اگر از سامانه پیام کوتاه استفاده کرده باشید، حتما دیده اید که به هیچ عنوان نمی توان به برخی از شماره های همراه پیامک ارسال نمود. این در صورتی است که در ارسال اس ام اس از طریق تلفن همراه خود به آنها هیچ مشکلی نخواهید داشت.

با توجه به رشد روز افزون دریافت پیامکهایی که تحت عناوین مختلف و برای انجام تبلیغات و یا اطلاعرسانی انجام می شود و افزایش تصاعدی پیامکهای دریافت شده توسط هر فرد، شرکت مخابرات راه حلی را برای رفع این مشکل به مرحله اجرا در آورد.

بر اساس این طرح هر کاربری که تمایلی نسبت به دریافت تبلیغات از طریق پیامک ندارد، می تواند با ارسال یک عدد شماره خود را در لیست ممنوعه قرار دهد. این لیست، در اصطلاح لیست سیاه و یا بلک لیست گفته می شود.

کلیه اپراتورهای اصلی ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه موظف خواهند بود که به شماره هایی که در این لیست قرار دارند هیچ پیامک تبلیغاتی ارسال نکنند و در صورت تخطی از این امر شامل جریمه خواهند شد.

نحوه غیرفعالسازی دریافت پیامک تبلیغاتی :

– همراه اول : ارسال عدد 1 به 8999

– ایرانسل : ارسال عدد 2 به 5005

نحوه فعالسازی دریافت پیامک تبلیغاتی :

– همراه اول : ارسال عدد 2 به 8999

– ایرانسل : ارسال عدد 1 به 5005

به طور معمول زمانی که برای تغییر از هر یک از حالتها به دیگری، زمانی بین 24 تا 72 ساعت خواهد بود. البته ممکن است این زمان کمتر یا بیشتر نیز گردد، اما زمان اعلام شده میانگین زمانی است به طور معمول به طول خواهد انجامید تا شماره از حالت فعال به غیرفعال و یا از حالت غیرفعال به فعال تغییر حالت دهد.

همچنین زمان فعال و غیرفعالسازی در بین اپراتورها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد، ممکن است در یک اپرتور 24 ساعت زمان برای تغییر حالت کافی باشد، اما در اپراتور دیگر این زمان 72 ساعت باشد. پس اگر از یک اپراتور پیامکی دریافت می نمودید دلیلی بر غیرفعالسازی کامل نخواهد بود و باید منتظر به روزرسانی لیست سیاه اپراتورها باشید.SMS BlackList