ارسال اصالت کالا در وب سرویس و سرویس های تحت وب و با استفاده از ارسال پیامک در پروژه های سنگین و با جامعه آماری بالا مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که شما محصولات بسیار زیادی داشته باشید و یا حتی تنوع محصولات بسیار بالا باشد در حکم مشتری مداری می توانید از اصالت کالا خود به مشتریان و خریداران اعتماد و اطمینان دهید. سرویس اصالت کالای سامانه پیامک ایده پردازن می تواند گزینه خوبی برای استفاده باشد.

در مقابل استفاده سیستمی از کدخوان ( اصالت کالا ) می توانید توسط وب سرویس پوشش دهی بالایی را برای مشتریان خود داشته باشید تا از کالای خریداری شده اطمینان یابند. اعلام تاریخ انقضای کالا و یا نوع محصول خریداری شده نیز می تواند در اطلاعات کدها مشخص باشد.

ارسال اصالت کالا در وب سرویس :

درصورتی که بخواهید ارسال اصالت کالا در وب سرویس استفاده نمایید در ابتدا باید برای تمام محصولات خود و یا نوعی خاص از تولیدات کدهای مربوط به آن را ایجاد نمایید و در دیتابیس خود و یا سیستم انبار داری خود وارد کنید.

برای هریک از کدها می توانید اطلاعات متنوعی را درنظر داشته باشید. به طور مثال می شود زمان انقضا و یا اطلاعات مروبط به محصول و یا مزایای استفاده از کالا را در ارسال نمود.

عملکرد وب سرویس شما به این صورت خواهد بود که کاربر شما کد محصول خریداری شده را به شماره اختصاصیتان ارسال خواهد نمود. در زمان دریافت ( می توانید دریافت خود را از طریق وب سرویس و یا دایورت به URL داشته باشید) کد را با لیست شما مطابقت داده و بر اساس اطلاعات مربوط به آن پیامکش ارسال خواهد شد.

نکته مهم در زمان دریافت کد مطابقت دادن با کدهای موجود در دیتا بیس و بررسی صحیح بودن کد ارسالی می باشد. پس از هر بار دریافت کد صحیح، کد از لیست کدهای ابتدایی باید حذف شده و در ستون دیگری فقرار گیرد تا در ارسال های بعدی بتوان اعلام نمود که کد قبلا ارسال شده است. در زمان بررسی اولیه نیز الگوریتم ایجاد کد می تواند شما را در شناسایی کدهای صحیح و یا غلط یاری رساند.

پوشش دهی ارسال کدهای کالاها توسط وب سرویس و به دنبال آن ایجاد روند مشتری مداری و نیز تضمین ارائه کالای با کیفیت انگیزه افزایش مصرف کنندگان و فروش بالاتر را برای تولید کننده دربر خوهد داشت.