بلک لیست تلفن ثابت

امروزه با گسترش فناوری و افزایش اطلاعات مردم نسبت به نقش آن در چرخه زندگی و کسب و کار، استفاده از شیوه های مختلف و جدید در معرفی و به گردش در آوردن آن ، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. یکی از شیوه هایی که چند سالی است مورد استفاده عموم قرار گرفته است ، استفاده از سامانه پیامک یا همان پنلهای ارسال sms می باشد. شرکت ایده پردازان الکترونیک ، تحت برند تارنمای پیامکی ایران www.SMS.ir اقدام به عرضه این سیستمها کرده است و حجم قابل توجهی از ارسالهای انجام شده در کشور را تامین می نماید. سایر شرکتهایی که در این زمینه فعالیت می کنند نیز هر یک به نوبه خود انجام بخشی از این ارسالها را بر عهده دارند.

این حجم رو به افزایش پیامک، بین مشترکین تلفن همراه کشور تقسیم می شود. ممکن است هیچ پیامک تبلیغاتی برای برخی مخاطبین ارسال نشود اما برای برخی دیگر چندین پیامک ارسال شود. زمانی که تعداد پیامهای دریافت شده توسط یک شماره زیاد باشد و گاه و بی گاه برای وی پیام ارسال شود، باعث آزار وی خواهد شد، لذا به دنبال راهی برای عدم دریافت چنین پیامهایی خواهد بود.

در پایان سال 1390 پیامکی به یک میلیون مشترک مبنی بر عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ارسال شد که به صورت پیش فرض تمامی مشترکین را به لیست سیاه منتقل می نمود. لیست سیاه یا بلک لیست مخابرات ، لیستی از شماره هایی است که به صورت داوطلبانه و آگاهانه از دریافت پیامکهای تبلیغاتی انصراف داده اند. قطع یکباره پیامکهای تبلیغاتی برای بیش از یک میلیون مشترک آن هم به صورت ناخواسته که باعث اعتراض بسیاری از مشترکین و همچنین اپراتورها گشت، شرکت مخابرات را به آن داشت تا در تیرماه 1391 روش فعال و غیرفعال کردن دریافت پیامکهای تبلیغاتی را تغییر داده و به اختیار خود مشترک بگذارد.

بر همین اساس از تیرماه 1391 سامانه 09129990 (از تلفن ثابت) و 9990 (از تلفن همراه) معرفی گردید. همچنین دو شماره 8999 برای خطوط همراه اول و 5005 برای خطوط ایرانسل نیز معرفی گردید. به این ترتیب می توانید برای فعالسازی دریافت پیامکهای تبلیغاتی کد 2  و غیرفعالسازی کد 1 را به 8999 (از خطوط همراه اول) ارسال نمایید. همچنین برای فعالسازی دریافت پیامکهای تبلیغاتی کد 1 و غیرفعالسازی کد 2 را به شماره 5005 (از خطوط ایرانسل) ارسال نمایید.

در صورتی که از دریافت اس ام اس های تبلیغاتی انصراف دهید، از دریافت پیامکهای اطلاع رسانی برخی دستگاهها، بانکها، آموزشگاهها و … نیز مطلع نخواهید شد.

انتخاب با خود شماست، می توانید در هر زمان که تمایل داشتید با ارسال کد مورد نظر از دریافت پیامهای تبلیغاتی انصراف دهید و یا تمایل خود را نسبت به دریافت این پیامها اعلام نمایید. پس از 24 ساعت وضعیت شماره شما در بلک لیست مخابرات (لیست سیاه) تغییر خواهد کرد.

بلک لیست تلفن ثابت

البته به این نکته توجه داشته باشید که انصراف از دریافت پیامکهای تبلیغاتی ، شماره شما را از دریافت پیامکهای اطلاع رسانی مصون نمیکند. این پیامکها صرفا جنبه اطلاعرسانی داشته و به هبچ عنوان برای انجام تبلیغات از آنها استفاده نمی شود. همچنین پیامکهای ارزش افزوده VAS نیز قطع نخواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • الهام.بختیاری 1399/10/23 پاسخ

    سلام.من میخام سیمکارتم غیرفعال شه و از توی مخابرات پاک شه و از مالکیتم خارج بشه(بطوریکه اون سیمکارت ک بنام منه دیگه اصلا وجودی نداشته باشه..چه کار بایدبکنم؟

    • 1399/10/29 پاسخ

      با سلام و احترام
      باید به مخابرات مراجعه نمایید.
      موفق باشید

  • ارشیا 1399/06/24 پاسخ

    سلام اگه بخوایم تلفن منزل کسی که زنگ زده بلاک کنیم باید چیکار کنیم تلفن بیسیم نیست

    • 1399/06/26 پاسخ

      با سلام، اگر می خواهید شماره ای را در بلک لیست موبایل خود قرار دهید، کافی است روی گزارشات تماس از آن شماره کلیک کرده و آن شماره را به بلک لیست گوشی خود وارد نمایید.
      موفق باشید

      • ارشیا 1399/06/26 پاسخ

        منظورم گوشی خونه است نه گوشی همراه

        • 1399/07/01 پاسخ

          با سلام ، بلک لیست فقط روی خطوط موبایل معنی دارد،بر روی گوشی منزل امکان مسدود کردن شماره تماسی وجود ندارد.

          • رویا 1400/05/27

            از طریقمخابرات هم امکانش نیست ؟؟

          • 1400/06/23

            نه متاسفانه

  • علی 1398/03/13 پاسخ

    ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود 

  • banoo 1398/01/31 پاسخ

    برای اینکه یک شماره همراه  بلاک کنیم که نه بتونه پیام بده نه زنگ بزنه چکار باید کرد؟ خطم همراه اول

  • امیر 1397/08/13 پاسخ

    سلام به چه کدی یه نفر ک مزاحمم میشه رو بلاک کنم دیگه زنگ نزنه بهم؟

    • 1397/09/14 پاسخ

      با سلام
      برای بلاک کردن یک شماره باید تلفن همراه شما این امکان را داشته باشد، معمولا در بخش تماس ها چنین امکانی وجود دارد.

  • نیما 1397/06/07 پاسخ

    برا تلفن ثابت چه کدیو بزنیم که مزاحم نشن؟

    • 1397/06/20 پاسخ

      برای این کار با مخابرات منطقه خودتون تماس بگیرید تا اگر راهی برای این کار وجود داشته باشه بهتون اعلام کنن

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان