آژانس های هواپیمایی یکی از مناسب‌ترین مشاغل برای استفاده از سامانه پیامک در جهت ارسال پیام کوتاه‌های اطلاع رسانی به مشترکین هستند. اگر شما حتی یکبار از آژانس های هواپیمایی بلیط و خدمات دریافت نموده باشید، تمایل دارید پیام‌های ارسالی اطلاع رسانی را به موقع دریافت نمایید. گاهی حتی برای زمان بلیط های خریداری شده نیز نیاز به یادآوری داریم. اما به صورت کلی و واقعی کاربرد پیامک در آژانس های هواپیمایی در چه بخش هایی می‌تواند باشد؟

اهمیت کاربرد پیامک در آژانس های هواپیمایی

کاربرد پیامک در آژانس های هواپیمایی را بیشتر می‌توان در ارتبط با مشتری خلاصه نمود. البته به راحتی می‌توان از قابلیت ها و امکانات سامانه ارسال و دریافت پیامک نیز برای ارسال متن های تبلیغاتی استفاده نمود.

وجود بانک شماره‌های مختلف و دسته بندی صنفی متفاوت می‌تواند کمک مناسبی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باشد. برای مثال می‌توانید زمان نمایشگاه‌های تخصصی به مشاغل مرتبط و وابسته، بسته‌ای از امکانات بازدید نمایشگاه، هتل و بلیط رفت و برگشت را ارائه نمایید.

می‌توانید برای برخی از افراد و مشاغل تبلیغات سفرهای تفریحی و یا سیاحتی را ارسال نمایید. مثلا کارمندان در تعطیلات نوروز می‌توانند گروه تبلیغاتی مناسبی برای تبلیغات سفرهای سیاحتی باشند و یا ایام مذهبی می توانید سفرهای شهرهای زیارتی را ارسال نمایید.

حتی برخی از سفرهای چارتر شده که صندلی‌ها کامل به فروش نرفته‌اند را می توانید در قالب سفر و یا تور لحظه آخری به صورت گروهی تبلیغ نمایید. جدا از امکان ارسال تبلیغات، وجود امکانات متفاوت در سامانه ارسال ودریافت پیام کوتاه؛ آن را به گزینه ای ایده آل برای ارسال محتوای اطلاع رسانی می نماید.

در نظر بگیرید شما تیکت و بلیط مقصد مورد نظرتان را خریداری نموده‌اید؛ اگر به صورت اینترنتی آن را انجام داده باشید توقع دارید حتما برایتان اطلاعات بلیط پیامک شود.

  • اگر پرواز تاخیر داشته باشد هم ارسال پیامک ساده‌ترین و سریع‌ترین راه اطلاع‌رسانی به مسافران آن پرواز می‌باشد.
  • جدا از ارسال محتواهای بدیهی در زمان خرید بلیط، می‌توانید اطلاعات کلی هتل در خرید تور، و یا اعلام مکان‌های دیدنی شهر مقصد را ارسال نمایید.
  • می‌توانید بر اساس زمان حدودی لندینگ پرواز و یا زمان حدودی زمان ورود به هتل، اطلاعات واچر را نیز به مسافرین خود ارسال نمایید.
  • گاهی اوقات ارسال پیشنهادات ویژه برای مشتریان قدیمی می‌تواند برای آن ها جالب و در روند کاری شما تاثیرگذار باشد.

ممکن است شما لیستی از مشتریان خود داشته باشید که برای تعطیلات بهاره و یا زمستانه اقدام به سفر به یک مقصد ثابت می‌نمایند. حتی ممکن است شما برای مسافران ثابت خود الگوی مقصدی خاصی را مشاهده نمایید. در چنین شرایطی می‌توانید برای مشتریان خود براساس  الگوی انتخاب مقصد، تورها و یا سفرهای مرتبط را اعلام نمایید.