شما به یک استراتژی بازاریابی جامع برای فعالیتهای دندانپزشکی خود نیاز دارید و این باید شامل پیامهای متنی یا اساماس باشد. با بررسی بیشتر در مورد پیامکهای تبلیغاتی برای دندانپزشکان، متوجه خواهید شد که چرا این نوع بازاریابی برای مطب شما بسیار مهم است. در این مطلب در مورد اهمیت پیامک در حوزه پزشکی صحبت میکنیم و در پایان برخی نمونه متن پیامکهای تبلیغاتی خلاقانه برای دندانپزشکی را ارائه میدهیم.
پیامک تبلیغاتی چیست؟
اس ام اس مخفف «خدمات پیام کوتاه» است و یکی از انواع پیامهای متنی محسوب میشود. اگرچه به آن بازاریابی پیامکی گفته میشود اما همچنان میتوانید پیامهای (MMS) را نیز ارسال کنید. اساساً این نوع بازاریابی به شما امکان میدهد با مشتریان خود از طریق متن ارتباط برقرار کنید و از پیامهای متنی برای تبلیغ برند و خدمات خود استفاده نمایید. اهمیت استفاده از پیامکهای تبلیغاتی خلاقانه برای دندانپزشکی در ادامه آمده است:
- نرخ باز شدن بالا: پیامهای متنی نرخ باز شدن فوقالعاده بالایی تا حدود 98 درصد دارند.
- کارآمد بودن: ارسال پیامک روشی فوقالعاده کارآمد برای برقراری ارتباط است، به خصوص اگر از پیامک خودکار استفاده کنید.
- افزایش وفاداری: بازاریابی پیامکی برای دندانپزشکان در بهبود وفاداری مشتری کمک میکند. این به نوبه خود باعث افزایش سود شما میشود.
- یادآوری جلسات: شما میتوانید از پیامک برای یادآوری جلسات ویزیت و اشتراکگذاری سریع خدمات یا تبلیغات جدید با بیماران خود استفاده کنید.
مقایسه بازاریابی پیامکی با ایمیل و شبکههای اجتماعی برای دندانپزشکی
وقتی صحبت از خدمات بازاریابی دندانپزشکی میشود، روشهای متعددی برای ارسال ارتباطات جمعی وجود دارند. رایجترین آنها شامل بازاریابی ایمیلی، پیامهای متنی و بازاریابی رسانههای اجتماعی هستند. برای اینکه بفهمید تا چه حد باید از هر کدام استفاده کنید، باید مزایا و معایب آنها را در نظر بگیرید.
بازاریابی ایمیلی
در ادامه به مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی میپردازیم:
مزایا
- خودکارسازی ایمیل مارکتینگ ساده است و پلتفرمها یا خدمات زیادی وجود دارند که این کار را برای شما انجام میدهند. همچنین میتوانید به راحتی بازاریابی ایمیلی را شخصی سازی کنید. طریق تقسیمبندی مخاطبان خود نوعی شخصیسازی محسوب میشود.
- بازاریابی دندانپزشکی ایمیلی به راحتی قابل اندازهگیری است. اکثر سیستمها اطلاعاتی مانند نرخ باز، نرخ کلیک و شکایات هرزنامه را ردیابی میکنند.
- ایمیلها همچنین طیف وسیعی از گزینههای سبک مانند فونتها و تصاویر را در اختیار شما قرار میدهند. اگر اطلاعات زیادی برای انتقال دارید یا نیاز به استفاده از جزئیات زیادی دارید، ایمیل گزینه خوبی است.
معایب
- ایجاد ایمیلها در مقایسه با پیامهای متنی زمان برتر است و بسیاری از مردم ایمیلها را نمیخوانند. صندوق ورودی افراد معمولاً درهم و برهم است، بنابراین ممکن است حتی ایمیل شما را نبینند.
- تعداد زیادی از ایمیلها غیرقابل تحویل هستند یا در پوشههای اسپم افراد قرار میگیرند.
پیامک تبلیغاتی
مزایا و معایبی برای پیامکهای تبلیغاتی وجود دارند که در ادامه به آنها میپردازیم
مزایا
- مانند ایمیلها، پیامهای متنی را میتوان خودکارسازی کرد (به صورت زمان بندی شده ارسال کرد). همانطور که در بالا ذکر شد، پیامهای متنی نیز تقریباً 85 درصد نرخ باز شدن دارند.
- بازاریابی پیام متنی به راحتی منجر به گفتگو میشود زیرا صحبت از طریق متن طبیعی است.
- تقریباً همه یک دستگاه تلفن همراه دارند که میتواند پیامهای متنی را دریافت کند.
- به دلیل سطح پایین هرزنامه، میزان اعتماد پیامک نسبت به ایمیلها بالاتر است.
عیب
- اگر میخواهید اطلاعات زیادی را به اشتراک بگذارید، ارسال پیامک ایده آل نیست.
