در شرایطی که اعلام ورود ویروس نوظهور کرونا با ابهامات و چالش های خود همراه بوده است، تمام اقشار به نوعی درگیر و تحت فشار قرار گرفتند.

ورود و شیوع کرونا ویروس، اثرات، فشارها، گروه های تحت ریسک و … در صدر خبرها قرار گرفتند و تقریبا آمار و اخبار آن در تمام لحظات پیگیری شد.

زمانی که موضوعی جدی می شود بحران ها و چالش های خود را به همراه دارد. مدیریت بحران کرونا ویروس در دسته های مختلف و به صورت های متفاوت پیاده سازی شد.

برخی خبرها در رسانه های ملی، اخبار همگانی و شبکه های مجازی اعلام شدند اما راه ارتباطی دیگری نیز برای اعلام اخبار توسط وزارت بهداشت انتخاب شد و آن ارسال پیام های آموزشی پیشگیری از کرونا و راه های مراقبتی از طریق ارسال پیامک بود.

در مدیریت بحران کرونا ویروس که تمام اقشار و کسب و کارها را دچار چالش نموده بود، ارسال پیامک در جایگاه دیگری قرار گرفت و البته کارآمدی ارسال پیام کوتاه نیز مجددا اثبات شد.

شاید بد نباشد اگر به استفاده های متفاوت پیامک و کاربرد ارسال پیام کوتاه به پردازیم.

مدیریت بحران کرونا ویروس و جایگاه ارسال پیامک :

آموزش عمومی :

یکی از بهترین، فراگیرترین و ماندگار ترین راه آموزش و خودمراقبتی ارسال پیام های کوتاه از طریق اس ام اس می باشد. در این روزها عملکرد وزارت بهداشت با ارسال پیامک به تمام مشترکین باعث شده است تا راه های پیشگیری و اخبار هر روز به دست تمام مشترکین ارسال شود.

فروش غیر حضوری :

با شیوع و همه گیری در استان های مختلف بسیاری از کسب و کارهایی که امکان دورکاری داشتند، از دورکاری برای ارائه خدمات خود استفاده نمودند. برخی دیگر از کسب و کارها به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه دادند. برای مثال خرید های فروشگاهی، سفارش کالا و … از طریق سایت ها و اپلیکیشن ها انجام شد.

برای معرفی سایت ها و یا برنامه ها بهترین و مقرون به صرفه ترین راه، ارسال پیامک به شماره های مشتریان می باشد. وجود گزارشات ارسال نیز به شما کمک می کند تا بدانید نتیجه ارسال پیامک شما به چه صورت بوده است.

علاوه بر معرفی سایت ها و اپ های خود می توانید از طریق ارسال پیام کوتاه اطلاعیه های مربوط به خرید، هزینه ها و نحوه ارسال را نیز به اطلاع مشتری خود برسانید.

اطلاع رسانی مدارس :

مدارس و آموزشگاه ها از همان ابتدا تعطیل شدند. همین تعطیلی بسیاری از برنامه های آموزشی مدارس را تغییر داد و موجب فشردگی و عدم آموزش مطابق سرفصل ها شد. با برگذاری آموزش از راه دور این خلا جبران شد اما ارتباط پیامکی در کنار شبکه های مجازی توانست آموزش را تکمیل تر نماید.

اعلام سرفصل هایی که برای تدریس استفاده می شود، اعلام سوالات و تمرینات و … از طریق پیامک جبرانی برای تعطیلی مراکز آموزشی است.

ارتباط در زمان دورکاری :

برخی از شرکت هایی که امکان ارائه دورکاری داشته اند از طریق گروه های اجتماعی و یا ارسال پیامک با هم در ارتباطند. ارسال پیام های کاری و لیست کارهای روزانه، اطلاع رسانی های داخلی و … نیز از طریق ارسال پیامک باعث تسهیل دورکاری می شود.

به نظر می رسد در بحرانی که به دنبال ورود کرونا ویروس ایجاد شده است، جایگاه ارسال پیام کوتاه توانسته راهی برای تقلیل  شرایط و مدیریت بحران باشد.