پیام معرفی شرکت برای تمام کسب‌وکارهای مجازی و واقعی اهمیت بسیاری دارد. در واقع با کمک این پیام‌ها می‌توان درباره اهداف، فرهنگ و رسالت شرکت‌ها اطلاع‌ رسانی کرد. اما هنگامی که پنل ارسال پیام در اختیار شما قرار می‌گیرد باید شرکت خود را به درستی به افراد مختلف معرفی کنید. معرفی به مخاطبان به ویژه آنهایی که احتمالاً در میان مشتریان شما قرار خواهند گرفت، بسیار مهم است. توجه داشته باشید که پیام معرفی شرکت با توجه به چند نکته مهم بیشترین تأثیرگذاری را خواهد داشت. در ادامه این نکات را توضیح می‌دهیم. در ضمن، در این مقاله از مجله ایده پردازان شما را با نمونه‌هایی از پیامک تأثیرگذار برای معرفی شرکت آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

اصول نگارش تأثیرگذارترین پیام معرفی شرکت

اصول نگارش تأثیرگذارترین پیام معرفی شرکت

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید که پیام معرفی شرکت خود را به گونه‌ای بنویسید که بسیار تأثیرگذار باشد، می‌توانید به چند اصل نگارشی زیر توجه داشته باشید. هنگامی که می‌خواهید پیامک تأثیرگذار آماده کنید تا از طریق پنل اس ام اس انبوه برای مخاطبتان ارسال کنید، باید به دو عامل مهم اصول نگارشی و اصول محتوایی پیامک‌ها از جمله پیامک معرفی شرکت توجه داشته باشید.

اصول نگارش پیامک معرفی شرکت

طول پیامک در حدود 70 کاراکتر مناسب است. البته شما می‌توانید تا 140 کاراکتر هم بنویسید اما وقتی پیامکی با طول کافی ارسال کنید، می‌توانید تأثیرگذارترین کلمات را مورد استفاده قرار دهید. این نکته را فراموش نکنید که روزانه به هر فرد پیامک‌ها و نوتیفیکیشن‌های مختلفی ارسال می‌شود. پس اگر متن شما بلند باشد، از خواندن آن خودداری می‌کند. بنابراین برای آماده کردن متن معرفی باید چند نکته زیر را در نظر داشته باشید:

از همان اول سر اصل موضوع بروید

بدون اینکه مقدمه‌چینی کنید، سر اصل موضوع بروید. این موضوع باعث می‌‌شود که پیامک اطلاع‌رسانی خود را مفید و مختصر بنویسید. نه تنها هزینه ارسال پیامک کاهش می‌یابد، بلکه باعث افزایش بازخورد مخاطبان خواهد شد.

از محتوای گنگ و مبهم استفاده نکنید

توصیه می‌کنیم که از کلمات تخصصی و دشوار برای آماده کردن متن معرفی استفاده نکنید. پیام‌ شما باید روان باشد تا درک آن آسان‌تر و احتمال مشارکت مخاطبان بیشتر باشد. شاید پیام‌های نصفه‌ونیمه برای تبلیغات بنری کاربرد داشته باشند. اما هنگام ارسال متن پیامک تبلیغاتی با پنل پیامکی باید پیام‌هایی شفاف آماده کنید.

«زیباتر از همیشه با سالن آرایشی مدا
خدمات آرایش و رنگ مو
با نشان دادن این پیامک
20 درصد تخفیف ویژه از ما بگیرید
تلفن رزرو: 021666xxxx»

در این پیامک می‌توانید اطلاع رسانی درباره سرویس جدید یک آرایشگاه را به طور واضح، شفاف و کوتاه بخوانید.

جذابیت‌های بصری پیامک خود را در نظر داشته باشید.

استفاده از (+) به جای حرف «و» یا استفاده از علامت تعجب «!» و سؤال «؟» می‌تواند متن را از یکنواختی خارج کند. شما می‌توانید با علائمی مانند موارد مذکور، متن را جذاب‌تر ارسال کنید.

اصول محتوایی پیامک

جذابیت محتوای پیامک معرفی شرکت

هنگامی که قصد معرفی نام شرکت و سایر مشخصات آن را به مردم دارید، به محتوایی که آماده می‌کنید، توجه داشته باشید. محتوا باید در حالی که کوتاه است، جذابیت لازم را داشته باشد.

