ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی از بخش‌های بازاریابی اینترنتی می‌باشد که از فیلم و ویدیو برای تبلیغ یک برند یا کسب و کار استفاده می‌شود. همه کسب و کارها به یک استراتژی ویدیو مارکتینگ برای بیشتر دیده شدن برند خود نیاز دارند. در واقع برندها محصولات و خدمات خود را به صورت ویدیو در فضای دیجیتال، با هدف جذب مخاطب و افزایش فروش انتشار می‌دهند.

ویدیو مارکتینگ

  • ویدیو مارکتینگ دیگر فقط بخشی از برنامه کلی بازاریابی شما نیست. بلکه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کمپین بازاریابی شما می‌باشد که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. به خصوص در شبکه‌های اجتماعی، زیرا تحقیقات سایت HubSpot نشان می‌دهد که چهار کانال از شش کانال برتر که کاربران جهانی روی آنها ویدیو تماشا می‌کنند، شبکه های اجتماعی هستند.
  • در سال‌های اخیر ویدیو به یکی از محبوب‌ترین انواع محتوای بازاریابی تبدیل شده است. طبق گزارشی از HubSpot Research ، بیش از 50٪ از کاربران بیش از هرنوع محتوای دیگری، تمایل به دیدن ویدیو از برندهای تجاری دارند .

چرا باید از ویدیو مارکتینگ استفاده کنیم؟

  • دیدن ویدیو برای مخاطبین جذاب‌تر است و به صورت ملموس‌تری میتوانند با خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید آشنا شوند.
  • ویدیو به علت نمایش بصری به راحتی در ذهن مخاطب حک می‌شود و اگر ویدیو شما جذاب‌تر باشد این ماندگاری نیز بیشتر خواهد بود و کاربران با اشتراک گذاری ویدیو شما به دیده شدن بیشتر آن کمک خواهند کرد.
  • روی سئو سایت شما و محبوبیت شبکه‌های اجتماعی شما تاثیرگذار است.
  • اگر یک ویدیو حرفه‌ای برای تبلیغات کسب و کار خود آماده کنید. وجه تمایز خوبی برای شما محسوب می‌شود و بر دیده شدن بیشتر برند شما و در نتیجه افزایش فروش شما تاثیر فوق العاده‌ای خواهد داشت.

با تمام توضیحات ارائه شده بهتر است کمپینی برای ویدیو مارکتینگ خود آغاز کنید. اگر می‌خواهید بدانید از کجا باید شروع کنید با ما همراه شوید .

 از کجا ویدیو مارکتینگ را شروع کنیم؟

فرایند ورود به ویدیو مارکتینگ می‌تواند در ابتدا کمی سخت باشد. بسیاری از برندها هستند که برای کاهش هزینه می‌خواهند خودشان این مورد را انجام دهند. اما باید بدانید یک ویدیو غیرحرفه‌ای می‌تواند اثر عکس روی بازاریابی شما داشته باشد. در ساخت یک ویدیو تبلیغاتی زمان، هزینه، هدف ویدیو، داستان، گرافیک و نحوه اجرای آن بسیار مهم است. بهتر است با یک تیم حرفه‌ای در این زمینه فعالیت داشته باشید که زمان و هزینه شما هدر نرود و بازخورد مناسب را داشته باشید. تا انتهای مقاله با ما همرا باشید تا شما را با یک تیم حرفه‌ای با سابقه درخشان در زمینه ویدیو مارکتینگ آشنا کنیم.

انواع ویدیوهای بازاریابی و ویدیو مارکتینگ

ویدیو دمو یا معرفی محصول:

ویدیو دمو نحوه استفاده از خدمات و محصولات شما را شرح می‌دهد. و یا اینکه تست محصول و آنباکسینگ آن را به نمایش می گذارد.

ویدیو معرفی برند:

ویدیو های معرفی برند معمولاً به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگتر ایجاد می‌شوند ، که چشم انداز کلی، هدف یا محصولات و خدمات کلی برند را به نمایش می‌گذارند.

ویدیو رویداد:

آیا برند شما میزبان یک کنفرانس ، میزگرد ، جمع آوری کمک مالی یا نوع دیگری از رویدادها است؟ یک ویدیو برجسته تولید کنید یا مصاحبه ها و سخنرانی‌های جالب از این میزگرد را منتشر کنید.

ویدیو مصاحبه با افراد متخصص:

ضبط مصاحبه با متخصصان داخلی، یا رهبران خبره و پیشرو در صنعت شما راهی عالی برای ایجاد اعتبار و اعتماد با مخاطبان هدف شماست. اینفلوئنسرها را در صنعت خود پیدا کنید و با آنها مصاحبه نمایید، این گفتگو و مصاحبه‌ها را در برابر مخاطبان خود انجام دهید.

ویدیوهای آموزشی :

با استفاده از این ویدیوها می‌توانید یک دانش جدید و یا نحوه استفاده از محصولات و خدمات خود را به کاربران ارائه دهید. این فیلم‌ها همچنین در هنگام کار با مشتریان می‌توانند توسط تیم های فروش و خدمات شما استفاده شوند.

ویدیوهای لایو یا زنده :

ویدیوی زنده، نگاه ویژه‌ای از زمینه کاری سازمان شما به مخاطبینتان ارائه می‌دهد. این نوع از ویدیو همچنین تعامل بیشتری با مخاطبین شما برقرار می‌کند. معمولا بینندگان 8.1 برابر زمان بیشتری برای تماشای ویدیو لایو نسبت به ویدیوهای ضبط شده، اختصاص می‌دهند. مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و رویدادها را به صورت زنده پخش کنید و بینندگان را به طرح سوالات در مورد موضوع ویدیو لایو تشویق کنید.

سخن آخر…

با تمام مواردی که مطرح شد ، به راه انداختن یک کمپین ویدیو مارکتینگ برای هر برندی جزو واجبات دنیای دیجیتال امروز است. برای این منظور میتوانید از تیم حرفه ای و کاربلد استودیو چندرسانه‌ای mms.ir راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.

در آخر برای بهتر دیده شدن ویدیو خود می توانید از ارسال پیامک هم کمک بگیرید. به این صورت که یک پنل کاربری در sms.ir ایجاد نموده و لینک ویدیوهای خود را برای مخاطبین خود ارسال نمایید.