نحوه دریافت نیازهای مشتری از طریق ارتباط مناسب با او، شناخت کامل خدمات و محصولاتتان، اشراف به خواسته های مشتری و … دارد. هر چه شما از مشتری خود بیشتر بدانید و با نیازهای صنف او آشنایی بیشتری داشته باشید، می توانید راهنما و مشاور خوبی برای او باشید.

همواره به یاد داشته باشید قبل از کارشناس فروش بودن می بایست مشاور و راهنمای خوبی برای مشتریانتان باشید.

دانستن نحوه دریافت نیازهای مشتری راه های متعددی دارد. وجود بسته هایی که قابلیت انتخاب توسط مشتری را دارد، اینفوگرافی و …. جزو راه های دانستن نیازهای مشتری می باشد. اما راهی وجود دارد که به ساده ترین روش می توانید نیازهای مشتریان خود را بدانید. پرسیدن !

با پرسیدن سوالات صحیح و جهت دار می توانید خواسته مشتری را به خوبی درک کنید و راهنمایی مناسبی برایش داشته باشید.

نحوه دریافت نیازهای مشتری :

با توجه به محصول و خدماتی که ارائه می دهید به صورت کلی می دانید مشتری چه می خواهد. حال با سوال هوشمندانه دقیق ترین پیشنهاد را برای او داشته باشید.

برای مثال ارائه دهنده سامانه پیامک هستید. سوالات شما مشابه سوالات زیر خواهد بود :

  • برای چه کاری نیاز به ارسال پیامک دارید ؟
  • قصد دارید پیامک برای شما چه کارکرد و فایده ای داشته باشد ؟
  • برای ارسال پیام های تبلیغاتی، خودتان شماره موبایل گیرنده دارید و یا از بانک موبایل ما استفاده می نمایید ؟
  • به چه گروه، صنف، محدوده، جنسیت و … تمایل به ارسال دارید ؟
  • آیا برای مشتریان خود برنامه رضایت مندی مشتریان دارید ؟
  • نیاز به ارسال همگانی دارید ؟
  • آیا قابلیت اتصال به وب سرویس را دارید ؟
  • برای ارسال پیام های خدماتی، شماره موبایل مشتریان خود را به چه صورت تهیه نموده اید ؟
  • آیا از سایت فروشگاهی استفاده می نمایید  و تمایل دارید سامانه پیامکی خود را به آن متصل نمایید ؟
  • سرعت ارسال پیام هایتان باید چه مقدار باشد ؟
  • نیاز به گزارش ارسال دارید ؟
  • میزان هزینه ای که در نظر گرفته اید برای ارسال چه مقدار می باشد ؟
  • تمایل دارید تا خدمات دیگری که برایتان می تواند مناسب باشد را، معرفی نمایم ؟

هرچه شما بیشتر محصولتان را بشناسید و سوالات مناسب تری از مشتری داشته باشید، هم شما بهترین و جامع ترین اطلاعات را به مشتری انتقال می دهید و هم مشتری شما احساس رضایت می کند که برای خواسته او زمان می گذارید و برای دقیق دانستن از او سوال می پرسید.