در آینده چه چیزی در انتظار پیامک است؟

همه ما می دانیم که اس ام اس به عنوان بخشی از ارتباطات شخصی روزانه ما اساساً توسط برنامه های گپ مانند Whatsapp و Facebook Messenger جایگزین شده است.
متأسفانه ، این کاهش آشکار پیام کوتاه شخص به شخص به این مفهوم نادرست منجر می شود که پیامک دیگر مهم نیست. با این حال ،آمار ، داستان دیگری را بیان می کنند ، که در آن تعداد پیامک بسیار زیاد و همچنان در حال افزایش است ، به خصوص هنگام ارسال پیام های سازمانی.
یک مطالعه جدید که توسط Mobile Squared انجام شده نشان می دهد تا زمانی که شرکت ها نیاز به گفتگو با مشتریان داشته باشند ، نیاز به پیام رسانی A2P خواهد بود.
آنها پیش بینی می کنند که تعداد پیام های A2P که سالانه ارسال می شود ، از 1.67 تریلیون در سال 2017 به رقم حیرت آور 2.8 تریلیون تا سال 2020 افزایش یابد. هرچند این سؤال باقی مانده است – در نهایت آیا اس ام اس به عنوان یک ابزار تجاری در مواجهه با برنامه های پیام رسانی فوری نادیده گرفته می شود؟
به گفته کارشناس صنایع ، دکتر پیتر استریچر ، مدیرعامل BulkSMS.com ، دو گزینه جایگزین پیام کوتاه به عنوان یک ابزار تجاری وجود دارد که ممکن است در رشد پیش بینی شده تأثیر بگذارد – واتس اپ بیزنس ، متعلق به فیس بوک ، و RCS (سیستم ارتباطی غنی) ، که توسط گوگل هدایت می شود.

واتس اپ برای تجارت…

در ابتدا WhatsApp مشاغل را از استفاده از برنامه اش دلسرد کرد ، اما در سال 2015 نظر خود را تغییر داد و به تدریج شروع به افزودن ویژگی هایی برای تشویق مشاغل کوچک کرد.
یکی از این ویژگی ها شامل برنامه دسکتاپ واتساپ است. ویژگی دیگر ، که به طور خاص برای مشاغل بزرگ طراحی شده است ، API کسب و کار است.
با وجود اضافه شدن این ویژگی ها ، برخی موانع وجود دارد که در راه جایگزینی واتس اپ به عنوان یک ابزار تجاری ، قرار دارند.

یک ، اگر مشاغل کوچک از طریق واتس اپ بیزینس به مصرف کنندگان پیام بدهند ، فقط می توانند با مشتریانی که واتس اپ در تلفن های خود نصب کرده اند ارتباط برقرار کنند. و در مورد لیست مخاطبان ، آنها فقط می توانند با تعداد مشتریانی که قبلاً فرستنده را در تلفن خود به عنوان مخاطب درج کرده اند ارتباط برقرار کنند.
دوم ، API کسب و کار نیاز دارد تا کسب و کارها برای آن هزینه بپردازند. مشاغل ممکن است فقط با مشتریانی که به صورت اختصاصی دریافت پیام برای کسب و کار را راه اندازی کرده اند ارتباط برقرار کنند. و حتی اگر پاسخ کسب و کار ها در طی 24 ساعت از پیام دریافتی رایگان باشد ، اما پس از 24 ساعت اولیه باید هزینه پرداخت شود. از آنجا که API کسب و کار در حال حاضر با توجه به مشاغل بزرگ طراحی شده است ، ممکن است چالش هایی را برای هر مشاغل کوچک یا نام تجاری کمتر شناخته شده ای که مایل به ارسال پیام کوتاه به تلفن همراه از طریق این API هستند ، ایجاد کند.

و سپس RCS وجود دارد …

RCS یک استاندارد GSM (شبیه به پیام کوتاه) است که برای تقویت پیام کوتاه در نظر گرفته شده است. که از از تصاویر ، فیلم ها ، خواندن رسید و ویژگی های دیگر پشتیبانی می کند که در حال حاضر توسط iMessage و Whatsapp پشتیبانی می شود . هدف این است که همه تلفن های همراه از RCS پشتیبانی کنند.
در صورت دستیابی به این امر ، کاربران متوجه پیام های غنی ای می شوند که در پیام کوتاه یا برنامه پیام رسانی بومی ظاهر می شوند. کاربران بدون دانستن آن ، استفاده از RCS را شروع می کنند. RCS ، مشابه پیام کوتاه ، باید در یک اپراتور شبکه تلفن همراه فعال شود. در حال حاضر ژاپن تنها کشوری است که تمام اپراتور هایش از RCS پشتیبانی می کنند.
عوارضی که در راه پیشی گرفتن از پیام کوتاه برای ارتباطات تجاری وجود دارد ، متفاوت است. یک ، Google از RCS دفاع می کند. هدف آنها تبدیل شدن به قطب جهانی RCS برای پیام رسانی مشاغل است ، هرچند هرچه فشار بیشتری وارد کنند کمتر احتمال دارد که اپل از RCS پشتیبانی کند ، گوگل همچنین نگران خطر اسپم است و رویکرد این بوده است که همه مشاغل را با دقت بررسی کند تا این خطر را محدود شود. فقط مارک های شناخته شده مجاز به برقراری ارتباط از طریق RCS هستند.

پیامک راه حل باقی مانده است …

با وجود موانعی که همچنان بر سر راه واتساپ و RCS وجود دارد ، پیامک تنها ابزار سودمند ارتباطات تجاری است. اس ام اس میلیونها شغل را قادر می سازد تا با کارمندان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. هزینه نسبتاً بالای پیام رسانی و طول پیام محدود (160 نویسه) به عنوان یک فیلتر ، ارسال هرزنامه را محدود می کند. اس ام اس بیش از دو دهه در فضای پیام رسانی پیام رسانی مشاغل حاکم است و این کار تا سالهای آینده ادامه خواهد یافت.