استعلام مانده اینترنت همراه اول برای افرادی اهمیت دارد که سیم ‌کارت خود را از این اپراتور خریداری کرده‌اند. در واقع در سال‌های اخیر همراه اول همزمان با ارتقای شبکه اینترنت به (3G) و (4G)، خدمات اینترنت همراه را به کاربران خود ارائه داده است. کاربران دارای سیم‌ کارت دائمی و اعتباری با خرید بسته‌های اینترنت پرسرعت می‌توانند با دستگاه‌ خود به اینترنت متصل شده و کار خود را انجام دهند.

گاهی پیش می‌آید که می‌خواهیم از باقی‌مانده حجم اینترنت همراه خود مطمئن شویم یا برای افرادی که سیم کارت دائمی دارند، تفکیک میزان هزینه اینترنت از هزینه سایر خدمات همراه اول نکته مهمی به حساب می‌آید. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایده پردازان به شیوه استعلام باقیمانده اینترنت همراه اول می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ضرورت استفاده از بسته های اینترنت همراه اول

اهمیت اینترنت پرسرعت همراه اول

پیش از آنکه درباره روش‌های استعلام مانده اینترنت همراه اول توضیح دهیم، باید به این موضوع بپردازیم که استفاده از بسته های اینترنت همراه اول چه ضرورتی دارد. در توضیح باید بگوییم که در عصری زندگی می‌کنیم که عموم خدمات یا بخش مهمی از آنها به واسطه پلتفرم‌های آنلاین انجام می‌شوند.

نمونه ملموس آن خریدهای آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی است. حتی حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و تیک‌تاک یا استفاده از پیام‌رسان‌های آنلاین مانند واتس‌اپ و تلگرام به اینترنت نیاز دارند.

از سوی دیگر مردم ترجیح می‌دهند که آسان‌ترین روش را برای حضور در فضای مجازی به کار ببرند. بنابراین دارندگان سیم کارت همراه اول برای دسترسی دائم به اینترنت می‌توانند از بسته های اینترنت همراه اول استفاده کنند.

چگونه از باقیمانده اینترنت مطلع شویم؟

چگونگی استعلام مانده اینترنت همراه اول

آیا فکر می‌کنید که خرید بسته اینترنت آخرین مرحله است؟ یا اینکه باید برای استفاده مداوم از آن پیگیری‌های دیگری انجام داد؟ در پاسخ به این سؤالات باید بگوییم که با وجود خدمات اینترنت پرسرعتی که همراه اول در اختیار کاربران قرار داده، باید پیگیری‌هایی انجام شوند تا بتوان به صورت مداوم از اینترنت همراه اول بهره‌مند شد.

بنابراین خرید بسته‌های اینترنت از اپراتور اول پایان کار نیست. شما باید استعلام مانده اینترنت همراه اول را به صورت دوره‌ای انجام دهید تا با اتمام بسته و قطعی اینترنت مواجه نشوید. در ادامه 6 روش کاربردی برای استعلام مانده اینترنت همراه اول را به شما توضیح می‌دهیم.

 روش‌های استعلام مانده حجم اینترنت همراه اول

برای مطلع شدن از میزان باقیمانده اینترنت همراه اول می‌توانید از 6 روش مختلف استفاده کنید. انتخاب هر روش به سلیقه و البته دسترسی شما به هر کدام از آنها بستگی دارد. اما به طور کلی روش‌های استعلام مانده حجم اینترنت همراه اول عبارتند از:

  1. استفاده از کد دستوری (USSD)
  2. استفاده از اپلیکیشن همراه من
  3. استعلام از طریق سایت همراه اول
  4. ارسال پیامک به شماره 8080
  5. استفاده از کد #11*140*
  6. استفاده از کد #121*10*

1- استعلام مانده اینترنت همراه اول با کد دستوری (USSD)

اولین روشی که در این مقاله توضیح می‌دهیم، استفاده از یک کد است. (USSD) مخفف عبارت (Unstructured Supplementary Service Data) به حساب می‌آید. این کد نوعی روش ارسال پیام در شبکه تلفن همراه (GSM) به شمار می‌آید. جالب است بدانید که این روش استعلام مانده اینترنت همراه اول، ساده‌ترین روش استعلام محسوب می‌شود.

  1. برای استفاده از کد (USSD) باید یکی از دو کد #1*100* یا #320*10* را در قسمت تلفن (Phone) گوشی وارد نمایید.
  2. سپس دکمه تماس (Call) را لمس کنید. پس از آن چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود.
  3. از بین آنها باید «0- استعلام» را انتخاب کنید.
  4. در ادامه درخواست شما به سامانه همراه اول ارسال می‌شود.
  5. اکنون باید صبر کنید که میزان حجم باقیمانده اینترنت برای شما به صورت پیام ارسال شود.
  6. شما در پیامک دریافتی از همراه اول درباره نوع بسته اینترنتی، مهلت اعتبار و حجم باقی‌مانده اینترنتی مصرفی اطلاعات کسب می‌کنید.

