ارسال پیامک از خطوط پیامکی در بسیاری موارد برای کسب و کارها کارآمد خواهد بود و کاربردهای فراوان و مفیدی خواهد داشت. برخی بر این باورند که بعضی مواقع پیامک‌های تبلیغاتی را در ساعت نامناسب شب دریافت می‌کنند، این تنها در حالتی رخ می‌دهد که پیامک‌ها دارای تاخیر بالا از سمت اپراتور باشند و این تاخیر منجر به رسیدن پیامک به گوشی گیرنده در ساعات نامناسب می‌گردد. البته چنین موضوع آزاردهنده‌ای برای مخاطبان گاهی رخ می‌دهد که فرستنده‌ها زمان‌بندی صحیح برای ارسال پیامک انبوه به مشتریان خود ندارند. به همین دلیل دریافت اس ام اس تبلیغاتی در این موارد به ضرر کسب‌وکارها تمام می‌شود.

غیر فعال‌سازی ارسال پیامک توسط اپراتورهای خدمات‌دهی

هر سرویس ارائه دهنده‌ی خدمات پیامکی در کنار فراهم آوردن ویژگی‌های فرآوان جهت ارسال پیام کوتاه، امکاناتی برای غیر فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی نیز دارند. برای این مورد نیز تدبیری در اکثر اپراتورهای پیامک اندیشیده شده است. این اپراتور ها، پیامک تبلیغاتی را در ساعات 12 تا 7 صبح غیرفعال می‌کنند و در صورت ارسال در این بازه‌ی زمانی، پیامک روز بعد از سمت اپراتور به گوشی گیرنده ارسال می‌شود .
این نکته نیز قابل توجه هست که هیچ صاحب تجارتی یا تبلیغ کننده یا اطلاع دهنده ای در ساعت نامناسب اس ام اس تبلیغاتی ارسال نخواهد کرد، زیرا برای خود ارسال کننده نیز بازخورد مناسبی نخواهد داشت و بیشتر تبلیغ منفی به حساب می‌آید. هیچ مشتری‌ای توقع ندارد در ساعات پایانی شب و یا صبح خیلی زود تبلیغ جدیدی دریافت کند.
پیشنهاد اغلب کارشناسان مارکتینگ این است که برای اثربخشی هرچه بیشتر بازاریابی پیامکی در ساعاتی مشخص و طبق آنچه مخاطبان شما انتظار دارند پیامک انبوه تبلیغاتی را ارسال کنید. با برنامه‌ریزی صحیح برای ارسال انبوه پیام کوتاه می‌توان از چنین ضدتبلیغ مخربی جلوگیری کرد.
 
شماره‌هایی که درخواست لغو ارسال پیامک را دارند، بلافاصله در لیست سیاه پیامک مخابراتی قرار می‌گیرند. از این مرحله به بعد بسیاری از شرکت‌ها و مراکز نمی‌توانند به این افراد پیامک ارسال کنند. اگر شرکت‌ها تمایل داشته باشند برخی از اطلاع‌رسانی‌های خود را به شماره‌های زیادی ارسال کنند باید از خط خدماتی استفاده کنند. 
 

عدم دریافت اس ام اس تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل

همراه اول یکی از مهم‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در ایران است. روزانه میلیون‌ها پیامک از طریق این خطوط به مخاطبان ارسال می‌شود. کسب و کارها نیز برای تبلیغ محصولات و اطلاع‌رسانی از ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. ممکن است بسیاری از گیرنده‌های پیامکی پس از مدتی تمایلی به دریافت این پیامک‌ها نداشته باشند.
از طرفی شاید برخی از افراد که دریافت پیامک را لغو کرده بودند، دوباره درخواست دریافت پیام کوتاه تبلیغاتی از سوی برخی از فروشگاه‌ها و کسب و کارها را داشته باشند. در هر صورت شما می‌توانید با شماره‌گیری کدها زیر جهت دریافت یا عدم دریافت اس ام اس تبلیغاتی اقدام کنید.
  • جلوگیری از پیامک های تبلیغاتی همراه اول : ارسال عدد 1 به 8999
  • فعالسازی پیام تبلیغاتی همراه اول : ارسال عدد 2 به 8999
  • شماره‌گیری کد دستوری #8999*
  • شماره‌گیری کد دستوری #800*
  • تماس با مرکز اطلاع رسانی 9990
 
 
در رابطه با اپراتور ایرانسل نیز دستور فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی پیامک ایرانسل نیز به همین روال است. اگر از خط ایرانسل استفاده می‌کنید، می‌توانید از روش های زیر را به کار ببرید:
 
  • جلوگیری از پیامک های تبلیغاتی ایرانسل: ارسال عدد 2 به 5005
  • فعال‌سازی پیام تبلیغاتی ایرانسل: ارسال عدد 1 به 5005
  • تماس از طریق شماره ۷۰۰ (از خط ایرانسل)
  • ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) با مرکز تماس ایرانسل
 
بعد از ارسال اس ام اس بین یک روز تا یک هفته اعمال تغییر ممکن است زمان‌بر باشد. همچنین می‌توانید با پشتیبانی اپراتور مربوطه خود در این رابطه تماس حاصل فرمایید. پشتیبانی هر دو اپراتور به سرعت درخواست شما را ثبت می‌کنند. با استفاده از یکی از این روش‌هایی که اشاره شد، قطعا پیامک های تبلیغاتی به‌زودی برای خط شما غیرفعال خواهند شد.


عدم دریافت اس ام اس تبلیغاتی همراه اول چگونه است؟

ارسال عدد ۱ به ۸۹۹۹ شماره‌گیری کد دستوری #۸۹۹۹* شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰*

عدم دریافت اس ام اس تبلیغاتی ایرانسل چگونه است؟

ارسال عدد ۲ به ۵۰۰۵ تماس از طریق شماره ۷۰۰ (از خط ایرانسل) ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط) با مرکز تماس ایرانسل