کم نمودن حجم تصاویر با نرم افزار  photoshop

در برخی از قسمت های پنل پیامکی ایده پردازان مانند ثبت نام و یا تمدید پنل های کاربری و یا هنگام تنظیم ارسال های تلگرام و آپلود تصویر ، نیاز به بارگذاری مدارک و تصاویری داریم که حجم آنان کمتر از 200 کیلو بایت باشد. بسیاری از کاربران با مشکل عدم امکان کاهش حجم تصاویر خود مواجه می شوند که در این مقاله به آموزش یکی از ساده ترین روش های نحوه ی کم نمودن حجم تصاویر با نرم افزار photoshop خواهیم پرداخت.

در مرحله اول می بایست در کامپیوترتان نرم افزار photoshop را نصب نمایید.

سپس نرم افزار را باز نموده و با توجه به تصویر زیر با انتخاب گزینه ی  File و سپس  Open ، تصویرتان را از پوشه ی مد نظرتان انتخاب نمایید.

پس انتخاب تصویر از رایانه تان و نمایش آن در صفحه ی اصلی نرم افزار ،  مجددا بر روی  File  کلیک کرده کرده و گزینه ی  Save as را انتخاب نمایید.

در این قسمت با انتخاب گزینه ی  Save asتصویر انتخابی شما در یک فایل مجزا که محل ذخیره سازی آن را نیز خودتان می بایست انتخاب نمایید مجددا دایجاد مب گردد.  ابتدا محل ذخیره تصویر را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه ی  save کلیلک نمایید.  دقت نمایید در صورتی که در قسمت  Save as type ، فرمت فایل شما  png  ، pdf و یا از قبیل بود آن را به  JEPEG تغییر دهید.

پس از ذخیره نمودن تصویر جدید ، پنجره زیر برای شما باز خواهد گردید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید حجم تصویر نمونه ، 5.2 MB می باشد. شما می توانید با جا به جا نمودن فلش زرد رنگ حجم تصویر را کاهش دهید . تنها کافیست فلش را به small file نزدیک نمایید.

در تصویر زیر ، همان طور که مشاهده می نمایید حجم تصویر به  135.9کیلوبایت کاهش یافته و با انتخاب گزینه ی  Ok تصویر شما با حجم کم ذخیره می گردد.