در هفته‌های گذشته در رابطه با خبرنامه پیامکی و نحوه ایجاد آن برای شما توضیح داده شد، و پس از آن علل لغو اشتراک اعضا از خبرنامه پیامکی بررسی شد، هم اکنون ادامه آن علل لغو اشتراک اعضا از خبرنامه پیامکی۲  را برای شما شرح می‌دهیم:

علل لغو اشتراک اعضا از خبرنامه پیامکی۲

مشتریان خود را با پیامک‌ها بمباران نکنید!

مطمئنا خود شما نیز دوست ندارید که از یک برند هر روز یا به تعداد زیادی در مدت زمان کمی پیامک های تبلیغاتی یا حتی خدماتی دریافت کنید و بعد از مدتی دیگر تمایلی به دریافت پیامک از این برند به خصوص نخواهید داشت. ارسال پیامک‌های هر روزه و چندباره درباره یک موضوع نه تنها برای شما بازخورد مناسبی نخواهد داشت، بلکه حتی وفادارترین مشتریان شما را نیز کلافه خواهد کرد و لغو اشتراک آنها را در پی خواهد داشت.

راهکار: بنابراین برای ارسال پیامک هایتان یک روتین مناسب با کسب و کار خود در نظر بگیرید و این را به اطلاع مخاطبین خود نیز برسانید و به آن پایبند باشید. مثلا در هفته یک پیامک ارسال کنید.

پیامک‌ها پراکنده ارسال می‌شوند.

این مورد شاید به مورد قبلی مربوط و تکمیل کننده آن باشد. ارسال پیامک در زمان های پراکنده و مختلف در هفته تاثیر خوبی در بازاریابی شما نخواهد داشت. مثلا اگر آخر هفته ارسال داشته‌اید، و نوبت ارسال بعدی شما اول هفته باشد، اینطور به نظر می‌رسد که تعداد پیامک های ارسالی شما در طول مدت زمان کوتاهی، بالاست و این مخاطب را خسته و کلافه می‌کند.

راهکار: پس بهتر است برای ارسال پیامک های خود یک روز مشخصی را درهفته در نظر بگیرید، مثلا هر روز دوشنبه ارسال های خود را انجام دهید، این به نفع خود شما نیز هست، می‌توانید با استفاده از ماژول‌هایی مانند ارسال پیامک زماندار پیشرفته، یکبار ارسال پیامک را طبق زمانبندی خود ثبت کنید و برای دفعات بعدی کار ارسال پیامک را به پنل بسپارید تا در وقت خود نیز صرفه جویی کنید. به این صورت افراد شرطی می‌شوند و طبق عادت در روز مشخص منتظر دریافت پیامک و اخبار از طرف شما هستند.

زمان ارسال پیامک بسیار اهمیت دارد.

به صورت کلی هیچ فردی دوست ندارد در زمان استراحت پیامک تبلیغاتی دریافت کند. ارسال پیامک در ساعات 10 شب تا 9 صبح معمولا بازخورد مناسبی ندارد و افراد برای خواندن آنها تمایلی نشان نمی دهند چه بسا بدون خواندن متن ، پیامک شما را حذف خواهند کرد. و این می تواند یکی از دلایل آشفتگی و لغو اشتراک آنها باشد.

راهکار: بهترین زمان برای ارسال پیامک از ساعت 11 تا 13 و 17 تا 20 می باشد. طبق بررسی‌های به دست آمده، افراد در این ساعت تمایل بیشتری برای خواندن پیامک های دریافتی خود دارند. لازم به ذکر است در برخی کسب و کار ها پیامک می بایست به صورت آنی در هر لحظه ارسال گردد ، البته تعداد محدودی به این صورت هستند بنابراین برای دانستن زمان مناسب ارسال پیامک، باید گروه مخاطبین خود را به خوبی بشناسید.

با بررسی همه موارد ذکر شده و به کارگیری یک استراژی قوی مطمئن باشید که می‌توانید هم از لغو اشتراک اعضا از خبرنامه خود جلوگیری کنید و هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعداد اعضای خبرنامه خود را چندبرابر کنید. فقط کافی است همه جوانب را در نظر بگیرید و در این زمینه تلاش مستمر داشته باشید و به نکات ذکر شده توجه کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره می‌توانید با شماره 0212853 تماس بگیرید یا اطلاعات خود را در فرم پایین صفحه وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.