شروع جذابی داشته باشید

شروع جذاب در تهیه پیام کوتاه اهمیت بسیاری دارد. با این شیوه می‌توان مخاطب را به خواندن تا انتهای پیام معرفی شرکت دعوت کرد. استفاده از کلمات جذاب، هیجان‌انگیز و تأثیرگذار در تشویق مخاطب به خواندن و اقدام به عمل (CTA) نقش مهمی ایفا می‌کند. علاوه بر این دقت کنید که اگر متن پیامک شما در حد 3 تا 4 خط است، جملات ابتدایی بسیار گیرا باشند.

محتوای مفید و کاربردی ارسال کنید

پیامک‌هایی آماده کنید که برای مخاطب مفید باشد. این نکته به شناخت نیاز مخاطبان شما بستگی دارد. در صورتی که پیامک مفید و مناسب نیاز مخاطبان نباشد، ارسال آن امری بی‌فایده خواهد بود. برای مثال با توجه به این موضوع که مخاطبان شما از چه محصولاتی استقبال می‌کنند، می‌توانید برای معرفی محصولات تولیدی خود، فهرست شماره‌های مخاطبان را متمایز کنید.

لحن دوستانه و صمیمی تأثیرگذار است

متنی با لحن صمیمی برای مخاطبان ارسال کنید. متن پیامک شما باید به نحوی نوشته شود که مخاطب انرژی مثبت و حس خوبی دریافت کند. در این حالت بازاریابی پیامکی شما به خاطر تأثیرگذاری بالایی که دارد با موفقیت ادامه خواهد داشت. شما می‌توانید برای این منظور مخاطب را با نام کوچک مورد خطاب قرار دهید. از طرفی دیگر می‌توانید با لحن کمی گفتاری بنویسید. برای مثال:

«شیرینی عیدتو خودت بپز!
ورکشاپ یک روزه موسسه کیمیا
(از صفر تا صد شیرینی پزی)
برای اطلاعات بیشتر ارسال عدد 2»

لحن عامیانه و دوستانه این پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی باعث جلب توجه مخاطبان خواهد شد.

حس فوریت در مخاطب ایجاد کنید

ایجاد حس فوریت و ضرورت

هنگام آماده‌سازی پیامک معرفی شرکت یا  اطلاع‌رسانی درباره خدمات و محصولات، به ایجاد حس فوریت توجه داشته باشید. خواننده پیامک باید توجه کند که فرصت محدودی برای استفاده از خدمات جذاب دارد. برای مثال او را به استفاده از کد تخفیف موجود برای خرید محصول دعوت نمایید.

  • 40 درصد تخفیف روی تمام لباس‌های زمستانی وارد شد. سریع سفارش خودت رو ثبت کن.

کاربران را به مشارکت دعوت کنید

در پیام معرفی شرکت، مخاطب را به مشارکت و تعامل دعوت کنید. این نکته به کال تو اکشن (Call To Action/CTA) شناخته می‌شود. مثلاً از او درخواست کنید که وب‌سایت شما را ببیند یا عددی را به شما ارسال نماید. در این حالت از تأثیرگذاری پیام خود مطلع خواهید شد.

مثال دعوت مخاطب به مشارکت:

  • تخفیف 20 درصدی کت‌وشلوار از فروشگاه آلما تنها تا آخر هفته! همین الان با شماره تماس 02188xxxxx تماس بگیرید تا از این فرصت استثنایی استفاده کنید.

زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب کنید

پیام باید در زمان مناسب ارسال شود تا حداکثر تأثیرگذاری را در ذهن مخاطب ایجاد کند. اگر شما مناسب‌ترین و جذاب‌ترین پیامک را آماده کنید اما در ساعت نامناسب دست به ارسال آن بزنید، نتیجه معکوس می‌دهد.

ارزش دادن به مشتریان را فراموش نکنید

با ارائه پیشنهادات انحصاری به مشتریان وفادار خود، در آنها این حس را ایجاد کنید که به عنوان عضو مهمی از کسب‌وکار شما به حساب می‌آیند. شما می‌توانید با توجه به مدت زمانی که مشتریان از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند، تخفیف‌های مشخص به آنها ارائه دهید. حتی ارسال رایگان سفارش هم می‌تواند برای مشتریان جذاب باشد.

