تبلیغ اپلیکیشن در این روزها تبدیل به یک دغدغه برای کسب و کارها و توسعه دهندگان شده است. افرادی که بعد از صرف زمان و هزینه  بسیار زیادی اکنون اپلیکیشن خود را آماده کرده اند و زمان آن رسیده که اپ خود را در معرض دید مخاطبین بگذارند اما شاید روش های درست و کارآمد را ندانند. این موضوع در فضای رقابتی برنامه های اندروید بیشتر نگران کننده می شود.

در ادامه چندین روش کارآمد برای معرفی اپلیکیشن به مخاطبین هدف برای شما عنوان می شود.

تبلیغات درون اپلیکیشن

یکی از کارآمدترین راه ها، نمایش اپلیکیشن شما در تبلیغات سایر اپلیکیشن ها است. حتما شما نیز حین استفاده از یک اپلیکیشن و یا بازی موبایلی تبلیغات یک اپلیکیشن دیگر را دیده اید، تجربه نشان داده است اغلب افراد به این تبلیغات توجه می کنند و با این کار به صفحه دانلود اپ شما مراجعه می کنند.

تبلیغ اپلیکیشن در گوگل پلی از طریق google ads

بعد از ساخت اپلیکیشن و قرار دادن آن در مارکت های مختلف، برای دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور بهترین راه استفاده از Google Ads است. گوگل ادز تبلیغات اپلیکیشن شما را به کسانی که اپ های مشابه را نصب کرده باشند و یا در جستجوی یک اپ مشابه با اپ شما هستند، نمایش می دهد. این روش بسیار تاثیرگذار است.

تبلیغات ویدیویی

یک ویدیو کوتاه در مورد اپلیکیشن خود بسازید و در آن نحوه کارکرد و اهداف اپلیکیشن خود را به صورت مختصر توضیح دهید، ویدیو شما باید جذاب و تاثیرگذار باشد. این ویدیو را می توانید در یوتیوب، آپارات یا در اپلیکیشن های دیگر به نمایش بگذارید.

سایت و شبکه های اجتماعی :

داشتن یک سایت و یا شبکه های اجتماعی برای معرفی اپلیکیشن بسیار تاثیرگذار است. چه بسا شما می بایست ماه ها قبل برای این دو مورد برنامه ریزی داشته باشید و مخاطبین هدف خود را جذب کرده باشید، بعد از این کار شما بسیار راحت می شود. به راحتی در سایت و شبکه اجتماعی خود لینک دانلود اپلیکیشن را قرار دهید تا مخاطبان از آن استفاده کنند. تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، یک مسابقه و یا نظر سنجی بگذارید و جایزه در نظر بگیرید. اخبار، ویدیوهای معرفی ، آپدیت ها و … در مورد اپلیکیشن خود را در شبکه های اجتماعی خود قرار دهید و محتوای ارزشمند برای مخاطبین خود تولید کنید.

تبلیغ برنامه در سایت های نقد و بررسی اپلیکیشن ها

با بالا بردن کیفیت طراحی اپلیکیشن، تولید محتوای عالی، لودینگ سریع برنامه می توانید توجه سایت های نقد و بررسی را جلب کنید و بدین صورت ترافیک بیشتری به سمت اپلیکیشن شما سرازیر می شود. بسیاری از سایت ها مانند appreview می توانند برای شما مقاله های نقد و بررسی قرار دهند و اپلیکیشن شما را به هزاران نفر معرفی کنند.

استفاده از بلاگرها و اینفلوئنسرها

امروزه روش های جدیدی برای بازاریابی در حال پیدایش هستند. یکی از این روش های تاثیرگذار بلاگرها و یا اینفلوئنسرها هستند که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. یک اینفلوئنسر پیدا کنید که مناسب معرفی اپ شما باشد و مخاطبین مناسب اپ شما را هدف قرار دهد و از یک بلاگر نیز بخواهید به معرفی و نقد اپلیکیشن شما بپردازد و و نظرات خود را در مورد آن با دیگران به اشتراک بگذارد.

ارسال پیامک تبلیغاتی

طبق آماری که پیشتر در این مقاله ارائه شد، نرخ باز شدن پیامک های تبلیغاتی بسیار بالا و تقریبا 98% می باشد. این روش یکی از روش های کم هزینه و مقرون به صرفه است که می توانید برای تبلیغ اپلیکیشن خود از آن استفاده کنید، به راحتی می توانید لینک دانلود اپلیکیشن خود را برای افراد مختلف ارسال کنید و تبلیغات گسترده ای در این زمینه انجام دهید. مثلا می توانید ابتدا پیامکی با معرفی فعالیت خود برای مخاطبین ارسال کنید و از آنها بخواهید در صورت تمایل به دریافت اپلیکیشن عدد 1 را ارسال کنند و به راحتی با استفاده از منشی پیامکی، لینک دانلود اپلیکیشن شما برای آنها به صورت خودکار ارسال می گردد.