شبکههای اجتماعی
در مورد شبکههای اجتماعی نیز میتوانیم به مزایا و معایبی اشاره کنیم.
مزایا
- بازاریابی رسانههای اجتماعی دندانپزشکی به طور چشمگیری دسترسی شما را به مخاطبان بیشتر افزایش میدهد. زیرا میتوانید در توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و موارد دیگر تبلیغ کنید.
- بازاریابی رسانههای اجتماعی برای بیماران شما بسیار آسان است زیرا برند شما را گسترش میدهند.
- مردم هر روز ساعتهایی را در رسانههای اجتماعی سپری میکنند و به شما کمک میکنند تا مخاطبان زیادی را جذب کنید. بنابراین رسانههای اجتماعی برای درگیر کردن بیماران و ایجاد روابط با بیمار نیز مفید هستند.
- برای بازاریابی رسانههای اجتماعی نیازی به جمع آوری اطلاعات تماس ندارید.
- حضور در رسانههای اجتماعی اعتبار برند مطب دندانپزشکی شما را افزایش میدهد.
معایب
- خودکارسازی بازاریابی رسانههای اجتماعی بسیار سختتر است. این روش همچنین گرانترین از دو گزینه بالاست.
- پلتفرمهای رسانههای اجتماعی متعددی وجود دارند، بنابراین ایجاد استراتژی برای همه آنها پیچیده و حتی وقت گیرتر است. حتی انتخاب اینکه روی کدام یک تمرکز کنید میتواند چالشبرانگیز باشد.
خدمات پیامکی برای دندانپزشکی
در حالی که میتوانید از انواع پیامهای متنی برای خدمات دندانپزشکی استفاده کنید، در ادامه چندین نوع پیام وجود دارند که به شما معرفی میکنیم:
تنظیم قرار ملاقاتها
همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از بیماران از توانایی برنامه ریزی قرار ملاقات خود از طریق پیام متنی قدردانی میکنند. این بدان معناست که اگر توانایی انجام این کار را ارائه دهید، نسبت به رقبای خود مزیت خوبی خواهید داشت. درحقیقت، از این طریق میتوانید به افزایش وفاداری مشتری خود کمک کنید.
راههای مختلفی وجود دارند که میتوانید برای این کار از پیام کوتاه استفاده کنید. شما میتوانید به بیماران از طریق پیامک یادآوری کنید که موعد معاینه دارند و از آنها بخواهید از طریق پیامک جهت آمدن به وقت قرار پاسخ دهند. اگر آنها قبلاً قرار ملاقاتی داشتهاند اما شما باید دوباره وقت بگذارید، میتوانید به آنها اطلاع دهید.
مورد زیر تنها نمونهای از پیامک قرار ملاقات پزشکان هستند:
«سلام، [نام بیمار]. این [عمل دندانپزشکی] است. شما باید چکاپ شش ماهه دندانپزشکی خود را انجام دهید. چه تاریخ برای شما خوب است؟ در صورت تمایل، میتوانید با [شماره تلفن] با ما تماس بگیرید.»
ارسال یادآوری ویزیتها
شاید محبوبترین نوع پیامک برای دندانپزشکان و بیماران آنها، ارسال یادآوری قرار ملاقات یا تایید قرار ملاقات باشد. نرخ باز کردن بالا، ارسال پیامک را مؤثرتر و کارآمدتر از تماس یا ارسال ایمیل میکند. علاوه بر این، یادآوریها کمک میکنند تا مطمئن شوید که بیماران شما در قرار ملاقات خود حاضر میشوند. این موضوع به شما امکان میدهد از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.
جمع آوری پرداختها
ممکن است فکر کنید که فقط میتوانید از پیامهای متنی برای یادآوری پرداختها به بیماران استفاده کنید اما در واقع این امکان را دارید از پیامک برای دریافت پرداختها نیز استفاده نمایید. برخی از پلتفرمها به بیماران اجازه میدهند به راحتی از طریق پیامک هزینههای خود را پرداخت کنند. این قابلیت باعث میشود پرداخت برای بیماران شما آسانتر شود، تعداد پرداختهای به موقع شما افزایش یابد و رضایت و وفاداری مشتری افزایش پیدا کند.
مورد زیر یک نمونه پیامک برای پرداخت است:
«سلام، [نام بیمار]. این یادآوری است که صورتحساب آخرین بازدید شما از (اسم مطب) در تاریخ [تاریخ] است. میتوانید فاکتور را در [لینک] مشاهده یا پرداخت کنید.»
