آموزش نصب ابزار postman برای تمام برنامه نویسان و یا افرادی که قصد کار کردن با کدهای برنامه نویسی را دارند، می تواند راهنمای ساده و مناسبی باشد. Postman یکی از ابزارهای محبوب مرورگر کروم می باشد. این جمله به این معنی است که برای دریافت postman می توانید از طریق مرورگر کروم اقدام نمایید و postman یکی از Extensions  های قرار داده شده در chrom می باشد.

البته لینک دانلود و دریافت این ابزار هم در سامانه ارسال پیامک انبوه قرار داده شده است و ساده ترین راه دریافت این نرم افزار کلیک بر روی عبارت دریافت postman است که شما را به قسمت دانلود آن در مرورگر کروم هدایت میکند. راه دریافت مستقیم از طریق کروم نیز در همین دانشنامه آموزش داده می شود.

آموزش نصب ابزار postman :

ابتدا مرورگر کروم خود را باز نمایید و بر روی منوی اصلی آن که علامت سه نقطه دارد کلیک نمایید. از طریق منو بر روی گزینه more tools کلیک نموده و در قسمت باز شده بر روی عبارت Extensions  کلیک کنید.

صفحه مستقلی به صورت کامل و با نام Extensions   برای شما باز می شود.

آموزش نصب ابزار postman

در این صفحه تمام ابزارهای انحصاری مرورگر کروم به شما نمایش داده می شود.  بر روی علامت postman  کلیک نمایید و details را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده تمام اطلاعات مربوط به این ابزار به شما نمایش داده می شود.

از بین اطلاعات نمایش داده شده در این صفحه عبارت view in chrome web store را انتخاب نمایید.

صفحه فروشگاه وب chrome به شما نمایش داده می شود.

در سمت چپ و بالای صفحه، اگر بر روی دکمه ” راه اندازی برنامه ” کلیک نمایید، برنامه برای شما باز خواهد شد.

البته با توجه به اینکه اولین بار است که این برنامه را راه اندازی می نمایید به شما پیام نصب نمایش داده خواهد شد. اگر در زمان نصب به شما خطا نمایش داده شود، می بایست از یک فیلتر شکن استفاده نمایید.

ممکن است برخی از Extension های کروم برای ما بلاک باشد.

پس از نصب می توانید از طریق google خود sign up نماییدو یا برای خودتان از طریق اعلام ایمیلتان، اکانت ایجاد نمایید.

پس از طی این روند می توانید از postman در جهت تست و بررسی نمونه کدهای RESTFUL استفاده نمایید.