
بیمه از جمله خدماتی است که مانند سایر خدمات به فروش و بازاریابی موثر نیاز دارد. انواع بیمهها (مانند بیمه عمر، آتشسوزی، درمان، خودرو و سایر بیمهها) بازار و مشتریان بالقوهای دارند، اما تا زمانی که احساس نیاز در آنها ایجاد نشود، افراد اقدام به خرید نمیکنند.
برای روشنتر شدن موضوع، به این مثال توجه کنید؛ فرض کنید در یک روز سرد زمستانی بدون لباس گرم در خیابان هستید. فروشندهای دستکشهایی با تخفیف ویژه عرضه میکند. در چنین شرایطی، احتمال خرید شما بالا خواهد بود، زیرا نیازتان فوری و ملموس است، اما نیاز به بیمه غالبا نه فوری است و نه قابل لمس. از اینرو، فروش بیمه نیازمند آگاهسازی، ایجاد احساس نیاز و بیان مزایای آن برای مخاطب است. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو خدمات بیمه خود را تبلیغ کنید، راهکارهایی را که در ادامه مطرح میکنیم دنبال کنید.
بهترین روشهای تبلیغات بیمه که مشتری جذب میکنند
از آنجاییکه شرکتهای بیمه با گروههای گوناگونی از مردم سروکار دارند، طبیعی است که استراتژیهای تبلیغاتی آنها نیز نباید تکبعدی باشد. برای جلب توجه این طیف وسیع، باید روشهایی به کار گرفت که پاسخگوی سلیقهها و نیازهای متفاوت باشند؛ بنابراین، پیش از آن که سراغ هر کدام از شیوههای تبلیغاتی مانند خرید پنل اس ام اس، تبلیغات بنری، تبلیغات بیلبوردی و سایر روشها بروید، باید شناخت دقیقی از بازار هدف و نیازهای مخاطبان خود پیدا کنید. این آشنایی، چراغ راه شما در انتخاب درستترین مسیر تبلیغات خواهد بود. در ادامه شما را با بهترین روشهای تبلیغات بیمه آشنا میکنیم.
ثبت موقعیت در گوگل؛ یک قدم تا دیده شدن
طبق گزارش Think with Google در سال ۲۰۱۹، بیش از ۷۶٪ از کاربرانی که با موبایل بهدنبال خدمات محلی میگردند، ظرف ۲۴ ساعت به آن کسبوکار مراجعه میکنند. این مسئله بهخوبی بیانگر این است که موقعیت مکانی نقشی حیاتی در جذب مشتری دارد.
برای نمایندگیهای بیمه، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکند؛ چرا که اکثر مشتریان ترجیح میدهند از خدمات دفترهایی در نزدیکی محل زندگی یا کار خود استفاده کنند؛ بنابراین، ثبت و بهروزرسانی موقعیت دفتر بیمه در گوگل، یک روش ساده و موثر برای افزایش مراجعهکننده است.
افیلیت مارکتینگ؛ راهی نوین برای تبلیغ بیمه عمر در دنیای دیجیتال
همکاری در فروش یکی از روشهای موثر تبلیغاتی برای معرفی بیمه است که سالهاست در دنیای سنتی استفاده میشود. اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود به دنیای دیجیتال، این روش تحولاتی بزرگ را تجربه کرده و اکنون نزدیک به دو دهه است که افیلیت مارکتینگ توانسته به یک استراتژی موفق در فضای آنلاین تبدیل شود.
سازوکار افیلیت مارکتینگ به این صورت است که شما از سایتهای پر بازدید یا اینفلوئنسرها میخواهید که میان محتوای خود، خدمات بیمهای شما را معرفی کنند. در این فرآیند، به ازای هر خریدی که از طریق لینک یا معرفی آنها صورت گیرد، کمیسیون مشخصی به آنها پرداخت میشود. این روش یک روش برد-برد برای تبلیغ بیمه در فضای آنلاین بهشمار میرود.
بازاریابی ارجاعی؛ روشی موثر برای افزایش فروش بیمه با کمک مشتریان فعلی
مردم بیشتر به تجربههای دوستان و آشنایان خود اعتماد میکنند تا به تبلیغات مستقیم برندها! به همین دلیل، بازاریابی ارجاعی یکی از کارآمدترین روشها برای افزایش فروش بیمه بهشمار میرود.
در این روش، بهجای اینکه خودتان به دنبال جذب مشتری باشید، ارتباط خود را با مشتریان فعلی بهبود میدهید. با ارائه پاداشهایی مثل کارتهای هدیه یا تخفیفهای ویژه، شما آنها را تشویق میکنید تا اطرافیان را به استفاده از خدمات بیمهای شما ارجاع دهند.
نکتهای که باید بدانید این است که بازاریابی ارجاعی با تبلیغات دهانبهدهان فرق دارد. در تبلیغات دهانبهدهان، مشتری به طور داوطلبانه و رایگان شما را معرفی میکند، درحالیکه در بازاریابی ارجاعی شما برای تشویق مشتریان به معرفی خدمات خود، باید پاداشهایی در نظر بگیرید. شما میتوانید با بهرهمندی از خدمات پیامک استانی sms.ir مشتریان خود را در یک استان مشخص از تخفیفها مطلع کنید.
تبلیغات پیامکی؛ روش سریع و موثر برای تبلیغ بیمه
اگر به دنبال روشی سریع، مقرونبهصرفه و پر بازده برای تبلیغ بیمه هستید، تبلیغات پیامکی گزینهای بینظیر است! با استفاده از تبلیغات پیامکی، شما میتوانید تبلیغات خود را به هدفی دقیقتر برسانید. از طریق سامانههای پیامکی، میتوانید مخاطبان خود را بر اساس معیارهایی مانند سن، جنسیت، تحصیلات و شغل دستهبندی کنید و پیامکها را به مناطق خاص (ترجیحا نزدیک به نمایندگی بیمه) ارسال کنید. این روش کمک میکند تا پیام شما به دست کسانی برسد که بیشتر احتمال دارد به خدمات شما نیاز داشته باشند. حتی میتوانید از خدمات ارسال پیامک BTS ایرانسل استفاده کرده تا تبلیغات خود را دقیقا به مخاطبان در مناطق خاص و با پوشش سیگنالدهی مناسب ارسال کنید. این روش هزینهها را کاهش داده و بازدهی تبلیغات را افزایش میدهد.
استفاده از نظر مشتریان؛ کلید اعتمادسازی در فروش بیمه
مشتریان معمولا قبل از خرید بیمه، تحقیقات فراوانی انجام میدهند و یکی از سادهترین راهها برای اعتماد به شما، خواندن نظرهای دیگران است. قرار دادن نظر مثبت مشتریان در هایلایت اینستاگرام، تشویق آنها به ثبت نظر در گوگل مپ یا انجام مصاحبههای ویدیویی، به شما کمک میکند تا اعتماد مشتریان جدید را جلب کنید.
تبلیغات در اینستاگرام؛ پلتفرم قدرتمند برای جذب مشتریان بیمه
میلیونها کاربر ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارند و بیشتر آنها برای تحقیق یا خرید خدمات، از جمله بیمه، از این پلتفرم استفاده میکنند. این افراد میتوانند مشتریان بالقوه شما باشند. ساخت یک پیج اینستاگرام حرفهای باید در اولویت قرار گیرد. هرچند زمانبر است، اما ارزشش را دارد؛ زیرا میتوانید از پیج خود برای تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم استفاده کنید.
شما میتوانید با خدماتی مانند ارسال پیامک بر اساس کد پستی برای مشتریانی که نزدیک محدوده شما هستند پیامک لینکدار ارسال کنید و لینک صفحه اینستاگرام خود را در آن قرار دهید. البته باید از متن تبلیغاتی بیمه برای جذب مشتری در پیامک استفاده کنید.
ساخت وبسایت؛ فرصتی برای جذب مشتریان آنلاین بیمه
کلمه «بیمه» ماهانه حدود ۳ هزار بار در گوگل جستوجو میشود و اگر کلمات مرتبط مثل «بیمه عمر» یا «بیمه خودرو» را هم در نظر بگیرید، این تعداد بیشتر خواهد شد. این آمار نشان میدهد که هزاران نفر هر ماه به دنبال خدمات یا اطلاعات بیمهای هستند. برای بهرهبرداری از این فرصت، باید وبسایت بسازید و با تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی مربوط به بیمه، سایت خود را برای موتورهای جستوجو بهینه کرده تا ترافیک بیشتری جذب کنید.
شما میتوانید با بهرهمندی از خدمات پاسخگویی خودکار پیامکی یا هوش مصنوعی وبسایت، به مشتریانی که به سایت شما مراجعه میکنند مشاوره رایگان ارائه دهید و از طریق این روش رضایت کاربر را جلب کنید.
تبلیغات در گوگل؛ راهی سریع برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستوجو
همه کسبوکارها، از جمله نمایندگیهای بیمه، میخواهند در صفحه اول گوگل دیده شوند تا بیشترین ترافیک و فروش را جذب کنند. چرا که ورودی بیشتر، با فرصتهای فروش بیشتر برابر است.
تبلیغات در گوگل این مسیر را تسریع میکند. با پرداخت مبلغی به گوگل، وبسایت شما در صورت داشتن کیفیت مناسب، در نتایج صفحه اول جستوجو نمایش داده میشود که این مسئله باعث افزایش دیده شدن و جذب مشتریان خواهد شد.
6 نکته طلایی برای ارسال پیامک تبلیغاتی بیمه موثر
زمانی که قصد دارید به مشتریان یا کاربرانی که ممکن است به جمع مشتریان شما پیوسته و از خدمات بهرهمند شوند، پیام ارسال کنید، لازم است نکاتی را که در ادامه مطرح میکنیم، مدنظر قرار دهید.
نیاز مشتریان را بهدرستی شناسایی کنید
مشتریان هر شرکت بیمه در دستهبندیهای متنوعی قرار دارند. هر فرد باتوجهبه سن، وضعیت اجتماعی، شرایط زندگی و شغل خود از خدمات خاصی بهره میبرد؛ بنابراین قبل از انتخاب متن پیامک تبلیغاتی بیمه، باید به پرسونای مشتریان خود دقت و توجه کافی داشته باشید.
از مشتریان اجازه بگیرید
یکی از نکات مهم دیگری که باید رعایت کنید، کسب اجازه از مشتریان است. در پیام نخست میتوانید از مشتریان یا سایر کاربران بخواهید تا در صورت تمایل برای دریافت پیامهای بعدی رضایت خود را اعلام کنند. درصورتی اعلام رضایت، خدماتتان را معرفی کنید. به علاوه، شما میتوانید تاریخ سررسید بیمه، دعوت به خرید یا تمدید بیمه را از طریق پیامک اطلاعرسانی کنید.
پیامک مفید و مختصر ارسال کنید
افراد روزانه پیامکهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی فراوانی دریافت میکنند. اگر متن پیام طولانی باشد و باعث خستگی مشتری شود، تاثیر منفی خواهد داشت. شما در یک جمله ساده میتوانید پیام خود را به مشتری منتقل کنید.
مشتریان را با نام خودشان خطاب کنید
شخصیسازی پیامک یکی از روشهای موثر برای بهبود روابط با مشتریان است. این روش موجب ایجاد حس خوب در مشتریان و ترغیب آنها به پاسخ دادن به پیامک یا کلیک کردن روی لینک میشود.
در مناسبتهای مختلف به فکر مشتریان باشید
شما میتوانید از پیامکهای تبلیغاتی در مناسبتهای مختلف مانند اعیاد استفاده کنید. به این ترتیب در زمانهای خاص مانند روز تولد، کد تخفیف ویژهای به مشتری ارائه داده و او را به استفاده بیشتر از خدمات بیمه تشویق کنید.
پیامکها را در زمان مناسب ارسال کنید
انتخاب زمان مناسب برای ارسال پیامکها تاثیر فراوانی در موفقیت آنها دارد. بهعنوان مثال، ارسال پیامک تبلیغاتی در صبح خیلی زود (6 صبح) یا دیروقت شب (12 شب) مناسب نخواهد بود؛ همچنین، ارسال پیامک در آخر هفته زمانی که افراد در حال استراحت یا تفریح هستند، تاثیر چندانی نخواهد داشت.
بهترین زمان برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی، روزهای ابتدایی هفته و بین صبح تا ظهر است. زیرا در این زمان افراد بیشتر فرصت دارند تا پیامهای دریافتی خود را بررسی کنند. در سایت sms.ir میتوانید تعرفه خرید پنل پیامکی و هزینه پیامک را مشاهده کنید.
نمونه پیامکهای تبلیغاتی بیمه؛ ایده بگیرید
حال که با روشهای موثر برای تبلیغ بیمه آشنا شدید باید بگوییم ارسال پیامکهای تبلیغاتی راهی ساده، ارزان و موثر برای تبلیغ است؛ اما متن تبلیغ شما باید خلاقانه و مشتری پسند باشد. در ادامه شما را با 20 نمونه متن تبلیغ بیمه آشنا میکنیم.
- با بیمه زندگی، آیندهای امن بسازید. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
- آیا شما هم نگران آینده هستید؟ بیمه عمر و سرمایهگذاری راهحل مشکل شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما (آدرس سایت) مراجعه کنید.
- بیمه خودرو، حفاظت در برابر خطرات جاده! با ما همیشه ایمن سفر کنید.
- آیا به فکر بیمه سلامت خود و خانواده هستید؟ بیمه تکمیلی، راهی ساده برای مراقبت بیشتر.
- با بیمه حوادث، در هر شرایطی آرامش خاطر داشته باشید. برای مشاوره تماس بگیرید.
- بیمه آتشسوزی، محافظت از خانه و داراییهای شما! همین حالا اقدام کنید.
- زندگی پر از ریسک است، اما بیمه عمر از شما محافظت میکند. بیمهای برای همه لحظههای زندگی.
- با بیمه مسافرتی، سفرهای خود را بدون نگرانی از اتفاقهای غیرمنتظره تجربه کنید.
- آیا میخواهید در برابر حوادث غیرمترقبه محافظت شوید؟ بیمه حوادث بهترین گزینه برای شماست.
- برای آرامش بیشتر در زندگی، بیمه عمر و پسانداز را انتخاب کنید.
- خودرو شما ارزش بیشتری از آن دارد که آن را بیدفاع بگذارید. بیمه کامل خودرو را تجربه کنید.
- با بیمه درمانی، هزینههای پزشکی خود را کاهش دهید و سلامتی خود را تضمین کنید.
- تامین آینده مالی خود و خانواده با بیمه عمر، یک انتخاب هوشمندانه است.
- در برابر اتفاقهای پیشبینی نشده، از خود و عزیزانتان محافظت کنید. بیمه سلامت ضامن سلامتی شما.
- همین حالا از تخفیفهای ویژه بیمه خودرو بهرهمند شوید.
- با بیمه آتشسوزی، خانه خود را در برابر خطرات محافظت کنید. پشتیبانی 24 ساعته در کنار شما.
- آیا شما هم به دنبال بیمه برای کسبوکار خود هستید؟ مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین طرح بیمه.
- زندگی کوتاه است، اما با بیمه عمر میتوانید آیندهای درخشان داشته باشید.
- آیا میخواهید در برابر هزینههای سنگین درمانی بیمه شوید؟ بیمه درمانی، انتخابی ضروری برای همه.
- بهترین انتخاب برای بیمه خودرو، ما هستیم. همین حالا به جمع مشتریان راضی ما بپیوندید.
با استفاده از چنین متنهای کوتاه و جذابی میتوانید بهراحتی و با کمترین هزینه به تبلیغ بیمه و کسبوکار خود بپردازید.
با پنل پیامکی تبلیغاتی هدفمند و مقرونبهصرفه داشته باشید
تبلیغ خدمات بیمه نیازمند ابزارهایی دقیق و اقتصادی است. پنلهای پیامکی این امکان را فراهم میکنند تا پیام خود را بهصورت هدفمند، بر اساس موقعیت، سن، شغل یا علاقهمندی مخاطبان ارسال کنید. این روش علاوهبر صرفهجویی در هزینهها، بازدهی بالایی دارد و نقش موثری در جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مشتریان فعلی ایفا کند.
برای شروع یک کمپین تبلیغاتی موثر، پنل پیامکی sms.ir یک انتخاب هوشمندانه است. این پنلها با قابلیتهای پیشرفتهای مانند ارسال پیامکهای زمانبندی شده، ارسال به شمارههای خاص و گزارشگیری دقیق از عملکرد کمپین، شما را در مدیریت بهتر و بهینهتر تبلیغات یاری میکنند؛ همچنین با قابلیت شخصیسازی پیامها، میتوانید هر مشتری را بهصورت ویژه و باتوجهبه نیازها و علایق هدف قرار دهید، که این امر باعث ایجاد ارتباطی صمیمانهتر و موثرتر با مخاطبان میشود.
نظرات کاربران