روش های صحیح عرضه محصول به صاحبین کسب و کارها کمک می کند تا نتیجه تمام تلاشهایی که در تولید محصولاتشان داشته اند را ببینند.

تحقیق و توسعه، نیاز سنجی، ایجاد بازار هدف و یا شناسایی آن؛ بازاریابی، ایجاد خط تولید و …. همگی در راستای ایجاد محصول هستند و نحوه عرضه آن بسیار مهم است. برای مثال فروش محصول زعفران را در نظر بگیرید. در تمام روندهای کاشت، داشت و برداشت زحمت بسیار زیادی کشیده می شود. حال اگر عرضه محصول و بسته بندی مناسبی وجود نداشته باشد، تمام آن زحمت ها عملا از بین خواهد رفت.

بخش فروش همان عرضه کننده نهایی محصول است. فرقی ندارد که شما فروش حضوری داشته باشید و یا برای محصولاتتان با شما در تماس باشند. یادگیری روش های صحیح عرضه محصول می تواند شما را در نمایش تمام زحمت های کشیده شده برای آن محصول یاری کند.

روش های صحیح عرضه محصول :

در این قسمت به شما برخی از اصول و روش های کلی آموخته می شود و با توجه به نوع محصولتان می توانید آن را در شرایط خود بکار ببرید.

  • محصولتان را بشناسید

فرقی ندارد که چه محصولی را ارئه می نمایید. ممکن است یک پیچ و مهره ساده باشد یا یک اتومبیل پیشرفته و یا حتی یک سامانه پیامکی؛ به خوبی بدانید که محصول شما چه ویژگی و نقاط قوتی دارد و در چه شرایطی دارای محدودیت است. تفاوتش با دیگر محصولات مشابه چیست و چرا باید محصول شما انتخاب شود.

  • مشتری و بازار هدفتان را بشناسید

ممکن است مشتریان شما از یک گروه خاص باشند. دراین حالت شناختن درخواست ها  و نیازشان بسیار ساده است اما اگر حتی مشتریانتان در دسته عمومی باشند می بایست آنقدر در موردشان و نیازشان بدانید که به صورت یک مشاور راهنماییشان کنید که به چه نیاز دارند و به چه چیزی نیاز ندارند. حتی ممکن است محصول شما را نیاز نداشته باشند. یک فروشنده فقط می فروشد و یک مشاور شما را راهنمایی می کند که آیا لازم است شما خرید انجام دهید یا خیر ! البته که مشاور قابل اعتماد است …

  • محصولتان را زیبا عرضه نمایید

بسته بندی محصول، دیزاین محیط کار در زمان افتتاحیه، UI و UX نرم افزار و …. همگی نمایی بیرونی از محصولتان هستند. به زیبایی آن بیندیشید و خودتان را به جای خریدار قراردهید. خودتان چه محصولاتی را می پسندید و یا با چه محیط کاربری راحت تر کار می کنید ؟