اس ام اس مارکتینگ به علت افزایش استفاده کاربران از تلفن های همراه به یکی از اثربخش ترین روش های جذب مخاطب تبدیل شده است. امروزه کانال های مارکتینگ بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد، بنابراین انتخاب روش صحیح برای کسب و کارتان می تواند بسیار سخت باشد. روش های سنتی مانند تراکت ها و تبلیغات تلویزیونی بسیار هزینه بر هستند، و تبلیغات تلفن همراه و ایمیل با فیلترهای اسپم و نرم افزار های مسدود کننده تبلیغات (ad-block) دست و پنجه نرم می کنند.

ارسال پیامک به صورت آنلاین به یکی از تاثیرگذارترین پلتفرم های مارکتینگ تبدیل شده است، زیرا با نرخ 98% باز می شوند، قابلیت تبدیل بالا و توانایی تقویت دیگر کانال ها را دارند.

اس ام اس مارکتینگ :

موبایل ها تبدیل به یکی از بزرگترین پلتفرم های مارکتینگ شده اند

تعداد کاربران تلفن همراه در طول دهه گذشته تقریبا  3 برابر شده است و در سال 2018 طبق مطالعات برآورد شده است که بیش از 5 میلیارد نفر از تلفن همراه استفاده می کنند. با افزایش استفاده از موبایل ها، تاثیرگذاری ارسال پیامک نیز در حال افزایش است. مطالعه ای توسط روانشناسان بریتانیایی نشان می دهد که مصرف کنندگان دو برابر بیشتر از زمانی که تصور می کنند، روی موبایل هایشان وقت صرف می کنند. تخمین زده شده است که کاربران، موبایل خود را در طول روز 2617 بار لمس می کنند، این نشان می دهد هدف قرار دادن مصرف کنندگان موبایل می تواند مستقیم ترین روش مارکتینگ باشد. امروزه کسب و کارهای بسیاری به پیامک به عنوان روش مارکتینگ دلخواه خود روی می آورند. در حال حاضر کوکا کولا 70% از بودجه مارکتینگ خود را در خدمات پیامکی صرف می کند.
ارسال آنلاین پیامک برای دسترسی به مخاطبین جوان بسیار تاثیرگذار بوده است. مطالعه ای توسط OneReach  نشان داده است که 85% از دانشجویان و دانش آموزان اس ام اس را به عنوان یک گزینه خدمات مشتری ترجیح می دهند. نرخ بالا در میان این مخاطبین جوان نشان می دهد که اثرگذاری اس ام اس مارکتینگ به احتمال زیاد به رشد بیشتر ادامه خواهد داد.

نرخ تبدیل بالا

نرخ پاسخ به پیامک ها 45% می باشد ( این نرخ برای ایمیل تنها 8% است)، اما مهم تر از همه اینکه تعامل با این متن ها به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از سایر ابزار های مارکتینگ می باشد.

FunMobility  36% نرخ کلیک را بعد از انتقال به خدمات پیامک انبوه ثبت کرد در حالی که نرخ کلیک برای ایمیل تنها 3.4% می باشد.

اندازه گیری میزان اثربخشی کمپین های مارکتینگ بسیار حائز اهمیت است، چرا که به ما نشان می دهد که مشتریان ما از کجا می آیند. اس ام اس مارکتینگ به راحتی قابل ردیابی می باشد، با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توان نرخ کلیک هر اس ام اس ارسالی را مشاهده کرد. آژانس جمع آوری بدهی Time Warner  با استفاده از نرم افزار ارسال آنلاین پیامک، توانست مبلغ جمع آوری صورت حساب های عقب افتاده را 49% افزایش دهد. این نتایج به راحتی قابل ردیابی بودند و نشان دادند که یادآورهای پیامکی تاثیرگذارترین ابزار مارکتینگ آنها بود.