راهکار بازگشت مشتریان ناراضی می تواند آموزشی ضروری برای کمپانی ها و کسب کارها دربرگرداندن مشتریانی باشد که روزی از خدمات آنان استفاده می کردند.

مشتریان ناراضی کسانی هستند که حداقل یکبار از خدمات و یا کالای به فروش رسیده استفاده نموده اند و بر اساس تجربه کارکرد با شما، تصمیم گرفته اند تا نیازشان را از طریق ارائه دهنده خدمات دیگری تامین نمایند.

برخی از آنان حتی نارضایتی خود را اعلام می کنند اما برخی دیگر بدون آنکه به شما اطلاع دهند، شما را ترک خواهند نمود. ریزش مشتری و یا از دست دادن مشتریانی که قبلا به خدمات شما وفادار بوده اند موجب می شود تا پس از مدتی از محبوبیت و مقبولیت خدمات شما کاسته شود. راهکار بازگشت مشتریان ناراضی یکی از آموزش های اصلی در تیم های فروش و رضایت مندی مشتریان است.

راهکار بازگشت مشتریان ناراضی :

برای بازگرداندن مشتریان خود راهکارهای زیر را بررسی و اجرا کنید.

  • یافتن علت عدم رضایت

مشتریان اگر از شما و خدماتتان راضی باشند همواره خدمات و یا کالای مورد نیازشان را از شما تهیه می کنند. هر زمان مشکلی وجود داشته باشد به دنبال گزینه دیگری برای جابه جایی خواهند گشت. اگر می خواهید بدانید در قدم اول علت ریزش مشتریان و یا از دست دادن مشتریان قدیمتان چیست، حتما می بایست علت ناراضیتشان پیدا شود و بهترین گزینه پرسیدن دوره ای از مشتریان است. می توانید از طریق پرسشنامه و یا تماس تلفنی با آنان از آن ها نظرسنجی نمایید.

  • برطرف کردن علت نارضایتی

هنگامی که علت نارضایتی مشتری خود را یافتید به دنبال برطرف نمودن آن باشید. برخی از دلایل را باید مورد بررسی بیشتر قرار دهید و برای برخی دیگر می بایست سریعا تغییر موضع نمایید. برای مثال شما روند فروش پیچیده دارید و این روند حوصله سر بر است. می بایست روند فروشتان را در سریعترین زمان ممکن ساده سازی نمایید.

محیط فروشتان دلگیر است و باعث ایجاد احساس ناخوشایند در مشتری می شود. می توانید برنامه ای برای تغییر دکوراسیون داشته باشید و به عنوان برنامه میان مدت برایش پلن داشته باشید.

  • اطلاع رسانی تغییرات جدید

هر تغییری که بابت عدم رضایت مشتریان داشته اید را به اطلاع آنان برسانید. اگر شما کلوپ مشتریان دارید می توانید اطلاع رسانی را به صورت عمومی اعلام نمایید. البته اگر درخواست و یا مشکل برطرف شده آمار بالایی را در بین  ناراضیان داشته است ازین راه استفاده نمایید.

راه دیگر اطلاع رسانی هم خبر دادن به همان تعداد مشتریان خاص است. ارسال پیامک اطلاع رسانی و یا تماس با مشتری می تواند گزینه ایده آلی برای خبردهی باشد.