با نزدیکتر شدن به انتخابات 1400 شوراهای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری 1400 ، احساس نیاز کردیم در این صفحه و مقالات جانبی، راهنمای کاملی را برای تبلیغات شورای شهر و ریاست جمهوری کاندیداهای محترم فراهم کنیم.
در سال 1400 نیاز است به شکل کاملا حرفهای و آگاهانه تبلیغات انتخاباتی انجام دهید، پس پیشنهاد میکنیم تا آخر این مطلب از پیامک سفید را بخوانید.
تبلیغات انتخابات به چه معناست؟
یک کاندیدای انتخابات در کنار معرفی رزومه کاری و فعالیتهای خود، نیاز دارد چهرهی انتخاباتی جذابی را از خود معرفی کند. این در واقع همان برند سازی انتخاباتی است.
مثلا نامزدی را تصور کنید که سالها در دانشگاههای مختلف کشور به تدریس معماری و شهرسازی پرداخته است. او با مطالعات فراوان خود، میتواند در بخشی از برنامههای توسعه شهر و روستا، سهیم باشد. همین نماینده نیاز دارد تا برای ورود به کارزار انتخابات، به خوبی دانش و تجربهی خود را به مخاطبین معرفی کند.
اولین رکن این برندسازی، صداقت و شفافیت است! مردم ایران در قرن جدید، به کمک آگاهیهایی که از طریق اینترنت و شبکههای اجتماعی کسب کردهاند، به خوبی هرگونه ادعای کذب و تظاهر به صداقت را تشخیص میدهند. لذا توصیهی ما به شما نمایندهی محترم این است که از موضوع صداقت، برای برندسازی شخصی خود به خوبی استفاده کنید.
اصول تبلیغات انتخاباتی را میدانید؟
همهی کمپینهای تبلیغاتی، دارای اصول خاص خود هستند. این موضوع در انتخابات پیش رو نیز مستثنا نیست.
شما برای آنکه کمپین انتخاباتی خوبی را برنامهریزی کنید، نیاز به رعایت این اصول دارید. در ادامه برخی از مهمترین این اصول را باهم میخوانیم:
شناسایی توانمندیهای شخصی از همه چیز مهم تر است!
هیچ فعالیت سیاسی و اجتماعیای، بدون هدف ممکن نیست. شما باید با اتکا به دانش و تجربهی خود، لیستی از تواناییهای بالقوه و بالفعل خود را بنویسید. بطور مثال بنویسید که من در شکوفا کردن هرچه بیشتر استعدادهای کودکان و نوجوانان شهر خودم، میتوانم این موارد را پیگیری کنم و پیشنهادهای عملی ارائه کنم:
- ساخت انجمنها و نهادهای مرتبط به شکوفاسازی استعداد
- ارائه منابع آموزشی بروز و ساده و بومی سازی شده برای شکوفاسازی کودکان
- تربیت مدرس برای همین هدف
- و…
پس از آنکه تواناییهای خود را یادداشت کردید، نوبت مرحلهی دوم فرا میرسد:
انتخاب گروه مخاطبین که قصد جذب آنها را دارید
حال که تواناییهای خود را شناسایی کردید، نوبت آن است که مخاطبین مورد هدف خود را انتخاب کنید. مثلا در مثال بالا، شما میتوانید شهروندان پدر و مادر که سطح اقتصادی ضعیفی دارند را هدف قرار دهید. با انتخاب این گروه از مخاطبین، حال شما میدانید که باید به نیازها و دردهای این گروه در حوزهی توانمندی خود، بپردازید.
اگر دردهای مردم را مورد هدف قرار دهید، پیروز انتخابات میتوانید باشید!
در برنامهی برندسازی خود برای انتخابات، حتما بر روی نیازهای گروه مخاطب خود تمرکز کامل داشته باشید.
تدوین برنامههای پیشنهادی برای فعالیت بعد از پیروزی در انتخابات
حالا که هم توانمندیهای خود را میدانید و هم گروه مخاطب خود را شناسایی و انتخاب کردهاید، حالا نوبت آن است که برنامههای پیشنهادی خود را برای بهبود وضعیت گروه مخاطب و رفع برخی از نیازهای آنها، تدوین کنید.
برای تدوین این برنامه، حتما از مشاورین مختلف در حوزهی فعالیتی خود کمک بگیرید. لازم نیست صفر تا صد ماجرا را توضیح دهید. صرفا بگویید که درد و نیاز را دیدهاید و این پیشنهادها را برای حل آن در سر دارید.
فراموش نکنید که همه به خوبی بلد هستند که فقط دردها را ببینیند! قدرت شما در ارائهی پیشنهادات برای رفع آنهاست.
انواع تبلیغات انتخاباتی که منجر به پیروزی شما میشوند
مهمترین بخش برای نمایندگان انتخاباتی، همین روشها و شیوههای تبلیغات است. ما برای پیروزی در انتخابات ، راههای مختلفی برای برندسازی و جذب مخاطب داریم.
