چگونه رضایت مشتریان را جلب کنیم و چگونه باید خدمات ارائه داد تا علاوه بر مشتریان وفادار، آنان را به فروشندگانمان تبدیل نماییم.

در هر کسب و کار و شغلی که باشیم تمام فکرمان برای جذب مشتری و فروش محصولمان است.

در تمام تیم های موفق فروش بخشی از تیم، وظیفه و هدف نگه داری مشتری را بر عهده دارند و استراتژی اعمال می کنند که مشتریان را برای تهیه نیازشان دوباره به همان برند و محصول برگردانند. وفاداری مشتریان در برخی از درجه بندی های مشتری در سطح بالای مشتری مداری و ارتباط با مشتری قرار می گیرد.

اما سطح مشتری مداری تا جایی بالا می رود که همان مشتری به قدری از محصول رضایت دارد که در حکم فروشنده آن خدمات و یا محصول قرار می گیرد. دریافت رضایت مشتریان تا این درجه نیازمند عملکرد مناسب و حساب شده است و چند اصل مهم دارد.

چگونه رضایت مشتریان را جلب کنیم ؟

  • باشگاه مشتریان

تمام مشتریان خود را در باشگاه مشتریان خاص خود عضو نمایید و برایشان خدمات ویژه ای تعریف نمایید. بگذارید مشتریانتان بدانند نظرشان در مورد انتخاب شما به عنوان تامین کننده نیازشان درست و مناسب بوده است.

به صورت دوره ای برای مشتریانی که در باشگاه عضو هستند خدمات خاص و با تخفیف ارائه دهید و یا برخی از دسترسی ها را برای این دسته از مشتریان ایجاد نمایید.

  • به روز رسانی و اعلام دسترسی

خدمات خود را به روز رسانی نمایید. دسترسی و ویژگی های جدید را برای مشتریان خاص خود آزاد نمایید و دسترسی استفاده از آن را به صورت رایگان و یا با تخفیف برایشان فراهم کنید.

برخی از نیازهای مشتریان که خودشان تمایل به ایجاد آن را داشتند به ایشان اطلاع رسانی نمایید.

  • دریافت بازخورد

تمام افراد باشگاه مشتریان ممکن است از خدمات راضی نباشند. به حرف این افراد بیش از تشکرات گوش دهید. نیاز و یا کمبود سامانه را بسنجید و به دنبال رفع اشکال باشید. بهترین نقص سیستم را کاربران و مشتریان می دانند و اگر به شما اعلام کردند آن را بررسی نمایید و حتما اطلاع دهید و نظرشان را در مورد کارکرد آن بپرسید.

به صورت دوره ای هم نظرسنجی نمایید تا از کیفیت ارائه خدمات و محصولاتتان اطلاع داشته باشید.