کد حذف تبلیغات یکی از درخواست های رایج برای دریافت کنندگان پیام هایی است که سامانه های ارسال پیامک برای افراد مختلف و یا مشتریان خود می فرستند.

تمام کسب و کارها برای دیده شدن نیاز به تبلیغات دارند و روش های متفاوت تبلیغاتی وجود دارد. ازبین تمام روش ها ارسال پیامک یکی از محبوب ترین های تبلیغات از نظر صرفه اقتصادی و اثربخشی می باشد. قرارگیری ارسال پیامک در دسته دیجیتال مارکتینگ نیز باعث می شود تا گستردگی ارسال اس ام اس را در تمام اصناف داشته باشیم.

از طرفی دیگر تنها برای تبلیغات نیست که از پیامک استفاده می شود. می توان با مشتریان و کاربران نیز به عناوین مختلف همان پیام کوتاهی را فرستاد که منتظر دریافت آن بوده اند.

در تمام حالات بالا، ارسال پیامک از طرف فرستنده برای تمام شماره هایی که در اختیار دارد و یا دریافت نموده است، انجام می شود اما اگر گیرنده از همان ابتدا و یا پس از مدتی نخواهد پیام کوتاه دریافت کند، نحوه لغو دریافت اس ام اس چطور است ؟

کد حذف تبلیغات :

برای حذف تبلیغات و یا دریافت کد حذف تبلیغات دو راه وجود دارد:

راه اول : از طریق شماره موبایل خودتان می توانید به صورت کلی برای شماره همراه خود دریافت پیامک را مسدود نمایید. می توانید کد دستوری *800# را شماره گیری نمایید.

در لیست باز شده قابلیت های متفاوتی مانند قطع خدمات ، قطع تبلیغات و … وجود دارد. می توانید تبلیغاتی که از سرشماره های پیامکی مانند 5000، 3000 و … می آیند را مسدود نمایید. می توانید حتی شماره موبایل هایی که به صورت غیر قانونی اقدام به ارسال تبلیغ می کنند نیز مسدود و بلاک نمایید.

بسته شدن شماره موبایل شما برای عدم دریافت تبلیغات از طریق کد حذف تبلیغات کمتر از 24 ساعت است .

راه دوم : برای مسدود نمودن شماره موبایل خودتان، ارسال کلمه ” لغو ”  و یا ” off” می باشد. در بیشتر سامانه های ارسال پیامک این کلمات تعریف شده اند تا اگر دریافت کننده ای آن را فرستاد، به صورت اتوماتیک اجازه ارسال پیامک را به آن شماره ندهند.

تفاوت این روش با راهکار اول در این است که از طریق کد دستوری جلوی ارسال تمام پیام های تبلیغاتی را گرفته اید اما در روش دوم تنها خطوط آن سامانه برای ارسال بسته خواهند شد.

برخی از انواع ارسال ها نیز ارسال های خدماتی هستند که با کسب اجازه برای مشترکین و مشتریان فرستاده می شود. در واقع دریافت کنندگان منتظر دریافت این اس ام اس ها هستند. ممکن است شما برای مدتی مشتری سایت فروشگاهی باشید و پس از مدتی دیگر تمایل به دریافت پیام های آن فروشگاه نباشید. در چنین شرایطی در انتهای تمام متن های ارسال شده اطلاع رسانی کد حذف وجود دارد. با ارسال آن شماره ارسال کننده متن، از لیست ارسال خارج خواهید شد.

وجود کلمات فیلتر در سامانه ارسال پیامک ایده پردازان، عدم ارسال پیام به شماره هایی که دریافت خود را مسدود نموده اند و قرار گیری کد حذف در انتهای متن های خدماتی، سایت sms.ir از ارسال بدون رضایت متن پیامک به گیرنده جلوگیری می نماید.