در ادامه با برخی از آنها کمی بیشتر آشنا خواهیم شد:
سامانه پیامک انتخاباتی
همین ابتدا بهتر است به شما بگوییم که موثرترین روش تبلیغات انتخاباتی در ایران در 10 سال گذشته، همین روش اول است. مجموعهی پیامک سفید بیش از 10 سال است که با ارائهی بستر حرفهای، مقرون به صرفه و قدرتمند، توانسته کاندیداهای فراوانی را با ارسال پیامک انبوه ، پیروز انتخابات کند. البته ما بخشی از این پیروزی را تحت تأثیر استفاده از پیامک سفید میدانیم. برای پیروزی در انتخابات، نیاز است در کنار پیامک، بر روی روشهای متنوعتری متمرکز شوید.
همین حالا با ارسال پیامک انتخاباتی آشنا شوید!
ارسال پیام انتخاباتی در تلگرام و واتس اپ
یکی از روش های اصلی تبلیغات انتخاباتی نیز به لطف همهگیری پیامرسانها، ارسال پیام در تلگرام و واتس اپ است. البته مراقب کلاهبرداران باشید. چراکه در این حوزه، شرکتها و تیمهای غیر حرفهای زیادی فعالیت میکنند.
بهتر است برای استفاده از این روش، از یک متخصص بازاریابی شبکههای اجتماعی کمک بگیرید. متخصصین زیادی با یک سرچ کوتاه در گوگل، آماده همکاری هستند.
همچنین برخی شرکتها در این زمینه، هم تعرفههای مناسبی دارند و هم به صورت منظم و حرفهای تبلیغات در بستر تلگرام و واتس اپ را انجام میدهند.
بهتر است یک گروه انتخاباتی یا یک کانال برای هدایت مخاطبین جذب شده بسازید و از این طریق، با مردم تا آخرین روز انتخابات، در ارتباط باشید.
تبلیغات در اینستاگرام و توییتر
شبکهی اجتماعی اینستاگرام، طبق آخرین تحقیقات ، در ایران بیش از 40 میلیون کاربر دارد. و این عدد سال به سال رو به افزایش است.
در اینستاگرام، شما میتوانید با تبلیغات گسترده، برندسازی انتخاباتی خود را به خوبی پیاده سازی کنید.
همچنین شبکهاجتماعی توییتر که بیشتر از اینستاگرام فضای سیاسی دارد، به عنوان ابزاری جهت تبلیغات انتخاباتی میتواند بستر مناسبی برای فعالیت شما باشد.
البته دقت کنید که فعالیت در این شبکههای اجتماعی، بدون کمک گرفتن از متخصصین این حوزه، میتواند موجب اثرات منفی و جبرانناپذیری برای کمپین شما شود. حتما از یک کارشناس شبکههای اجتماعی مشاوره بگیرید.
شرکتهای تبلیغاتی مختلفی هستند که با عقد قرارداد با شما، کلیهی فعالیتهای شما را در شبکههای اجتماعی اجرایی میکنند و مرتب نظارت کامل بر اتفاقات حاشیهای پیرامون حساب کاربری شما دارند.
تبلیغات به کمک بنرهای کلیکی
اگر شما صاحب سایت باشید، قطعا یک کمپین خوب کلیکی انتخاب مناسبی برای تبلیغات برای انتخابات شماست. شما میتوانید با بنرهای گرافیکی با کیفیت، در سطح وب فارسی، به خوبی دیده شوید.
عبارت « تبلیغات کلیکی » یا « تبلیغات بنری » را در گوگل جستجو کنید.
در تبلیغاتی کلیکی کیفیت گرافیکی و طراحی آن بنرها بسیار حائز اهمیت است. اینکه شما با عکس ها یا تصاویر متحرک بی کیفیت، قصد جذب مخاطبین را داشته باشید، قطعا به تصویر شما در ذهن مخاطب، صدمه قابل توجهی وارد میکند.
برای سفارش بهترین و با کیفیتترین بنرهای تبلیغاتی، کافیست عبارت « سفارش بنر تبلیغات کلیکی » را در گوگل جستجو کنید.
سفارش رپروتاژ آگهی در سایتهای بزرگ
یکی از بهترین روشها که دیده شدن شما میکند، سفارش رپروتاژ اگهی به خبرگزاریهایی ثمل تسنیم، مشرق نیوز و… است. مثلا شما اگر با یک مطلب خوب، از پیشینه کاری و برنامههای خود صحبت کنید، مخاطبین قابل توجهی را میتوانید جذب کمپین تبلیغاتی خود کنید.
برای این مورد در گوگل « سفارش رپروتاژ آگهی » و « سفارش تولید محتوای رپورتاژ آگهی » را جستجو کنید و با شرکتهای فعال در این زمینه همکاری داشته باشید.
ساخت ویدیو های انتخاباتی را فراموش نکنید
یکی از بهترین روشها در عرصه تبلیغات انتخاباتی، حضور در ویدیوهای با کیفیت است. 1 دقیقه ویدیو میتواند به میزان 1000 کلمه تأثیرگذار باشد.
ویدیوهایتان را میتوانید در سایت، اینستاگرام و باقی کانالهای اطلاع رسانی خود نیز استفاده کنید.
اگر تیم سازندهی ویدیو ندارید، این عبارات را جستجو کنید: « سفارش تولید ویدیو تبلیغاتی » « سفارش تیزر تبلیغاتی ویدیویی »
قوانین تبلیغات انتخاباتی که باید به آنها احترام بگذارید
در هر دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا یا انتخابات ر، ستاد انتخابات مجموعهای از نکات و قوانین را برای مدیریت فضای تبلیغات در این دوره، ابلاغ میکند.
هرگونه تخطی از این قوانین، میتواند به موفقیت شما در انتخابات 1400، صدمه وارد کند.
به زودی قوانین کامل تبلیغات توسط مراجع قانونی اعلام خواهد شد. پس از بررسی به زودی در همین مطلب درباره آنها اطلاع رسانی خواهیم داشت.
اما برخی از قوانین که همواره باید رعایت شوند:
- فقط و فقط در طول دوره تعیین شده، امکان تبلیغات دارید. این شامل تبلیغات در بستر آنلاین و ارسال پیامک نیز میشود.
- در بسترهایی که توسط ستاد انتخابات ممنوع اعلام شدند، فعالیت نکنید.
- به طور مستقیم به شخص یا گروهی از اشخاص که رقیب شما هستند، توهین نکنید.
نمونه های ناموفق تبلیغات انتخاباتی – اینگونه تبلیغ نکنید!
در این سالها، بعضا با نمونههای بسیار بد تبلیغات نمایندههای محترم مواجه شدیم. این اتفاقات به چند دلیل است:
- استفاده نکردن از کارشناسان تبلیغات در این حوزه
- تعیین نکردن هدف تبلیغات – صرفا تبلیغ کردن نمیتواند مفید باشد!
- برنامه ریزی خوب، اما اجرای ضعیف توسط افراد غیر متخصص
- اختصاص ندادن بودجهی مناسب برای اجرای گسترده تبلیغات
- به حاشیه بردن تبلیغات و زرد شدن فضای رقابتی
تیتر تبلیغ غیرجذاب و استفاده از کلمات اشتباه – بی دقتی تبلیغاتی
بطور مثال این تبلیغها را ببینید:
- استفاده از جملات غیر مفهومی با ادبیات غیر رسمی و به دور از احترام
- استفاده از فونت نامناسب و غیر خوانا در بنر تبلیغاتی به همراه تصویر غیر واضح و نیم رخ
- استفاده چادر برای چسباندن تبلیغات اولین تصویری که در ذهن مخاطب ایجاد میکند، کم ارزشی و نبود کلاس کاری مناسب است.
- گرازهای مظلوم؟ این نماینده دقیقا به دنبال چه گروه مخاطبی است؟
- استفاده از هویت بصری مشابه با همراه اول که حس کپی کردن و دارا نبودن ارزش افزوده را ایجاد میکند
- ژست نامناسب تبلیغاتی که این مفهوم را منتقل میکند: من تحت اطاعت دیگری هستم!
- استفاده زرد از مخالفت های سیاسی با رئیس جمهور یک کشور دیگر و ترکیب گرافیکی سطح پایین
چطور یک تحلیلگر مسائل اجتماعی که قصد ورود به مجلس را دارد، از چنین ادبیاتی استفاده میکند؟
سوالات متداول:
اصول تبلیغات انتخاباتی چیست؟
برای پیروزی در انتخاب، شما نیاز به رعایت این اصول دارید. از جمله: شناسایی توانمندیهای شخصی / انتخاب گروه مخاطبین / تدوین برنامههای پیشنهادی و.. برای اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید
انواع تبلیغات انتخاباتی چیست؟ چند روش داریم؟
سامانه پیامک انتخاباتی که تأثیرگذار ترین روش است / ارسال پیام انتخاباتی در تلگرام و واتس اپ / تبلیغات در اینستاگرام و توییتر / تبلیغات به کمک بنرهای کلیکی / سفارش رپروتاژ آگهی در سایتهای بزرگ / ساخت ویدیو های انتخاباتی /
سلام . مطلب خوبی بود! بانک شمارههای انتخاباتی شما چه تعداد هست؟ آیا در دورههای قبلی موثر بوده؟
سلام مسعود عزیز
ما به پشتوانه فعالیت ۱۰+ ساله در ارسال پیامک تبلیغاتی و انبوه، با افتخار بیش از ۴۰ میلیون شماره تلفن در سراسر ایران داریم.
همچنین شما میتوانید به کمک امکانات کاربردی دیگر ما، این عدد را نیز افزایش دهید!
همانطور که در این مقاله نوشتیم، ارسال پیامک اگر به شکل حرفهای و درست انجام شود، تاثیر بسیار زیادی در کمپین تبلیغاتی انتخاباتی دارد. بله در دورههای قبلی انتخابات بسیار موثر بوده است.
سوال دیگری بود در خدمتتون هستیم??