در دنیای امروزی که رقابت در بازارهای مختلف به شدت فراگیر و پیچیده شده است، کارشناسان مارکتینگ نیاز دارند به ابزارها و تکنیک‌های جدیدی روی آورند تا توانایی برنامه‌ریزی استراتژی‌های موثرتری را داشته باشند. یکی از ابزارهایی که اخیراً به شدت توجه کسب‌وکارها و مارکترها را به خود جلب کرده، هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند با مارکترها همکاری کند؟
هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ابزار، توانایی های مختلفی را در تحلیل و اصلاح استراتژی‌ها، تولیدمحتوا و دیگر موضوعاتی دارد که در ادامه این متن به آنها اشاره خواهیم کرد:

محتوا تولید کنید و محتواهای قبلی را بهبود دهید:

یکی از اصول مهم مارکتینگ، ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند برای مشتریان است. هوش مصنوعی با ابزارهای مختلفی مانند ChatGPT می‌تواند به شما در تولید محتوای با کیفیت کمک کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید محتواهای مختلفی مانند مقاله برای وبلاگ، پست برای شبکه‌های اجتماعی و حتی متن برای کمپین‌های پیامک مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ خود تولید کنید و یا محتواهای قبلی خود را بهبود دهید.

هوش مصنوعی اینجاست تا تبلیغات جذاب بسازید

تبلیغات جذاب بسازید:
بقیه به بهترین نحو توانسته‌اند پس شماهم می‌توانید! بی شک از هوشمند شدن تبلیغات و تاثیر هوش مصنوعی بر این حرفه تا حدودی آگاه هستیم. به طور مثال گوگل می‌تواند با جمع آوری اطلاعاتی مانند سن، جنسیت و علایق افراد، تبلیغات متناسب با آن‌ها را به مخاطب نمایش دهد.

در مثال دیگر می‌توان به شرکت‌های معروفی مانند کوکاکولا و کوارتز (Quartz) اشاره کرد که بخشی از فرآیند تولیدمحتوا برای تبلیغات خود را به هوش مصنوعی سپرده‌اند و با کمک هوش مصنوعی محتواهای متنی و تصویری تولید می‌کنند.

ایده بگیرید و خلاقانه بنویسید:

فرض کنید که بعد از ثبت‌نام در سامانه پیام‌کوتاه ایده‌پردازان، حالا وقت آن رسیده که پیامک مارکتینگ خود را آغاز کنید. اینجا ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به کمک شما بیایند تا متن خود را خلاقانه‌تر بنویسید و از مارکتینگ خود به موثرترین روش ممکن استفاده کنید که جذابیت کافی را برای مخاطب داشته باشد تا بهترین بازخورد را دریافت کنید.

نتیجه کمپین را پیش‌بینی کنید:

هوش مصنوعی می‌تواند از طریق اطلاعاتی که از قبل دارد، میزان جذابیت، تاثیرگذاری و نتیجه کمپین شما را بررسی کند و پیش‌بینی انجام دهد. این پیش‌بینی هوشمند به شما کمک خواهد کرد تا بودجه مارکتینگی خود را به صحیح‌ترین شکل ممکن خرج کنید و از برخی اشتباهات رایج جلوگیری کنیم.

با همکاری هوش مصنوعی محتوا را سریع تولید کنید

محتوا را سریع تولید کنید:

اصلی ترین حسن و تمایز هوش مصنوعی، سرعت آن است. شما با هوش مصنوعی می‌توانید تمامی فعالیت‌ها را در سریعترین حالت ممکن انجام دهید. به طور مثال مدت زمانی که شما برای تولید یک مقاله اختصاص میدادید را هوش مصنوعی می‌تواند در عرض چند دقیقه انجام دهد و شما صرفا یک زمان کوتاهی را جهت بررسی و اصلاح‌های مدنظرتان در متن اختصاص دهید.

در پـایـان…

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی باید از ابزارهایی که ایجاد می‌شود برای بهبود و ارتقاء استفاده کنیم. هوش مصنوعی می‌تواند همکار خوبی برای مارکترها باشد و بسیار از فعالیت‌هایی که ما برای انجام آن‌ها نیاز به زمان داریم را در عرض چند دقیقه انجام دهد.

البته در ابزارهایی که برای استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده هم ممکن است نقطه ضعف‌هایی وجود داشته باشد، اما اگر از این ابزارها صحیح استفاده شود می‌توانیم با یک بررسی و شاید ویرایش کوچک در محتوا، از محتوای تولیدشده استفاده کنیم.