نکته مهمی را در خاطر داشته باشید. اگر از سیم‌ کارت‌های اعتباری همراه اول استفاده می‌کنید، باید دو کد دستوری #140*11* و #121*10* را مد نظر قرار دهید. شماره تلفن گویای 444 هم پاسخگوی سؤال شما درباره مانده اینترنت همراه اول خواهد بود.

2- استعلام مانده اینترنت با استفاده از اپلیکیشن همراه من

 استعلام مانده اینترنت همراه اول با اپ همراه من

روش دوم استعلام مانده اینترنت همراه اول با کمک اپلیکیشن «همراه من» انجام می‌شود. در حقیقت اپلیکیشن «همراه من» یک برنامه کاربردی مرتبط با اپراتور همراه اول است. دارندگان سیم کارت همراه اول می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن از خدمات مختلف همراه اول بهره‌مند شوند. اما سرویسی که در این مقاله مد نظر ماست، در بخش «بسته اینترنت» قابل بررسی است.

  1. پس از اینکه این برنامه را نصب کردید، باید در آن ثبت نام کنید.
  2. شما بعد از ایجاد حساب کاربری می‌توانید با ورود به بخش «بسته اینترنت» انواع مختلفی از بسته های اینترنت همراه را بررسی و خریداری کنید.
  3. در همین بخش می‌توانید از مانده اینترنت همراه اول نیز مطلع شوید.

در ادامه با یک مثال توضیح بیشتری می‌دهیم.

فرض کنید که شما 11 گیگابایت اینترنت خریده باشید و تنها 7 گیگابایت از آن باقی مانده باشد. این در حالی است که بسته‌ای فعال برای مکالمه و ارسال پیامک هم ندارید. در این حالت تصویر زیر روی اپلیکیشن «همراه من» شما ظاهر خواهد شد. شما به همین آسانی میزان مانده اینترنت همراه اول خود را استعلام خواهید کرد.

باقیمانده اینترنت همراه

3- استعلام باقیمانده اینترنت همراه اول با سایت همراه اول

روش دیگری که به شما توصیه می‌کنیم، استفاده از سایت همراه اول برای استعلام مانده اینترنت همراه است. برای اینکه بتوانید مانده اینترنت خود را استعلام کنید، باید:

  1. اول در سایت همراه اول ثبت نام نمایید.
  2. با در اختیار داشتن شماره تماس و یک رمز ورود می‌توانید وارد پنل خود در این سایت شوید.
  3. پس از آن امکان استفاده از خدمات مختلف همراه اول برای شما وجود دارد.
  4. شما در همان صفحه اول پنل خود میزان مانده اینترنت را کنار باقی‌مانده بسته پیامکی و مکالمه مشاهده خواهید کرد.
استعلام مانده اینترنت همراه اول با سایت همراه اول

4-  ارسال پیامک به شماره 8080

تقریباً همه افرادی که با سیم کارت همراه اول خود از اینترنت همراه استفاده کرده‌اند با سامانه پیامکی شماره 8080 آشنایی دارند. زیرا کافی است پیامکی را به شماره 8080 ارسال کنید تا بسته اینترنتی خریداری شده برای شما فعال شود. استفاده از پیامک و کدهای دستوری آسان‌ترین شیوه برای استعلام مانده اینترنت همراه به حساب می‌آیند. به این ترتیب شما می‌توانید تنها با ارسال عدد 0 به شماره 8080 از باقیمانده اینترنت همراه خود مطلع شوید.

این روش مانند سایر کدهای دستوری که در این مقاله از ایده پردازان ذکر شده‌اند، آسان‌ترین روش استعلام مانده اینترنت همراه است. زیرا دیگر نیاز به ثبت نام در اپلیکیشن همراه من یا سایت همراه اول نیست. شما خیلی سریع به اطلاعات لازم دست پیدا می‌کنید.

5- استفاده از کد #11*140*

کافی است که کد #11*140* را در قسمت (Phone) گوشی موبایل خود وارد کنید. سپس دکمه تماس (Call) را لمس کنید. اکنون باید کمی صبر کنید. اطلاعات بسته اینترنتی شما از جمله نوع بسته اینترنتی، زمان دقیق فعال‌سازی و پایان اعتبار بسته اینترنت همراه، میزان تخفیف استفاده شده و حجم باقی‌مانده به صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد. در صورتی که شما بسته اینترنتی مشخصی را هم رزرو کرده باشید، به شما اطلاع داده می‌شود.

