پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی در مقالات قبلی تحت عنوان ماژول های منشی پیامکی، پاسخ تبلیغاتی، نظرسنجی و مسابقه بررسی گردید، در این مقاله به عنوان آخرین ماژول پاسخ خودکار به پیامک های دریافتی، کدخوان/گارانتی چک برای شما عزیزان شرح داده می شود.

شرح کوتاهی از ماژول کدخوان/گارانتی چک

شاید شما نیز جزو آن دسته از شرکت ها یا تولیدکنندگانی باشید که برای فعالسازی گارانتی و ضمانت کالاهایتان، نیاز به دریافت کد گارانتی از مشتریانتان داشته باشید، یا کسب و کاری باشید که می خواهید کدهای تخفیف منحصر به فردی را ایجاد نمایید که تنها یکبار قابلیت استفاده را داشته باشند و یا شرکت نرم افزاری باشید که برای فعالسازی محصولاتتان بخواهید که خریداران کد فعالسازی را برای شما ارسال کنند و …، برای همه این موارد می توانید از ماژول کدخوان/گارانتی چک پنل انبوه sms.ir استفاده نمایید، این ماژول درواقع از طریق پیامک، فعالسازی خدمات، گارانتی،کد تخفیف،کدفعالسازی و … را برای شما و مشتریانتان آسان می کند.

فعالسازی ماژول کدخوان/گارانتی چک

برای فعالسازی این ماژول مطابق عکس زیر می بایست به منوی امکانات هوشمند رفته و این ماژول را فعال نمایید، هزینه آن در حال حاضر 1000 پیامک می باشد.کدخوان

برای ایجاد یک کدخوان جدید بر روی دکمه افزودن زده و مطابق با عکس زیر می بایست فایل اکسل نمونه ما را دانلود نمایید تا کدهای خود را در آن وارد و فایل را آپلود کنید.

کدخوان

مطابق با عکس های زیر مراحل ثبت یک کدخوان طی می شود :

1-در این مرحله، برای تمایز قائل شدن بین کدخوان های تعریف شده، باید یک عنوان تعیین نمایید. این عنوان بسته به سلیقه شما قابل تغییر است و هیچ شخصی به جز شما این عنوان را مشاهده نمی کند.

گیرنده، شماره ای است که پیامک توسط مخاطب به آن ارسال می گردد.

فرستنده نیز شماره ای است که نتیجه تحلیل پیامک دریافت شده را به مخاطب ارسال می نماید.

2-در زمانی که فایل کدها را در سامانه آپلود می نمایید، می توانید به ازای هر کد، یک پاسخ یکتا و جداگانه تعریف نمایید. فعال بودن ارسال این پاسخ یکتا از طریق انتخاب گزینه ارسال پاسخ صورت می پذیرد.

در صورت صحیح بودن پاسخ ارسال شده، متنی که در فیلد پاسخ صحیح وارد شده است برای مخاطب ارسال می شود. در صورت اشتباه بودن پاسخ ارسال شده، متنی که در فیلد پاسخ اشتباه وارد شده است برای مخاطب ارسال می شود.در صورت تکراری بودن پاسخ ارسال شده، متنی که در فیلد پاسخ تکراری وارد شده است برای مخاطب ارسال می شود.

3-اگر می خواهید افرادی که پاسخ صحیح را برایتان ارسال می کنند به صورت خودکار در دفترچه تلفن شما ذخیره شوند، می بایست تیک این قسمت را بزنید و گروه مدنظر برای اضافه شدن مخاطب را نیز انتخاب کنید.

4-برای ورود اطلاعات کدها در قالب یک فایل اکسل، کدها را در یک ستون و پاسخ آنها را در یک ستون دیگر،درج نمایید.

5-فایل اکسل خود را با زدن دکمه آپلود، بارگذاری نمایید.

6-پس از بارگذاری فایل، ردیف اول دو ستون ابتدایی،  در فیلدهای ستون کد و ستون پاسخ نمایش داده خواهد شد. شما می توانید ستون های مربوط به هر یک را به صورت دستی تغییر دهید.

7-برای فعال کردن و یا غیرفعال کردن کدخوان/گارانتی چک، از گزینه فعال استفاده نمایید. همچنین برای تعیین نمودن اینکه کدخوان/گارانتی، در چه بازه زمانی فعال باشد، در این بخش امکان تعیین زمان شروع و پایان آن قابل تنظیم می باشد.

8-در صورت اطمینان از صحت اطلاعات درج شده در این بخش، بر روی گزینه ثبت کلیک نمایید تا اطلاعات درج شده در سامانه ثبت گردند.

کدخوان کدخوان

اکنون کدخوان شما ایجاد شده است.در همان صفحه اول با زدن دکمه تنظیمات، می توانید مشخص کنید که آیا برای همه پاسخ های اشتباه پیامک ارسال شود و یا فقط برای یک پاسخ اشتباه پیامک ارسال گردد.

کدخوان

با کلیک کردن بر روی کدخوان خود می توانید آن را حذف و یا ویرایش کنید(فایل اکسل شما قابل ویرایش نیست).

کدخوان

با زدن دکمه کدهای کدخوان می توانید کدها و پاسخ های خود را مشاهده نمایید و از طریق دکمه های افزودن/افزودن از فایل ، کدهای جدید خود را اضافه کنید.

کدخوان

با زدن دکمه پاسخ های کدخوان نیز می توانید ببینید چه کسانی برای شما پاسخ صحیح را ارسال کرده اند : کدخوان

نکته: در صورت ساخت چند کدخوان می بایست از خطوط مجزایی جهت ارسال و دریافت پیامک ها استفاده نمایید تا دریافت و پاسخ کدهای ارسالی شما با اختلال مواجه نشود . این نکته در مواقعی که کدهای کدخوان های ایجاد شده با هم مشابه می باشند ضروری می باشد.

بدین ترتیب شما به راحتی می توانید از طریق این ماژول گارانتی کالا و سایر موارد این چنینی را فعال کنید.