ارسال پیامک ویتایگر یکی از امکانات پر کاربرد در سامانه مدیریت کاربران ویتایگر (vtiger ) می باشد که مورد استفاده بسیاری از برنامه نویسان است.

مدیریت ارتباط مشتریان (CRM) یکی از اصولی ترین نرم افزارهای ارتباط با کاربران در بیشتر شرکت ها می باشد. یکی از CRMهای محبوب مورد استفاده Vtiger است.

استفاده از سامانه ارتباط با مشتریان در اکثر اوقات همراه با ارسال پیامک اند و همین درخواست باعث می شود تا شما قابلیت ارسال پیامک را در vtiger هم داشته باشید.

با توجه به اینکه این CRM  اپن سورس می باشد، برخی از شرکت های خدمات دهنده اقدام به معرفی درگاه های ارسال پیامک نموده اند. مقاله پیشرو می تواند راهنمای جامعی برای ارسال پیامک ویتایگر باشد.

ارسال پیامک ویتایگر :

 

ارسال از طریق درگاه پیامک :

شرکت های متفاوتی برای ایجاد قابلیت ارسال پیام کوتاه در ویتایگر درگاه های شرکت های ارسال پیامک را تعریف می نمایند.

اگر ازین شرکت ها اقدام به تهیه افزونه ارسال پیامک ویتایگر می نمایید، قبل از خرید لیست شرکت هایی که درگاه ارسال اس ام اس آن ها در افزونه قرار داده شده است، را مطلع شوید.

شرکت ایده پردازان برای ارسال پیامک با درگاه sms.ir شناخته می شود. در حال حاضر و در تاریخ انتشار این دانشنامه تنها درگاه ارسال پیامک سایت sms.ir ، به سامانه پنل انبوه متصل می شود. نحوه کانفیگ درگاه ارسال پیامک به صورت زیر می باشد :

نام کاربری / رمز عبور :

اطلاعات نام کاربری و رمز عبور همان اطلاعاتی است که در زمان ورود به سامانه پنل انبوه برای شما پیامک می شود. درصورتی که رمز عبور و یا اطلاعات خود را فراموش نموده باشید، می توانید از همان موبایلی که شماره آن را در زمان ثبت زمان اعلام نموده اید، حرف p را به شماره 300077  ارسال نمایید تا اطلاعات مورد نیاز برایتان پیامک شود.

شماره خط ارسال کننده :

شماره اختصاصی شما در سامانه در منوی تنظیمات – تمدید خطوط قرار دارد.

 

استفاده از API :

با توجه به اپن سورس بودن ویتایگر بسیاری از برنامه نویسان، برای اتصال سامانه پیامک به ویتایگر از وب سرویس استفاده می نمایند. در صورت استفاده از API نیاز به نمونه کد اتصال در سرویس است. وب سرویس پیشنهادی ما برای اتصال، مربوط به سامانه پیامک سفید می باشد.

سامانه پیامک سفید با توجه به خطوط خدماتی موجود در آن، قابلیت ارسال پیامک را به تمام شماره های مشتریانتان دارد حتی اگر دریافت پیامک خود را بسته باشند.

برای اتصال سامانه پیامک، ابتدا در پیامک سفید عضویت ایجاد نمایید.

سپس از لینک زیر https://apidocs.sms.ir/whiteSMS.html متدهای  را به ترتیب زیر استفاده نمایید :

 

ابتدا توکن دریافت نمایید :

https://api.sms.ir/users/v1/Token/GetToken

 

با استفاده از لینک زیر اطلاعات گروه ساخته شده را دریافت کنید :

https://api.sms.ir/users/v1/Contacts/GetContactsFromLastId?lastid=0

 

سپس در گروه مورد نظرتان از طریق متد add contact شماره موبایل مشتریانتان را اضافه نمایید :

https://api.sms.ir/users/v1/Contacts/AddContacts

 

پس از آن می توانید از طریق دو متد زیر اقدام به ارسال نمایید. Send متد ارسال گروهی و send by mobile متد ارسال تکی می باشد:

https://api.sms.ir/users/v1/Message/Send

https://api.sms.ir/users/v1/Message/SendByMobileNumbers