images_article_ussd

USSD کد چیست ؟ این کدها چه کاربردهایی دارند ، آیا شما هم می توانید USSD کد داشته باشید ؟ برای راه اندازی USSD کد از کجا باید اقدام کنم ؟

اینها همه سئوالاتی هستند که شاید برای شما در رابطه با این کد که مرسوم به کدهای *# هستند پیش آمده است .

USSD کد چیست ؟

امروزه با گسترش خدمات تلفن همراه و با توجه به اینکه همه افراد جامعه حداقل یک تلفن همراه دارند ، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه اهمیت بیشتری پیدا کرده اند ، کدهای USSD را حتما شنیده اید ، این کدها به تازگی بسیار زیاد مرسوم شده اند ، #733* یا #6040* یا #720* و … این کدها همگی با * شروع می شوند و با # تمام می شوند و اگر دارای بخش بندی باشند در اواسط آنها از * استفاده می شود ، مثلا #2853*4*733* که به این ترتیب است :

733* بخش ابتدایی کد هست که شما را به درگاه شرکت جیرینگ یا آسان پرداخت (آپ) متصل می کند ، *4 شما را به بخش پرداخت های این شرکت متصل می نماید و 2853 کد اختصاصی شرکت ایده پردازان الکترونیک برای انجام پرداخت ها می باشند ، شما با شماره گیری این کد به صورت کامل در تلفن همراه خود (همانند شماره گیری یک تلفن) به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید به حساب ایده پردازان الکترونیک پول واریز کنید .

این خدمت یکی از هزاران کاربردی است که کدهای USSD می توانند داشته باشند ، با این کدها می توان ، آدرس ، تلفن را به مشتریان نمایان کرد ، می توانید موجودی کارت عابر بانک خود را بگیرید ، می توانید شارژ تلفن همراه بخرید و …

امکان جدیدی که در این کدها ایجاد شده است ، امکان ارسال پیامک می باشد ، یعنی شما در انتهای دریافت سرویس یک پیامک دریافت کنید ، مثلا بعد از اینکه شما به شرکت ایده پردازان پول واریز کردید یک پیامک از سمت آسان پرداخت مبنی بر تایید پرداخت شما ارسال می شود ، یا مثلا می توان این سرویس را پیاده سازی کرد که اگر شخصی با طی کردن روال کد شما به بخش آدرس شرکت شما رسید ، آدرس برایش پیامک گردد .

ussd کد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 1402/11/03 پاسخ

    همراه گرامی بهتر است با شرکت جیرینگ شریک تجاری همراه اول تماس حاصل نمایید.

  • رادیاتور قرنیزی 1397/10/03 پاسخ

    خیلی خوب است

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان