ارسال پیام یکی از روش‌های تبلیغات در دنیای مدرن است. امروزه ما شاهد آن هستیم که در طور روز بارها و بارها پیامک‌های تبلیغاتی برای ما ارسال می‌شود. این پیامک‌ها گاهی تنها جنبه تبلیغاتی داشته و گاهی به دلیل نوع خاصی از محتوا، از حساب شما مبلغی را کسر می‌کنند. بنابراین بهتر است که نوع این پیام‌ها را بدانید و همچنین با روش حذف پیامک تبلیغاتی آشنا باشید. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش فعال سازی و لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول بپردازیم. اگر از اپراتور همراه اول استفاده کرده و قصد غیرفعال کردن این پیامک‌ها را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیام‌های تبلیغاتی

همانطور که اشاره شد، تبلیغات پیامکی یکی از روش‌های تبلیغات در دنیای مدرن است. البته این روش امروزه نیز شاید کمی کهنه به نظر برسد، اما همچنان کاربرد خود را تا حد زیادی حفظ کرده است. در حال حاضر نیز شرکت‌هایی هستند که خدمات پیامکی را در راستای تبلیغات برندها ارائه می‌دهند. پیامک‌های انبوه عموماً برای اطلاع‌رسانی ارسال می‌شوند. برای مثال یک برند برای آگاه ساختن مشتریان خود از تخفیف‌ها یا جشنواره‌های پیش رو، پیامک‌هایی را جهت یادآوری و اطلاع‌رسانی برای آنها ارسال می‌کند. جالب است بدانید که امروزه بانک شماره تلفن افراد را به شرکت‌های مختلف برای بازاریابی بیشتر به فروش می‌رساند.

پیام‌های گروهی به طور کلی به دو دسته پیام‌های تبلیغاتی و پیام‌های ارزش افزوده تقسیم می‌شوند. پیام‌های تبلیغاتی همانطور که از نام آنها مشخص است صرفاً برای تبلیغات یک محصول یا خدمات ارسال می‌شوند. اما پیام‌های ارزش افزوده، مبلغی را از حساب کاربر کسر می‌کنند. این بدان دلیل است که کاربران نوع خاصی از محتوا را دریافت می‌کنند. همانند زمانی که شما برای داشتن یک مجله، به صورت ماهیانه هزینه پرداخت می‌کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول بپردازیم.

فعال سازی و لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

در ایران چندین اپراتور مهم وجود دارد که همراه اول یکی از آنهاست. سه روش کلی برای حذف اس ام اس تبلیغاتی همراه اول وجود دارد که در ادامه به شرح هر سه آنها خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که پیامک‌های ارزش افزوده، ارتباطی با اپراتور ندارد و برای لغو ارسال آنها باید از روش دیگری اقدام کنید. در واقع باید عضویت خود را در آن سرویس پیامکی لغو کرده تا دیگر مبلغی در ازای دریافت آن پیامک‌ها از حساب شما کسر نشود. در ادامه آموزش لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول با ما همراه باشید.

حذف پیام تبلیغاتی

روش های قطع دائمی پیامک تبلیغاتی همراه اول

باید بدانید که با لغو اس ام اس تبلیغاتی همراه اول فقط پیام‌های تبلیغاتی که از پیش شماره ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰ یا ۰۲۱ ارسال می‌شوند غیرفعال می‌شوند. با این حال پیام‌هایی که از طرف خود همراه اول یا برنامه‌های مربوط به آن مانند میلیونرشو و موارد دیگری مثل پیامک‌های بانک‌ها غیرفعال نمی‌شود.

روش اول: پیامک به 8999

یکی از روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول آن است که عدد 1 را به شماره 8999 پیامک کنید. توجه داشته باشید که این کد حذف تبلیغات تنها برای اپراتور همراه اول بوده و برای اپراتورهای دیگر، پاسخگو نخواهد بود. برای حذف پیام‌های تبلیغاتی اپراتورهای دیگر می‌توانید از کدهای دیگر که در وب سایت رسمی آنها قرار داده شده یا اپلیکیشن اختصاصی اپراتورها استفاده کنید. شما می‌توانید با شماره گیری کد دستوری #8999* برای لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول اقدام کنید.

روش دوم: تماس با 9991

روش دوم حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول تماس با 9991 است. توجه داشته باشید که این تماس را باید با خط همراه اول برقرار کنید. سپس زمانی که به کارشناس مربوطه متصل شدید، می‌توانید درخواست خود را مبنی بر لغو ارسال پیام‌های تبلیغاتی اعلام کنید.

روش سوم: استفاده از اپلیکیشن همراه من

اپلیکیشن همراه من، نرم‌افزار اختصاصی اپراتور همراه اول است. کاربران همراه اول با دانلود و نصب این اپ می‌توانند به خدمات بسیاری دسترسی داشته باشند. البته مهم‌ترین استفاده این اپلیکیشن مدیریت سیم کارت است. برای مثال شما می‌توانید سیم کارت خود را با استفاده از این اپ شارژ کنید یا برای خود بسته اینترنتی یا بسته‌های دیگری از جمله مکالمه تهیه کنید.

فعال سازی و لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن همراه من آن است که می‌توانید با استفاده از آن، پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنید. برای این کار باید ابتدا نرم افزار همراه من را از یک فروشگاه معتبر یا وب سایت رسمی همراه اول دانلود و نصب کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات خود از جمله شماره تلفن و احراز هویت وارد فضای برنامه می‌شوید. حال روی گزینه خدمات کلیک کنید. اکنون بخشی به نام خدمات من برای شما باز می‌شود. از بین گزینه‌های پیش رو، خدمات پیام انبوه را انتخاب کنید. سپس در بخش پیام انبوه با دو گزینه پیام اطلاع‌رسانی و پیام تبلیغاتی رو به رو می‌شوید. از این طریق می‌توانید هر کدام از این موارد را فعال یا غیرفعال کنید. پس از گذشت 24 ساعت، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای شما متوقف خواهد شد. البته این زمان معمولاً کمتر از 24 ساعت خواهد بود.

برای غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل نیز می‌توانید از اپلیکیشن اختصاصی ایرانسل یعنی «ایرانسل من» استفاده کنید.

روش چهارم: شماره گیری *800#

روش چهارم برای حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول برای همیشه شماره‌گیری #800* است. این امکان توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی و برای همه ی اپراتورهای فعال کشور فعال است. ابتدا #800* را شماره‌گیری کنید. سپس می‌توانید خدماتی را ارائه شده را مشاهده کنید. شما با وارد کردن کد عددی هرکدام از گزینه‌های زیر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید:

  • با شماره‌گیری 1 دریافت پیامک تبلیغاتی برای شما غیر فعال می شود.
    • معمولاً غیر فعال سازی دریافت پیامک ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد.
  • با شماره‌گیری 2 خدمات محتوایی یا همان پیامک‌های ارزش‌افزوده (VAS) غیرفعال می‌شود.
  • با شماره‌گیری 3 خدماتی که برای شما فعال است، نمایش داده می شود.
  • با شماره‌گیری 4  خطوط شخصی تبلیغاتی که برای شما فعال است، نمایش داده می شود.
  • با شماره گیری ۵ در صورتی که پیامک تبلیغاتی را غیرفعال کرده باشید، مجدد برای شما فعال میشود.

قیمت پنل پیامکی

روش فعال سازی پیامک تبلیغاتی همراه اول

برای فعال کردن دریافت پیام های تبلیغاتی همراه اول راه سختی در پیش ندارید. کافی است عدد را به شماره 8999 ارسال کنید سپس منتظر دریافت پیامک از سمت همراه اول مبنی بر فعال شدن سرویس پیامک تبلیغاتی باشید. پس از دریافت این پیامک حداکثر تا 24 ساعت آینده پیام های تبلیغاتی را دریافت خواهید کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب با روش‌هایی برای جلوگیری از پیامک تبلیغاتی همراه اول آشنا شدید. شما می‌توانید برای غیرفعال کردن این پیامک‌ها که اصطلاحاً به آنها اسپم (Spam) نیز گفته می‌شود از این راه‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که اپراتورهای مختلف روش‌های خود را برای غیرفعال کردن این پیامک‌ها دارند که باید از آنها استفاده کنید.

پرسش‌های پرتکرار

1.چگونه اپلیکیشن همراه من را دانلود کنیم؟

برای این کار باید نرم‌افزار همراه من را از یک فروشگاه معتبر یا وب سایت رسمی همراه اول دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که حتماً آخرین نسخه این نرم‌افزار را دریافت کنید.

2.برای غیرفعال کردن پیام های تبلیغاتی همراه اول از چه کد دستوری استفاده می شود؟

شما می‌توانید با شماره گیری کد دستوری #8999* برای حذف پیام‌ک های تبلیغاتی همراه اول اقدام کنید. توجه داشته باشید که هر کد برای اپراتورهای مختلف، متفاوت است.

3.پیامک ارزش افزوده چیست؟

پیام‌های ارزش افزوده، مبلغی را از حساب کاربر کسر می‌کنند. این بدان دلیل است که کاربران نوع خاصی از محتوا را دریافت می‌کنند. همانند زمانی که شما برای داشتن مجله، به صورت ماهیانه هزینه را پرداخت می‌کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش لغو پیام‌ های تبلیغاتی همراه اول بپردازیم.

4.تفاوت پیام تبلیغاتی با پیام ارزش افزوده چیست؟

پیام‌های تبلیغاتی همانطور که از نام آنها مشخص است صرفاً برای تبلیغات یک محصول یا خدمات ارسال می‌شوند. اما پیام‌های ارزش افزوده، مبلغی را از حساب کاربر کسر می‌کنند. زیرا نوع خاصی از محتوا را ارائه می‌دهند که برای همه ارسال نمی‌شود.

۵.سریعترین روش قطع دائمی پیامک تبلیغاتی همراه اول چیست؟

شماره گیری *800#   سریعترین روش قطع پیامک تبلیغاتی است.

۶.در صورتی که بخواهم فقط از یک شماره پیامک تبلیغاتی دریافت نکنم، چه کاری باید انجام بدم؟

با توجه به قوانین جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در انتهای تمامی پیامک های تبلیغاتی عبارت «لغو:۱۱» باید ذکر شود. پس  در صورتی که قصد غیرفعال کردن پیامک فقط از یک شماره را دارید با ارسال عدد ۱۱ به آن شماره از لیست مخاطبین شمارۀ تبلیغاتی حذف می‌شوید.

Profile Image

m.tehrani

m.tehrani

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • راوک 1401/11/06 پاسخ

    از هرجایی که فکر کنین پیامکها رو بستم باز یکسری پیام میاد اخرش هم زده لغو عدد ۱۱ زنگ زدم۹۹۹۰میگه مربوط به ما نیست اینها دیوونه شدم از این تبلیغات این خوب ضد تبلیعه براشون چرا نمیفهمن؟ مثلا پیامهای خرید زمین و ویلا شمال یا نساجی بروجرد خدا لعنتشون کنه

    • 1402/11/03 پاسخ

      متاسفانه عده ای سو استفاده می کنند و با استفاده از پیامک خدماتی پیامک تبلیغاتی ارسال می کنند.

  • منوچهری 1400/12/24 پاسخ

    سلام متشکرم از شما

  • Sajad4611 1400/10/07 پاسخ

    امیدوارم ب حق علی هرکی سرما کلاه میزاره نیستونابودشه?

  • کاظم 1397/08/15 پاسخ

    با سلام و عرض ادب، چندین سال است که پیامهای تبلیغاتی دریافت میکنم مثل این کارگاه شخصیت، چقدر زشته با این عنوان جیب مردم را خالی کردن، این اشخاص کل نمیدانم کی میباشند اینقدر مردم را بی شخصیت میدانند که بخودشون اجازه میدهند به تلفن شما و بدون اجازه وارد حریم خصوصی مردم بشوند و تازه اینقدر خودشان را با شخصیت میدانند که به مردم پند بدهند تا شخصیت عموم برود به عرش، اولا چطوری خودتان را فاضل میدانید که میخواهید مردم را باشخصیت کنید اگر شخصیت داشتید وارد حریم خصوصی مردم نمی شدید، تازه آنهم پولی هر پیامک ۱۵۰ تومان اسم لین بی شخصیتی را چی بگذارم؟ و دیروز خواستم حظفش کنم، اما انگار چون عادت به پول شدند رهایم نمیکنند! والا خجالت داره اسم این کار چیه ؟ اگر شخصیت دارید دست از روی جیب بنده بردارید. ارادتمند و روز خوش 

    • 1397/09/14 پاسخ

      سلام و وقت به خیر
      دوست گرامی
      متاسفانه از این دست سرویس دهندگان و افراد هنوز هم وجود دارند که در هر فرصتی برای سواستفاده از اعتماد کاربران اقدام میکنند.
      این نوع پیامکها، به عنوان پیامکهای VAS و یا ارزش افزوده شناخته می شود که توسط مجموعه ایده پردازان ارائه نمی شود.
      اگر پس از حذف همچنان برای شما این سرویس فعال می باشد، حتما با پشتیبانی همان سرویس مطرح نمایید.
      موفق باشید

  • وفا 1397/03/28 پاسخ

    با سلام متاسفانه تا کنون 4 5 سری اعتبار 10 هزار تومانی و 5 هزار تومانی برای شارژ خرید کرده ام ولی بعد از 3 تا 4 ساعت اعتبار به 500 تومان و کمتر از آن میرسد. من بسته اینترنت دارم و هیچگونه پیامک و تماس تلفنی در این مدت 4 تا 5 ساعت نداشته ام و میزان اعتبار تلفنم کم می شود. چطور پیگیری کنم که این مشکل یا (دزدی) از کجا صورت می گیرد و مربوط به همراه اول است یا نه؟ ممنونم

    • 1397/03/28 پاسخ

      سلام
      به شما پیشنهاد می کنیم برای پیدا کردن دلیل کم شدن اعتبارتان، از نرم افزار NetLive استفاده کنید تا بتوانید دلیل و میزان مصرف اینترنت خود را پیدا کنید.
      موفق باشید

  • وفا 1397/03/28 پاسخ

    با سلام متاسفانه تا کنون 4 5 سری اعتبار 10 هزار تومانی و 5 هزار تومانی برای شارژ خرید کرده ام ولی بعد از 3 تا 4 ساعت اعتبار به 500 تومان و کمتر از آن میرسد. من بسته اینترنت دارم و هیچگونه پیامک و تماس تلفنی در این مدت 4 تا 5 ساعت داشته ام و میزان اعتبار تلفنم کم می شود. چطور پیگیری کنم که این مشکل یا (دزدی) از کجا صورت می گیرد و مربوط به همراه اول است یا نه؟ ممنونم

    • 1397/03/28 پاسخ

      معمولا اپراتورها دخالتی که در کاهش پهنای باند ندارند و در اکثر مواقع تنظیمات نادرست و نرم افزارهایی که در پس زمینه سیستم عامل کار می کنند باعث استفاده و اتمام پهنای باند می شوند.

