ارتباط با مشتری بی ادب را شاید در روند کاریتان تجربه کرده باشید و یا شنیده باشید که همکارتان از طرف مشتری بی ادبی دیده است.

خب این یک واقعیت است که مشتریان بی ادب در هر شغلی قرار دارند. هرکدام از ما حداقل یکبار با آن ها برخورد داشته ایم اما با این دسته از مشتریان چه رفتار متقابلی را داشته ایم ؟

همانند آن ها بی ادبی کرده ایم ؟ عصبانی شده ایم و یا اصلا واکنشی نشان نداده ایم ؟ زود از کوره در رفته ایم و به قول خودمان او را چنان ادب کرده ایم که دیگر بی ادبی نکند ؟!

در تمام شغل ها ما یا مشتری هستیم و یا ارائه دهنده خدمات. در هر جایگاهی باید بدانیم ارتباط با مشتری بی ادب چگونه است. مقاله پیش رو می تواند کمکی برای دانستن این دانش باشد.

ارتباط با مشتری بی ادب:

بلد باشید خونسردی خودتان را حفظ کنید.

هر چقدر هم که شما فردی با جواب های در آستین باشید، بدانید که نماینده رسمی کارتان هستید. گاهی برای برندتان باید جواب هایتان در همان آستینتان باقی بماند و بیرون نیاید.

گاهی منظوری بد برداشت می شود. این را همگی به خوبی درک کرده ایم. شاید شما در برابر مشتری بی ادب باشید ولی واقعا بی ادبی صورت نگرفته باشد و ما متوجه نشده باشیم که همه چیز عادی است. اصلا شاید دچار سو تفاهم شده ایم.

کاسه لبریز نباشیم. گاهی آنقدر درگیر مشکلات هستیم و یا توقعمان را بیخودی اضافه کرده ایم که یک رفتار معمولی ما را می رنجاند. لطفا قبل از آمدن به سرکار، کاسه توقعاتتان را خالی کنید. ممکن است روزی مشتریان خیلی خیلی مودبانه رفتار نکنند.

به مکالمه خود جهت بدهید. هدف مکالمه و یا ارتباط را مشخص نمایید و به ارتباط جهت بدهید. بگذارید مشتری بداند برای چه نیازی با شما وارد مذاکرده شده است. البته بهتر است به صورت کاملا محترمانه در صورت لزوم به مشتری احساستان را بگویید و اعلام نمایید رفتار و گویش او موجب ناراحتی شما می شود و بهتر است مکالمه شما محترمانه ادامه یابد.

اگر احساس کردید مکالمه و  ارتباط با مشتری بی ادب خواهید داشت در ابتدا مطمئن شوید که رفتار مشتری شما بی ادبانه نیست اما تمام این موارد به معنی پذیرش توهین و بی ادبی نیست. هیچ فردی چه مشتری، چه دوست و … اجازه توهین نخواهند داشت چون شما فروشنده هستید. در این مقاله به شما آموزش داده می شود که رفتار مناسبی را در ارتباط با مشتری بی ادب داشته باشید اما هرگز به شما آموزش داده نمی شود که مورد توهین قرار بگیرید.