این روزها به دلیل کرونا ویروس و جو فکری حاصل از آن فروش اکثر کسب و کارها کاهش یافته و کمتر شرکت، فروشگاه و کسب و کاری را می بینید که از آن مستثناء هستند. برای همین موضوع برای فرهنگ سازی و جلوگیری از افت شدید فروش، تصمیم گرفتیم آموزش های رایگانی را در اختیار شما قرار دهیم.

در این مقاله آموزشی یاد می گیرید:

  1. چگونه در رکود اقتصادی فروش خود را حفظ کنیم؟
  2. چگونه در زمان کرونا ویروس تبلیغ کنیم که بازخورد منفی مردم شامل حال نشود!
  3. راههای جلوگیری از کرونا برای کسب و کارها //اشاره به دورکاری برای اونهایی که می تونن
  4. مثال کمپین هایی که دیگران انجام داده اند و تحلیل آنها

1. چگونه در بدترین شرایط فروش خود را حفظ کنیم؟

افزایش فروش در شرایط کرونا

چون این مورد بسیار مهم است. سریع به سراغ راهکارهای پیشنهادی ایده پردازان برای گذر از این رکود میرویم.

  • هرگونه تبلیغ در این زمان اگر هوشمندانه نباشد می تواند برای شما دردسر ساز شود و با انتقاد مردم رو به رو شود. پس برای تبلیغات همگام با این شرایط بخش دوم مقاله را مطالعه کنید.
  • بهترین استراتژی فروش در زمان فعلی کار کردن روی دو کار است که یکی زودبازده و دیگری کمی زودبازده است.
    * زودبازده: با مشتریان فعلی خود خیلی سریع ارتباط برقرار کنید. اگر تعداد آنها زیاد است و نمی توانید تک به تک با آنها تماس بگیرید، به لیست مشتریانتان پیامک و ایمیل بدهید. “برخی شرکت ها در این شرایط تخفیف ارایه می دهند و یا از استراتژی کاهش قیمت و ارایه هدیه استفاده می کنند”
    * کمی زودبازده (نیاز به زمان بیشتری دارد): تولید محتوا، رپورتاژ آگهی در وبسایت ها، هدف قراردادن مشتریان بالقوه می تواند از این دست کمپین ها به شمار آیند. یکی از بهترین کارها برای افزایش فروش با هزینه کم مورد هدف قرار دادن بخشی از مشتریان (بالقوه) است. با این کار شما فقط در کانال ها و پیج ها و جاهایی که این مخاطبان پیام شما را دریافت می کنند تبلیغات خود را نمایان می کنید. علاوه بر آن می توانید از بانک شماره های موبایل آنها در پنل پیامک نیز استفاده کنید و تمام آن شماره ها پیامک ارسال کنید.
    “تخفیف و ارایه هدیه در این مورد هم می تواند کاربردی باشد”

پنل پیامک رایگان ایده پردازان SMS.ir با 30% تخفیف ویژه هر پیامک:  همین الان ثبت نام کنید!


2. چگونه در زمان کرونا ویروس تبلیغ کنیم که بازخورد منفی مردم شامل حال ما نشود!

با توجه به جو فکری به وجود آمده پیشنهاد ما این است که زیاد تبلیغ نکنید!!! ولی از طرفی اگر مانند ما قصد این است که در هر شرایطی حتی اگر سنگ هم از آسمان ببارد به کارتان ادامه دهید. برای تبلیغات نکات زیر را رعایت کنید.

  • مستقیم تبلیغ نکنید!
  • جوری موج سواری نکنید که مخاطب متوجه شود! البته هر کاری که موج سواری روی موج کرونا باشد مخاطب متوجه خواهد شد پس با نیت موج سواری اصلاً حرکت نکنید.
  • برای این کار به تیترهای تبلیغاتی خودتان خیلی دقت کنید و با حساسیت زیادی تبلیغ نویسی کنید.
  • سعی کنید به صورت غیر مستقیم تبلیغ کنید. برای مثال می توانید از محتواهای آموزشی استفاده کنید. جزییات این نکته در این مقال نمی گنجد ولی درباره تبلیغات غیرمستقیم و روابط عمومی در اینترنت مقالات زیادی است که مطالعه آنها می تواند به شما کمک کند.
  • پست های تبلیغاتی اینستاگرام برای کسب و کارهای دیگر را دیده و کامنت های آنها را مطالعه کنید این مورد می تواند در تبلیغ نویسی و روشی که انتخاب می کنید به شما کمک کند.
  • از روش A/B تست استفاده کنید.
    برای این کار 2 تبلیغ مختلف یا 2 تیتر متفاوت را در نظر بگیرید در جاهای ارزان قیمت با هزینه کم تبلیغات به اشتراک بگذارید. یا 2 متن مختلف پیامک را به 2 دسته 1000 نفری از افراد در 2 روز متفاوت ولی یک ساعت خاص ارسال کنید. ببینید کدام پیامک بیشترین مشتری را برای شما آورده است. پیامکA یا پیامک B
    اون تبلیغی که بیشترین بازخورد را به شما داده تکرار کنید و بودجه خود را صرف آن کنید.

3. راههای جلوگیری از کرونا برای کسب و کارها

در این بخش با 2 دسته کسب و کار مواجهیم:

  • آن دسته از کسب و کارهایی که خدمات و محصولات آنها نیاز به حضور کارمندان در شرکت ندارند.
  • کسب و کارهایی که ارایه خدمات و فروش محصولات آنها نیاز به حضور پرسنل دارد و حتی مشتریان باید حضوری از آنها خرید کند.

دسته اول: اگر شما جزو دسته اول کسب و کارها محسوب می شوید. خبر خوب اینکه خیلی راحت می توانید هم کارمندان خود را در محیطی امن مانند خانه خودشان قرار دهید و هم بدون مشکلی (جز موضوع کاهش فروش در این شرایط) به کار خود ادامه دهید.

راه حل این مورد در مقاله زیر به طور مفصل توضیح داده شده است.

اگر جزو دسته دوم هستید: می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

  • تمام نکات بهداشتی درباره جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را جدی بگیرید و در محل کسب پیاده سازی کنید.
  • دستکش و ماسک رایگان به کارمندان و حتی مراجعین خود بدهید.
  • یک فیلم تهیه کنید و این مراحل را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.
  • فرامونش نکنید اگر همه کارهای خوب را انجام دهید ولی به هیچ کس نشان ندهید (خوب عرضه نکنید) کسی از این کارها با خبر نخواهد شد.

ویدیوی زیر نمونه خوبی از نمایش و رعایت نکات بالاست.

افزایش فروش در شرایط کروناویروس

برای دانلود و مشاهده اینجا کلیک کنید.

4)     اقدامات و تبلیغات غیرمستقیم خوب دیگر کسب و کارها و تحلیل آنها

مثال 1:

آژانس تبلیغاتی بادکوبه

در این پست، تا انتهای آن شما متوجه تبلیغاتی بودن و معرفی آژانس نمی شوید و محتوا را تا انتها دنبال می کنید. این یک نمونه از برندینگ و تولید محتوای غیرمستقیم است که توسط آژانس بادکوبه در اینستاگرام انجام شده.

مثال 2:

مدرسه کسب و کار عالی ماهان

افزایش فروش در زمان کرونا ویروس

برای دانلود روی تصویر اینجا کلیک کنید.

ماهان با ساخت این فایل و نام بردن از دو پزشک متخصص در ابتدای محتوا، فایل متنی ای را در واتساپ دست به دست کرد تا با اتصال به زنجیره فکری کرونا نام برند او نیز تکرار گردد.

مثال 3:

آژانس دیجیتال مارکتینگ دهبان

افزایش فروش در زمان کرونا

از زمانی که آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان متوجه کرونا ویروس شد تمرکز تبلیغات خود را روی دوره های مجازی و وبینارها گذاشته و شما را به ثبت نام در وبینارها دعوت می کند.

مثال های دیگر را شما در کامنت های زیر با ما به اشتراک بگذارید.