    • alien 1397/11/29 پاسخ

      نه عزیزم ، دقیقا دزدیه !!!!یه بار منم همینجوری شده بودم ، همراه اول زحمت کشیده بود خودش یه سرویس پیامکی فعال کرده بود ، بعد نکته ی جالب توجه این بود که پیامکم رو گوشیم نمیومد که بفهمم !!!!فقط در چشم بهم زدنی زندگیت یعنی شارژت میرف هوا !اینجور مواقع هم یه یکی دو روزی سیمکارت رو بندازید رو گوشی ساده که مطمئن شید از نرم افزار نیست …فقطم از راه مراجعه ی حضوری حل میشه!رفتم میبینم که تازه با سیستم قابل رویته که چه شکری زدن !بعد میگه خودت فعال کردی !میگم حالا اگه فعال کردم پ پیامکاش کووووووووووووو؟!؟!؟!؟!؟!پیامکای عالم و آدم رویت و دریافت میشه ! برا اون جیز شده  …

  • کوروش 1397/01/29 پاسخ

    باسلام،من از دست همراه اول چندتا سیم کارت عوض کردم ،تمام کارهایی که گفتید را انجام دادم ،حتی با شماره ی که اعلام کرد (همراه اول) تماس گرفتم،بعضی روزها بالای 15پیام تبلیغاتی از همراه اول برام میاد، دیگه از دست همراه اول کلافه شدیم

    • 1397/01/30 پاسخ

      بازدید کننده گرامی
      پیامکهایی که از سمت خود اپراتور به دست شما می رسد، با پیامکهای تبلیغاتی و خدماتی متفاوت است و حتی با غیرفعالسازی پیامک تبلیغاتی، همچنان این نوع پیامها برای شما ارسال خواهد شد.
      متاسفانه راهی نیز برای مسدود سازی کامل این پیامکها وجود ندارد.
      موفق باشید

  • مرتضی بیشه 1396/12/10 پاسخ

    اینجانب برای چندین و چند مرتبه درخواست حذف تبلیغات را داشته ام ولی باز تبلیغات دارم کلافه شده و نمیدانم به کدام مرکز قانونی باید شکایت کنم دادگستری و بازرسان کل کشور و دیوان محاسبات و یا استانداری خواهشا تبلیغات تلفن مرا حذف کنید 

    • 1396/12/10 پاسخ

      با سلام و روز به خیر
      بازدید کننده گرامی
      با فرض بر اینکه غیرفعالسازی خط خود را با ارسال کدهای دستوری حذف انجام داده باشید، سریعترین راه حل پیدا کردن صاحب خط ارسال کننده به شما می باشد.
      لطفا بفرمایید از چه خطی و با چه مضمونی پیامک دریافت می نمایید تا راهمنمایی دقیقتری انجام گردد.
      موفق باشید

  • زهرا 1396/09/29 پاسخ

    پیامک های همراه اول با نام تجاری همراه اول و میلیونر شو رو چطوری باید حذف کنیم؟ اپراتوری که پیامک نداشته باشه نیست؟ اه

    • 1396/10/11 پاسخ

      با سلام و روز به خیر
      بازدید کننده گرامی
      به دلیل تعیین سیاستهای کاری توسط خود اپراتور، امکان حذف و یا مسدود نمودن اینگونه پیامکها نمی باشد. البته ممکن است برخی از پیامکهایی که برایتان ارسال می شود را ناخواسته فعال کرده باشید. برای بررسی دقیقتر سرویسهای فعال و غیرفعال خود با شماره 9990 تماس حاصل نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  • داش سیا 1396/06/21 پاسخ

    ازخدا بترسید و اینقدر از مردم بدبخت ندزدید. 

    • 1396/06/26 پاسخ

      با سلام و روز به خیر
      بازدید کننده گرامی
      دریافت و یا عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی کاملا اختیاری است و می توانید در صورت تمایل آنها را فعال و یا غیرفعال نمایید.
      لازم به توضیح است که این اتفاق از سمت اپراتور های تلفن همراه صورت می گیرد و ارتباطی با سرویس دهندگان پیامک انبوه ندارد.
      موفق باشید

  • علی 1396/05/10 پاسخ

    اره واقعا چقدرسر مردم بدبخت کلاه میرد

  • منوچهر 1396/04/29 پاسخ

    باور کنید هر دو ماه کارم شده حذف . بابا روشی بگید که واسه همیشه حذف شه و دست از دله دزدی بردارند

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان