اشکال کد PHP در حالت لوکال مربوط به شرایط ویژه و خاصی است که ممکن است برخی کاربران برنامه نویس به تازگی با آن مواجه شوند.

البته عیب یابی اشکال کد نویسی سرفصل های متفاوتی دارد و نمی توان یک راه حل را برای تمام دلایل استفاده نمود. این مقاله به اشکالی که ممکن است برخی از کاربران برنامه نویس سامانه پیامک sms,ir با آن مواجه شود، مربوط می شود. پس از آخرین به روز رسانی وب سرویس در حالت لوکال هاست، خطاهایی با عبارت notice بازگردانده می شود. با استفاده از راهکار زیر می توانید این مشکل را برطرف نمایید. البته شایان ذکر است که این حالت بسیار نادر است و احتمال بسیار کمی برای ایجاد آن وجود دارد ولی اگر با این مشکل مواجه شوید راهکار آن به صورت زیر می باشد:

اشکال کد PHP در حالت لوکال :

اگر بخواهید متوجه شوید که راهکار ارائه شده مربوط به شما می باشد یا خیر، در حالت لوکال هر متدی را فراخوانی نمایید با چنین خطایی مواجه خواهید شد:

Notice: Undefined variable: resp in D:\xampp\htdocs\test\****.php on line ***

bool(false)

 

این خطا مربوط به به روز رسانی فایل pem می باشد که با تنظیمات SSL دچار اشکال شده است. این اشکال تنها در حالت لوکال وجود دارد و اگر فایل شما up شود خطایی دیده نشده و تابع شما فراخوانی خواهد شد.

برای رفع اشکال کد PHP در حالت لوکال ابتدا از طریق لینک زیر فایل به روز رسانی شده .pem را دریافت نمایید.

https://curl.haxx.se/ca/caert.pem

پس از دانلود فایل، وارد سرور لوکال خود شوید و از طریق آدرس زیر فایل به روز رسانی شده را وارد نمایید :

php\extras\ssl\cacert.pem

سپس در فایل php.ini در قسمت curl.cainfo  را بیابید و رو به روی آن عبارت php\extras\ssl\cacert.pem را وارد نمایید. فایل را به روز رسانی نموده و مجددا آپاچی را فعال کنید.

در این حالت مشکل SSL certificate در حالت لوکال برطرف خواهد شد.

این مقاله شما را با زبانی ساده راهنمایی می کند تا این مشکل را برطرف نمایید اما می توانید از طریق لینک زیر نیز مطالعاتی پیرامون این موضوع به زبان انگلیسی داشته باشید.

https://stackoverflow.com/questions/24611640/curl-60-ssl-certificate-unable-to-get-local-issuer-certificate