6- استفاده از کد #121*10*

روش آخری که در این مقاله توضیح می‌دهیم درباره کد دستوری کاربردی دیگری است. شما تا کنون با کدهای دستوری #1*100* و #320*10* برای صاحبان سیم کارت دائمی و #1*100* و #320*10* برای صاحبان سیم کارت اعتباری، شماره 8080 و کد دستوری  #11*140* آشنا شده‌اید. اما کد دیگر هم وجود دارد که امکان استعلام آسان میزان مانده اینترنت همراه را برای شما فراهم کرده است.

کد #121*10* آخرین کدی است که می‌تواند به شما در این راستا کمک کند. کافی است که

  1. این کد را در قسمت تلفن (Phone) گوشی موبایل خود وارد کنید.
  2. پس از آن دکمه (Call) را لمس می‌کنید.
  3. بعد از چند لحظه پیامکی برای شما ارسال خواهد شد.
  4. این پیامک حاوی نوع بسته اینترنتی، زمان دقیق فعال‌سازی و پایان اعتبار بسته اینترنت همراه و مانده اینترنت همراه اول شماست.

نگرانی بسیاری از افراد در مورد حجم بسته‌ های اینترنت همراه اول تمام شده است. زیرا همراه اول با ارائه خدمت دیگری با عنوان «بسته‌های هوشمند همراه اول» توانسته امکان تمدید خودکار را برای کاربران خود فراهم کند. البته با ارسال شماره 8 به شماره 8080 می‌توانید قابلیت تمدید خودکار را لغو کنید.

جمع‌بندی

  • مردم ترجیح می‌دهند که آسان‌ترین روش را برای حضور در فضای مجازی به کار ببرند. بنابراین دارندگان سیم کارت همراه اول برای دسترسی دائم به اینترنت می‌توانند از بسته های اینترنت همراه اول استفاده کنند.
  • برای استفاده از کد (USSD) باید یکی از دو کد #۱*۱۰۰* یا #۳۲۰*۱۰* را در قسمت تلفن (Phone) گوشی وارد نمایید. سپس دکمه تماس (Call) را لمس کنید. پس از آن چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. از بین آنها باید «۰- استعلام» را انتخاب کنید.
  • گر از سیم‌ کارت‌های اعتباری همراه اول استفاده می‌کنید، باید دو کد دستوری #۱۴۰*۱۱* و #۱۲۱*۱۰* را مد نظر قرار دهید.
  • شماره تلفن گویای ۴۴۴ پاسخگوی سؤال شما درباره مانده اینترنت همراه اول خواهد بود.
  • روش دیگر استعلام مانده اینترنت همراه اول با کمک اپلیکیشن «همراه من» انجام می‌شود.
  • برای اینکه بتوانید مانده اینترنت خود را استعلام کنید، باید اول در سایت همراه اول ثبت نام نمایید. سپس در پنل خود اطلاعات بسته اینترنتی از جمله حجم باقی‌مانده را مشاهده خواهید کرد.
  • کد #۱۲۱*۱۰* و #۱۱*۱۴۰* در سنجش میزان حجم اینترنت همراه باقی‌مانده کارآمد هستند.
  • همراه اول با ارائه خدمتی با عنوان «بسته‌های هوشمند همراه اول» توانسته امکان تمدید خودکار را برای کاربران خود فراهم کند.
  • با ارسال شماره ۸ به شماره ۸۰۸۰ می‌توانید قابلیت تمدید خودکار را لغو کنید.

پرسش پرتکرار

1- آیا روشی برای استعلام مانده اینترنت همراه اول وجود دارد؟

بله. روش‌های استعلام مانده اینترنت عبارتند از:

  • استفاده از کد دستوری (USSD)
  • استفاده از اپلیکیشن همراه من
  • استعلام از طریق سایت همراه اول
  • ارسال پیامک به شماره ۸۰۸۰
  • استفاده از کد #۱۱*۱۴۰*
  • استفاده از کد #۱۲۱*۱۰*

2- با چه کدهایی می‌توانیم از کد دستوری (USSD) استفاده کنیم؟

دو کد #۱*۱۰۰* یا #۳۲۰*۱۰* برای دارندگان سیم کارت دائمی و دو کد دستوری #۱۴۰*۱۱* و #۱۲۱*۱۰* برای صاحبان سیم کارت اعتباری کاربردی هستند.

3- آیا امکان لغو تمدید خودکار بسته اینترنت همراه اول وجود دارد؟

بله. کافی است که عدد 8 را به شماره 8080 ارسال کنید تا این قابلیت لغو شود.