در این مقاله قصد داریم به محدودیت های ارسال پیامک بپردازیم

پیام یازدهم:

امروز دو نوع از سرویس های پیامکی را که کمی متفاوت تر از دیگر سرویس ها هستند معرفی خواهیم کرد، همچنین شما را محدودیت های ارسال پیامک در جهان آشنا خواهیم کرد…

محدودیت های ارسال اس ام اس در جهان

محدودیت های ارسال اس ام اس در جهان

محدودیت های ارسال پیامک (اس ام اس)

در حالی که کاربران گوشی با دسته های انبوه پیامک های ناخواسته تله مارکتینگ (Telemarketing) رو به رو می شدند و در پی درخواستی مبنی بر محدود کردن تله مارکتینگ هندوستان در سپتامبر 2011 اقدام به نگارش قوانینی جدید کرد. این قوانین عبارت است از ارسال سقف 3000 پیامک در ماه برای هر کاربر و یا میانگین 100 پیامک در روز برای هر کاربر.

به علت دریافت مستنداتی از بعضی پشتیبان های سرویس ها و مصرف کنندگان، سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (TRAI) برای کاربران سیم کارت های اعتباری این محدودیت را به 200 پیامک در روز برای هر کاربر و برای کاربران سیم کارت های دائمی این محدودیت را تا 6000 پیامک در ماه برای هر کاربر افزایش داد و از 1 نوامبر 2011 این قانون را اجرا نمود. به هرحال این قانون توسط دادگاه عالی دهلی و بر خلاف قوانین اساسی تصویب شد.
به تازگی در کشور عزیزمان ایران به منظور جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی با استفاده از سیم کارت محدودیت هایی در ارسال پیامک با سیم کارت اتخاذ شده است .

پیامک فلش

پیامک فلش نوعی از پیامک است که بدون عکس العمل کاربر مستقیماً بر روی صفحه اصلی گوشی ظاهر می گردد و به صورت خودکار در صندوق پیام های دریافتی (Inbox) ذخیره نمی شود و از جمله سرویس هایی می باشد که در سامانه پیامک ایده پردازان و اغلب سامانه پیامک های کشور ما نیز این امکان وجود داشت که در حال حاضر ارسال این نوع پیام وجود ندارد. پیامک فلش اغلب در مورد امور اورژانسی مانند هشدارهای آتش و یا موارد سری مانند ارسال آنی رمز عبور کاربرد دارند. این امکان از سمت اپراتور های فعال کشور ایران غیر فعال شده است .

پیامک خاموش

پیامک های خاموش (معروف به پیامک های نهان و یا صدای خاموش) برای شناسایی موقعیت یک شخص و یا مواردی دیگر به کار می روند. این پیامک ها بر روی صفحه گوشیتان نمایش داده نمی شوند و هنگام رسیدن به گوشیتان، هیچ صدایی بابت دریافت پیامک نخواهید شنید. پشتیبانان گوشی های همراه، معمولاً تحت نظارت پلیس اطلاعاتی را مانند مشخصات کاربران و… را از این راه کسب می کنند. در سال 2010 در آلمان، در پی حمایت از قانون اساسی قریب به نیم میلیون پیامک خاموش توسط پلیس فدرال، گمرک ها و سازمان های سرویس امنیتی ارسال شده است.

از اینکه مقالات ایده پردازان را پیگیری می نمایید متشکریم…