آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)

افزونه دیجیتس یک افزونه بسیار پرکاربرد برای ارسال پیامک تایید ورود و ثبت نام می باشد.

به جرأت می توان گفت دیجیتس بهترین افزونه برای ارسال پیامک در هنگام ورود و عضویت است که سامانه پیامکی sms.ir این افزونه را به صورت اختصاصی و رایگان توسعه داده و در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

برای دانلود این افزونه باید به پنل پیامکی سامانه پیامک کوتاه خود مراجعه نموده و از بخش برنامه نویسان وارد کتابخانه ها شوید و از آن بخش آخرین بروزرسانی افزونه دیجیتس را دانلود نمایید.

پس از آنکه دانلود کردیم به پنل وردپرسی خود رفته و در بخش افزونه ها دیجیتس را نصب و فعال می کنیم. پس از آنکه فعالسازی به طور کامل انجام شد در منوی سمت راست آیکون دیجیتس مشخص خواهد شد که با کلیک بر روی آن وارد تنظیمات دیجیتس می شویم.

آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
اضافه شدن افزونه دیجیتس به پنل کاربری وردپرس

تنظیمات پنل پیامکی

بخش اول تنظیمات تنظیمات پنل پیامکی است که طبق تصویر زیر ابتدا کلید وب سرویس خود را باید وارد کنیم . برای ساخت کلید وب سرویس به سامانه پنل پیامکی SMS.IR مراجعه می کنیم در بخش برنامه نویسان وارد لیست کلید های API می شویم و در صورت داشتن کلید وب سرویس روی مشاهده آن کلیک کرده و کلید خود را کپی می کنیم. چنانچه کلید وب سرویس نداشتیم باید با کلیک بر روی افزودن کلید جدید ، یک کلید وب سرویس برای خود ایجاد کرده و سپس آن را کپی نماییم.

پس از آنکه کلید وب سرویس را وارد کردیم باید شناسه قالب برای ورود ، ثبت نام و فراموشی رمز عبور را جایگذاری کنیم.

برای ساخت شناسه قالب مجددا به پنل کاربری خود در سامانه sms.ir می رویم و در بخش برنامه نویسان با کلیک بر روی ارسال سریع وارد این بخش شده و با زدن برروی لیست قالب ها ، قالب مورد نظر خود را می نویسیم و ذخیره می کنیم. پس از تایید می توان شناسه قالب را کپی کرد و در بخش های گفته شده آن ها را قرار داد.

همچنین برای راحتی کار می توان از قالب پیش فرض با شناسه قالب 100000 استفاده نمود.

آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
تنظیمات پنل پیامکی افزونه دیجیتس

بعد از آنکه این موارد با موفقیت تکمیل شد در بخش پایین تر واتس اپ را غیر فعال کرده و بر روی ذخیره تغییرات کلیک می کنیم. پس از ذخیره سازی برای آنکه از درست بودن تنظیمات اطمینان حاصل کنیم در کار شماره تلفن، شماره همراه خود را وارد کرده و بر روی ارسال تست کلیک می کنیم. اگر در پایین آن پیغامی که در تصویر زیر مشاهده می کنیم را دریافت کردیم یعنی تنظیمات برای ما کاملا درست انجام شده و پیامک برای ما ارسال می گردد.

پیکربندی اصلی

پس از آنکه ارسال تست زدیم و پیامک برای ما ارسال شروع پیکربندی اصلی را باید انجام دهیم. این قسمت دارای بخش های مختلفی است. بخش اول آن مربوط به تنظیمات اولیه است. در این بخش می توان مشخص کرد که نام کاربری از چه چیز یا چیزهایی تولید شود. به عنوان مثال میتوان از نام گرفت، شماره تلفن و… که به اختیار کاربر قابل انتخاب می باشد.

فرمت شماره موبایل: ترجیحا بر روی بین المللی قرار بگیرد.

استفاده از تأیید موبایل با ارسال رمز یکبار مصرف در ورود مدیریت وردپرس  و فعال کردن فراموشی رمزعبور به عهده کاربر قابل انتخاب می باشد. مابقی بخش های این قسمت هم اختیاری می توان فعال و غیر فعال نمود.

ارسال پیامک کد تایید :

کد کشور پیش فرض و کد کشورهای مجاز را بر روی ایران قرار می دهیم و می توان کد کشورهای غیر مجاز و یا شماره موبایل های غیر مجاز را در این قسمت مشخص کرد.

تعداد ارقام به صورت دلخواه قابل تغییر است و میزان زمان otp را می توان در این قسمت معین کرد.

تنظیمات WooCommerce:

در این بخش مواردی که توسط دیجیتس می توان در ووکامرس تاثیرگذار باشد را می توان تنظیم نمود .

نکته ای که در این بخش باید رعایت کنید این است که هر آنچه در تولید نام کاربری استفاده نموده اید باید برای فیلداجباری اطلاعات صورتحساب نیز استفاده گردد تا دچار تداخل نشوید.

آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
پیکربندی اصلی افزونه دیجیتس
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
ارسال پیامک کدتایید افزونه دیجیتس

تغییر مسیر:

این بخش برای زمانی است که میخواهید کاربر را پس از ورود، عضویت ، فراموشی رمز عبور و… به صفحه ی مورد نظر هدایت کنید. اگر این بخش ها را خالی بگذارید به حالت پیش فرض قالب شما عمل خواهد کرد.

تنظیمات فرم:

همانطور که از اسم آن مشخص است این بخش برای تنظیمات فرم ورود و ثبت نام می باشد. مهمترین نکته برای این بخش رعایت این است که هرآنچه ورودی در عضویت از کاربر می گیرید همان را برای ورود از کاربر بخواهید و هر فیلدی که در عضویت اجباری است باید برای ورود به کار گیرد. به عنوان مثال نباید وقتی نام کاربری را در عضویت فعال نکرده اید در فرم ورود از کاربر بخواهید.چون وقتی نام کاربری ای ساخته نشده باشد نمی تواند ورود کند و با تداخل روبرو خواهد شد.

آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
تنظیمات فرم افزونه پیامکی دیجیتس

استایل:

تنظیمات ظاهری فرم ورود و عضویت و فراموشی رمز عبور در این قسمت قابل تغییر است.

پیشنهاد می گردد که اگر تسلط کافی روی CSS ندارید این بخش را به همان حالت پیش فرض نگه دارید تا ظاهر فرم های شما بهم نریزد.

ترجمه ها:

ترجمه ها همانطور که مشخص است متن هایی است که در بخش های مختلف سایت می توان برای ورود و … استفاده کرد. این بخش قابل تغییر می باشد و می توان آن را سفارشی سازی کرد. این بخش برای زمان هایی است که از شورت کدهای آماده دیجیتس استفاده می کنیم.

ترجمه ها در افزونه دیجیتس

شورت کدها:

بخش آخر مربوط به شورت کدها می باشد.

شورت کدهای آماده فرم های ورود، عضویت ، فراموشی رمز عبور ، ویرایش تلفن همراه و … به صورت آماده وجود دارد که ما در هرکجا از وبسایت بخواهیم با استفاده از این شورت کد ها فرم های مورد نظرمان را صدا بزنیم.

فرضا از شورت کد لاگین اگر در هدر سایت استفاده کنیم دقیقا همان فرم تنظیم شده دیجیتس ما برای آن بخش معین می شود و با کلیک بر روی آن وارد صفحه لاگین فرم دیجیتس خواهیم شد.

چناچه در تنظیم و فعالسازی افزونه پرکاربر دیجیتس مشکلی داشتید می توانید با کارشناسان ما در واحد پشتیبانی سامانه پیام کوتاه sms.ir در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مرتضی قراگوزلو 1402/11/15 پاسخ

    سلام. با توجه به اینکه نسخه جدیدی از این افزونه رو تو سایت قرار دادید، لطفا راهنمای نصب جدید ارائه کنید.
    با تشکر

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان