چند اشتباه رایج در ارسال پیامک و در حوزه ی اس ام اس مارکتینگ که باید از آنها اجتناب کنید را در مقاله امروز برای شما کاربران عزیز شرح خواهیم داد.

امروزه اس ام اس یک استراتژی بازاریابی به شدت تاثیرگذار می باشد.برای اینکه از کمپین های پیامکی خود بهترین نتیجه را بگیرید، از اشتباهات رایج در این مقاله، اجتناب کنید.

چند اشتباه رایج در ارسال پیامک

از زمانی که کارمند Vodafone ، آقای Neil Papworth اولین پیام متنی را ارسال نمود، تقریبا 27 سال می گذرد. از آن زمان تاریخی در سال 1992 تاکنون، تریلیون ها پیامک در سرتاسر جهان ارسال شده است.

بسیاری از کسب و کارها از پیامک برای ارتباط با مشتریان و کارمندان خود استفاده می کنند. این یکی از تاثیرگذارترین کانال های ارتباطی در دسترس می باشد و اس ام اس مارکتینگ در حال حاضر محبوب تر از همیشه است، به طرز شگفت آوری 90% از همه ی پیامک های ارسالی در عرض 3 دقیقه خوانده می شوند.

برای چنین کانال کارآمد و پاسخگویی، بسیار تعجب آور است که هنوز با بسیاری از اشتباهات اس ام اس مارکتینگ مواجه می شویم،برخی از این موارد نسبتاً جزئی هستند اما برخی از آنها می توانند منجر به نقض قانون شده و احتمالاً منجر به جریمه های سنگین شوند.

در ادامه چند مورد اشتباهات رایج که کسب و کارها در هنگام ارسال پیامک مرتکب می شوند را برای شما شرح خواهیم داد :

1-عدم کسب اجازه از مخاطبین برای ارسال پیامک

علی رغم برخی موارد بسیار مشهور که در آنها شرکت ها به دلیل استفاده از داده های خریداری شده، که به هیچ عنوان حق استفاده از این شماره ها را ندارند، جریمه شده اند، هنوز هم شرکت هایی هستند که برای مخاطبینی که خودشان درخواست نداده اند، ارسال پیامک انجام می دهند! قوانین در این مورد بسیار شفاف هستند و در صورت اعلام شکایت توسط مخاطبین به مراجع قانونی مشکلات عدیده ای برای کسب و کار ها به وجود خواهد آمد.

بنابراین لازم و حیاتی است که حتما پیش از اقدام به ارسال پیامک برای افراد، از رضایت آنها برای دریافت پیامک مطلع شده و در هر زمان برایشان گزینه ای جهت غیرفعال کردن دریافت پیامک در نظر بگیرید.

2-عدم بهینه سازی سایت برای موبایل

اگر برای مشتریان بالقوه خود پیامکی ارسال می کنید، رایج ترین “فراخوان برای اقدام” دعوت کاربران برای کلیک بر روی سایت شما می باشد که می توانند از پیشنهادات شما استفاده کنند و یا اطلاعات بیشتری را از این طریق کسب نمایند.

بنابراین بسیار مهم است که صفحه وب سایت شما برای موبایل بهینه شده باشد و یا اصطلاحا سایت شما رسپانسیو باشد. هیچ چیزی به اندازه ظاهر نامناسب سایت و کندی آن نمی تواند باعث پشیمانی مخاطبین از بازدید سایت شما شود.

بسیار ضروری است که بازاریابان به بهینه سازی موبایل اولویت بیشتری بدهند. با بیش از 52% از کل ترافیک جهانی وب که  از سمت تلفن های همراه می باشد، این موضوع ضرورت بیشتری نیز پیدا می کند.

اشتباه رایج در ارسال پیامک

                                                                استفاده از موبایل هر ساله به رشد خود ادامه می دهد.

3-کوتاه نکردن لینک وب سایت

از آنجا که یک پیامک فارسی شامل 70 کاراکتر می باشد، ضروری است که متن خود را در کوتاه ترین حالت ممکن برای مخاطبین ارسال نمایید، با این کار درصد خوانده شدن پیامک شما توسط مخاطبین بالاتر می رود، به علاوه اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید. در متن پیامکی شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید :

برند خود را معرفی کنید(اعلام کنید چه کسی هستید).

یک پیشنهاد وسوسه انگیز بدهید.

به مشتری بگویید چگونه می تواند به شما پاسخ دهد و یا با شما در ارتباط باشد.

راه حلی برای لغو دریافت پیامک های آتی به آنها ارائه دهید.

گنجاندن همه این موارد در کوتاه ترین متن ممکن، کمی چالش برانگیز است. یک راه حل ساده و غالبا نادیده گرفته شده برای صرفه جویی در تعداد کاراکترهای استفاده شده، استفاده از کوتاه کننده URL برای آدرس سایت شما می باشد.

کوتاه کننده های URL  بسیاری وجود دارند که می توانید از آنها استفاده نمایید و اکثر آنها نیز رایگان هستند.

4-ارسال پیامک های مکرر

براساس تحقیقی توسط Frost and Sullivan  تقریبا 98% از همه پیامک ها خوانده می شوند در حالی که این آمار در مورد ایمیل 22% می باشد!

با توجه به این آمارها، جای تعجب است که برخی کسب و کارها انتظار دارند با ارسال مکرر و دوباره و چند باره ی یک پیامک، هربار پاسخی مشابه را دریافت نمایند. این یک استراتژی مخاطره آمیز است. با بمباران مشتریان با یک سری پیشنهادات ناخواسته و ناخوشایند، به احتمال زیاد مشتری خود را برای خارج شدن از لیست مشترکین خود تحریک خواهید کرد.

با در نظر گرفتن چشم انداز کوتاه مدت و تلاش مستمر برای دریافت پاسخ های بیشتر به هر نحوی، خطر لغو عضویت کاربران از سرویس پیامکی تان و در نتیجه کاهش آمار کلی بازخوردهایتان را در پی خواهید داشت.

تعداد مشخصی برای ارسال پیامک هایتان وجود ندارد، اما اگر مشتریان شما بیش از چندین پیامک در ماه دریافت می کنند وقت آن است که دست نگه داشته و روند بازخوردهای خود را بررسی نمایید تا ببینید آیا در حال افراط در ارسال پیامک ها هستید و یا خیر.

در مقاله های بعدی نیز همراه ما باشید تا اشتباهات بیشتری را در ارسال پیامک برای شما عزیزان شرح دهیم.