از زمان شروع پاندمی کرونا و همه‌گیری آن بسیاری از شغل‌ها به حالت نیمه تعطیل و یا کاملا تعطیل تغییر وضعیت دادند. بسیاری از خدمات به صورت دورکاری ارائه شدند و تمام شهرها به متداول‌های جدید عادت نمود.

هر حوزه فعالیتی به سبک جدید شروع به ارائه سرویس دهی و خدمات نمود. استفاده از تکنولوژی سرعت دریافت و بسیاری از کسب و کارها در دنیای مجازی فعالیت خود را شروع نمودند و یا به فعالیت خود رونق بیشتری دادند. به همین دلیل اهمیت کاربرد پیامک برای شبکه های مجازی و مشاغل آنلاین بیشتر شد. همچنین رونق فروش و ارائه خدمات در شبکه‌های اجتماعی و یا روش‌های تبلیغات متفاوت و جالب بیش از دیدار حضوری تاثیر گذار بود.

اهمیت و کاربرد پیامک برای شبکه های مجازی در دنیای امروز

مدیریت یک صفحه مجازی بسیار راحت‌تر از مدیریت یک سایت است و شاید همین موضوع باعث شده باشد که بسیاری از افرادی که سایت نداشته‌اند، به جای سایت برای فروش کالاها و یا اعلام خدماتشان، به سراغ شبکه های مجازی بروند. پس از اعمال محدودیت های شرایط کرونا، تعداد زیادی از شرکت‌ها و مغازه‌ها از طریق ارسال پیامک اقدام به معرفی راه‌های ارتباط کردند.

شاید بتوان گفت بدون سایت هم می‌شد به مشتریان خدمات ارائه داد و یا شاید تماس با تمام مشترکین امکان پذیر نبود اما ارسال پیامک راه‌حلی ساده و در دسترس جهت اطلاع رسانی بود. وجود سامانه‌های پیامکی و امکان ارسال تبلیغات در کنار شبکه های مجازی بسیاری از حوزه های کاری را در ارائه خدمات همچون گذشته پویا نگه داشت.

البته یادآوری، ارسال پیامک اطلاع رسانی و یا برخی متن‌های فروش هم چنان از طریق ارسال پیام کوتاه به اطلاع مشتری رسانده می‌شود. مثلا شما در نظر بگیرید برای خریدی که از یک صفحه مجازی داشته‌اید، منتظر اعلام ارسال هستید.

علاوه بر اطلاع رسانی کلی ارسال سفارشات، از طریق سامانه ارسال و دریافت پیام هم به شما اطلاع داده می‌شود که مرسوله شما در حال آماده سازی است و یا برایتان پست شده است و شناسه پیگیری آن چیست.

اهمیت و کاربرد شبکه های اجتماعی و پیامک تبلیغاتی

شاید در ابتدا برایتان جالب باشد که اگر روند خدمات دهی کسب و کارها به شبکه های مجازی کشیده است پس چرا هم چنان سخن از ارسال پیامک توسط پنل های پیامکی می‌شود در حالی که بسیار راحت‌تر می‌شود از طریق موبایل به مشتری اطلاعات را ارسال نمود.

حقیقت ارسال پیامک از طریق سیم کارت در این است که ماهیت ارسال پیامک در سیم کارت‌ها استفاده شخصی می‌باشد و اگر شما برای ارسال متن‌های تجاری از سیم کارت‌ها استفاده کنید، احتمال مسدود شدن سیم کارت شما وجود دارد.

از طرفی ارسال پیامک درهربار با شماره موبایل‌های متفاوت باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان می‌شود زیرا مشخص نمی‌باشد کدام شماره موبایل شماست و در هربار نیاز به معرفی شما خواهد داشت.

از طرفی شاید این سوال پیش آید که اطلاعات فروش و یا خدمات در دایرکت و یا اعلام در بخش خصوصی (PV) می تواند اعلام شود اما شاید برای پرداخت های اقساط، یادآوری ارسال تبریک تولد و یا اعلام کد تخفیف، ارسال اطلاعات کلی محصول و یا بررسی کد گارانتی محصولاتتان، نتوانید دیگر همانند قبل از دایرکت و یا PV توقع ارتباط با مشتری و مشتری مداری داشته باشید.

در چنین شرایطی کاربرد پیامک برای شبکه های مجازی بیشتر مشهود است و بهترین گزینه استفاده از امکانات همان سامانه ارسال و دریافت پیامک است.

برای فعالیت‌های ارسال پیامک کافیست علاوه بر شماره موبایل مشتریان، شما اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی و یا تاریخ تولدشان را از ایشان دریافت نمایید.