وقتی سعی می کنم به کمپین های بازاریابی فکر کنم که احساسی و به یاد ماندنی باشند ، یکی از اولین مواردی که به ذهن خطور می کند ، کمپین زیبایی Dove Real Beauty است.

دلیل؟

برند داوو از استراتژی های بازاریابی چریکی استفاده می کند تا محتوای هدفمندی را ایجاد کند که مخاطبانش بخواهند با همه کسانی که می شناسند آن را به اشتراک بگذارند.

به عنوان یک بازاریاب ، این ممکن است کاری دلهره آور و پر ریسک به نظر برسد. با این حال ، بازاریابی چریکی می تواند برای هر برندی مقرون به صرفه و قابل دسترس باشد.

در ادامه ، بیایید مفهوم بازاریابی چریکی را از طریق بهترین مثال های بازاریابی های چریکی مرور کنیم که می توانید در آینده برای کمپین های خود نیز از آن ها الهام بگیرید.

بازاریابی چریکی چیست؟

بازاریابی چریکی یک استراتژی است که در آن برندها، محتوایی را خلق می کنند که بازار هدف مورد نظر و یا مخاطبان خاصی را به شدت مورد هدف قرارمیدهد.

هدف چیست ؟ هدف رسیدن به مخاطب مورد نظر با محتوایی است که به آنها الهام می بخشد تا پیام شما را تقویت و به اشتراک بگذارند. این به مثابه بازاریابی دهان به دهان x10 است.

بازاریابی چریکی مشابه بازاریابی ویروسی است ؟ بله، زیرا هدف هر دو  این است که محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما بخواهند آنرا به اشتراک بگذارند. با این وجود ، بازاریابی چریکی ممکن است مقرون به صرفه تر باشد زیرا شما در حال ساخت کمپینی هستید که مخاطبان کمتر ولی خاص تری را هدف قرار میدهد.

این کمپین ها از کمپین های بازاریابی روزمره خود جدا کنید. زیرا هدف شما الهام بخشیدن به مخاطبانی با تعداد کمتر ولی خاص تر برای دریافت واکنش است. با سایر فعالیتهای بازاریابی ، شما احتمالاً امیدوار هستید که به تعداد زیادی از افراد دستیابی پیدا کنید. با این وجود ، با بازاریابی چریکی ، محتوایی بسیار خاص ایجاد می کنید با امید به اینكه مخاطبانتان پیام شما را برای شما به اشتراک بگذارند.

 

استراتژی های بازاریابی چریکی

1-مخاطب مورد نظر خود را بشناسید.

2-از اقدامات خلاقانه و الهام بخش استفاده کنید.

3-روی داستان پردازی متمرکز شوید.

4- متمرکز شدن بر روی یک جمعیت کوچک را شروع کنید.

5- از نظرات به نفع خود استفاده کنید.

6- محتوا برای YouTube ایجاد کنید.

 

1-مخاطب مورد نظر خود را بشناسید.

درست است ، این مهم خواهد بود که مخاطبان خود را برای هرگونه فعالیت بازاریابی بشناسید. اما ، با بازاریابی چریکی این مورد یک ضرورت است.

کل مفهوم بازاریابی اساسی این است که مخاطبان شما محتوای شما را به اشتراک بگذارند. با این حال ، اگر مطالب شما الهام بخش نباشد ، آنها این کار را نمی کنند.

قبل از شروع کار با بازاریابی چریکی ، باید بدانید چه چیزی باعث ایجاد انگیزه و الهام بخش مخاطبان شما می شود. بفهمید که آنها به چه چیزی اهمیت می دهند؟ و محتواهای پیرامون آن موضوعات را ایجاد کنید.

2-از اقدامات خلاقانه و الهام بخش استفاده کنید.

باز هم ، محتوای بازاریابی چریکی شما باید مخاطبان خود را به اقدامات عملی تشویق کند. اما ممکن است این سوال ذهن تان را مشغول کرده باشد “چگونه این کار را انجام دهم؟”.

یک راه خلاق بودن و شروع حرکت است. محتوای شما نباید سیاسی باشد ، اما باید الهام بخش و قابل اعتماد باشد.

 

3- روی داستان پردازی متمرکز شوید.

در حالی که ممکن است مغرضانه به نظر برسد زیرا من یک نویسنده هستم ، بهترین کمپین های بازاریابی چریکی بر روی داستان گویی متمرکز شده اند. در حالت ایده آل ، محتوای شما به بررسی احساسات مخاطبان شما می پردازد. به عنوان مثال ، اگر مخاطب هدف شما والدین است ، می توانید ویدئویی بسازید که بر روابط والدین / فرزند متمرکز باشد. این باعث می شود قلب آن ها بفشارید و آنها را به اشتراک گذاری با دوستانشان ترغیب کنید.

در واقع ، به بازاریابی چریکی عنوان روشی برای گفتن داستانهای مخاطبان خود ، فکر کنید. اگر آنها از محتوای شما احساس رضایت نمایند ، می توانند آنرا خیلی تند و سریع به اشتراک بگذارند.