جمعآوری ارجاعات
هر دندانپزشکی میداند که ارجاعات بخش مهمی از رشد مشتریانش هستند. درخواست ارجاع یا بررسی یکی دیگر از کاربردهای بالقوه پیام کوتاه برای دندانپزشکان است. این مهم میتواند به این صورت باشد که از بیماران خود بخواهید شما را به افرادی که میشناسند و از خدمات آنها راضی هستند توصیه کنند. اگر بخواهید حتی میتوانید انگیزهای مانند تخفیف در معاینه یا درمان بعدی برای ارجاع یا بررسی ارائه دهید.
سایر کاربردهای بالقوه
علاوه بر نمونههای پیام متنی مطب دندانپزشکی فوق، میتوانید به عنوان بخشی از بازاریابی پیامکی خود برای موارد زیر نیز پیام ارسال کنید:
- پاسخ دادن به یک نظرسنجی توسط مشتریان
- برقراری ارتباط با مراجعین در مواقع اضطراری یا پس از عمل
- به اشتراکگذاری اطلاعات حیاتی در مورد خدمات خود
- دادن پاسخ سریع به بیماران
- ارسال پیشنهادات ویژه
- اعلام خدمات جدید
- ورود بدون تماس
- چالشهای پیامک برای خانوادههای دارای فرزند خردسال
- ارسال خبرنامه پیامکی
نمونه متن پیامک های تبلیغاتی خلاقانه برای دندانپزشکی
در ادامه لیستی از یادآورهای پیام متنی برای دندانپزشکی اشاره میکنیم که میتوانید برای ارسال به بیماران خود استفاده کنید:
قرارهای از قبل برنامه ریزی شده
از این نمونههای یادآوری متنی برای بیماران دندانپزشکی که قبلاً قرار ملاقات تعیین کردهاند، استفاده کنید.
- سلام، قرار ملاقات بعدی برای تمیز کردن دندان برای فردا در ساعت…. ما مشتاقانه منتظر دیدن شما هستیم.
- سلام، این یک یادآوری برای قرار ملاقات فردا با… است.
- نوبت دندانپزشکی شما در ساعت … است.
- ما مشتاقانه منتظر دیدار شما در هفته آینده برای قرار ملاقات جدید خود در ساعت … هستیم.
بیمارانی که قرار ملاقات تعیین نکردهاند
از مثالهایی که در ادامه گفته میشود برای تشویق بیماران فعلی برای تعیین قرار ملاقات در صورتی که برنامه ریزی نشدهاند، استفاده کنید.
- سلام، ما متوجه شدیم که شما برای جرمگیری برنامهریزی نکردهاید. ما دوست داریم شما را ببینیم. با مراجعه به وبسایت ما به نشانی، یک قرار ملاقات با ما تعیین کنید.
- سلام مدتی است که شما را ندیدهایم. آیا هنوز از دندان درد دارید؟ اگر بله، ما میتوانیم به شما کمک کنیم و 10 درصد نیز به شما تخفیف میدهیم.
- آیا میدانید لبخند زدن میتواند برای سلامت روان مفید باشد؟ ما میتوانیم با سفید کردن دندانهایتان به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهیم.
مشتریان جدید
از نمونههای متنی که در ادامه بیان میشوند، برای تشویق بیماران جدید استفاده کنید.
- سلام ما دوست داریم شما را ملاقات کنیم. برای مشاوره رایگان برنامهریزی کنید و ما به شما یک جلسه جرمگیری رایگان میدهیم.
- سلام ما دوست داریم شما را ملاقات کنیم. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
پیامهای متنی بعدی
از این نمونههای متنی برای پیگیری بیماران پس از قرار ملاقات استفاده کنید. متنهای بعدی برای ایجاد نظرات و بهبود یک برند قوی بر مشتری عالی هستند.
- سلام، از اینکه امروز از ما بازدید کردید، سپاسگزاریم. امیدواریم از بازدیدتان لذت برده باشید. آیا دوست دارید ما را در یک بررسی بگذارید؟
- از اینکه برای نیازهای دندانپزشکی خود ما را انتخاب کردید متشکریم. ما خوشحالیم که شما را به عنوان یک بیمار داریم. روز فوقالعادهای داشته باشید!
- سلام، با تشکر از بازدید شما، ما خوشحالیم که شما را به عنوان یک بیمار داریم. روز فوقالعادهای داشته باشید!
نتیجهگیری
- بیماران شما میخواهند از طریق پیامک با شما ارتباط برقرار کنند، بنابراین گنجاندن بازاریابی پیامکی در استراتژی شما راهی عالی برای افزایش رضایت و وفاداری مشتری است.
- اس ام اس دارای نرخ باز شدن بالاست و روشی ارزانقیمت محسوب میشود.
- پیامک میتواند برای یادآوری قرار ملاقاتها، نظرسنجیها، تعیین وقت و ارائه پیشنهادات و تحفیفها استفاده شود.
- شما میتوانید برای تبریک روز دندانپزشکی از خدمات متنوع و گسترده مجموعه ایده پردازان استفاده کنید.
نظرات کاربران