  • هوات رو داریم، وقتی وسیله‌ات نیاز به تعمیر داره! 50 درصد تخفیف داره.
  • فقط کافیه اسم وسیله‌ای رو که باید تعمیر شه، برامون به شماره زیر مسیج کنی

پیام کوتاه و تأثیرگذار برای اطلاع رسانی

پیام کوتاه و تأثیرگذار برای اطلاع رسانی

گاهی محتوای پیام‌ها برای یادآوری کردن به مشتریان است. برای مثال وقتی می‌خواهید نوبت آرایشگاه یا وقت ویزیت دکتر را به کاربران یادآوری کنید، می‌توانید از پیامک‌های اطلاع‌ رسانی بهره‌مند شوید.

کسب‌وکارهای مختلفی مانند کلینیک‌ها، آرایشگاه‌ها، مراکز معاملات ملکی، بانک‌ها و مراکز کاریابی از پیام کوتاه برای یادآوری و اطلاع رسانی استفاده می‌کنند. گاهی شرکت‌ها از پیامک‌های یادآوری برای معرفی کد تخفیف فعال و تبلیغ محصولات تولیدی خود استفاده می‌کنند. در ادامه چندین نمونه پیام معرفی شرکت و پیام‌ اطلاع‌ رسانی به شما ارائه خواهیم داد.

چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی جذاب معرفی شرکت

  • سلام …. عزیز، (نام شرکت) در آدرس …. افتتاح شده است تا (روز مشخص) وقت دارین محصولات ما را با 25 درصد تخفیف خریداری کنید.
  • «فقط تا ساعت 18 وقت داری که با خرید یک دونات تازه، از ما یک لیوان قهوه رایگان هم بگیری»
  • «با بیمه شرکت …… آسایش و آرامش را به خانواده خود هدیه دهید.»
  • از امروز نگران ایمنی خونه قدیمی پدربزرگت نباش، با بیمه آتش‌سوزی شرکت …. می‌تونی از خونه‌ت مراقبت کنی.
  • پاشو چایی رو دم کن، شیرینی از ما! ارسال رایگان و یک کاپ کیک رایگان به خاطر افتتاح قنادی ….
  • بهت قول می‌دیم که بهترین تابستون عمرت رو با تور …. روزه به خلخال و آسالم بگذرونی! اطلاعات بیشتر در سایت: ….www
  • هرآنچه از فروشگاه اینترنتی انتظار دارید! ارائه باکیفیت‌ترین و متنوع‌ترین محصولات در فروشگاه اینترنتی ….. مشاهده محصولات در سایت اینترنتی…www
  • دکوراسیون منزل‌ت رو با هنرهای دستی خودت آماده کن! هنری مؤسسه  آموزشی…. به خاطر شروع به کار در آدرس …. ثبت‌نام در کلاس‌های عمومی را با 20 درصد تخفیف انجام می‌دهد.

نمونه پیام اطلاع رسانی جذاب

پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار
  • فردا ساعت ….. نزد «نام آرایشگاه/نام آرایشگر» برای کوتاهی مو نوبت دارید. اگر سؤالی داشتید لطفاً با شماره تلفن …….. تماس بگیرید.
  • «تنها با خرید یک کالا یک کالا به رایگان هدیه بگیر.»
  • «50 درصد تخفیف در اولین خرید»
  • «20 درصد تخفیف با ارسال رایگان درب منزل تنها در ۴ روز دیگر»
  • «فقط در 4 ماه انگلیسی را راحت صحبت کن!»
  • فروش ویژه شب یلدا
    فروشگاه اینترنتی …..
    تنها 24 ساعت وقت دارید.
    با خرید اینترنتی هر کالا از … درصد تخفیف روی کالای دوم استفاده کنید.
    آدرس فروشگاه اینترنتی: ….www
  • «هر آنچه از یک فروشگاه آرایشی انتظار دارید!
    ارائه بهترین کیفیت
    و بیشترین تنوع
    مشاهده محصولات در سایت ….www»
  • دوره‌های فشرده آموزش دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام
    اعطای مدرک معتبر…..
    *ظرفیت محدود*
    برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید
    0215654xxxx
    اطلاعات کامل‌تر در سایت ….www
  • استعداد موسیقی داری؟ ما همراهت هستیم تا ساز مورد علاقه‌ات رو یاد بگیری! آکادمی هنر ….. « شروع ثبت نام ترم تابستان» برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس 021444…. تماس بگیرید.

جمع‌بندی

  • پیام معرفی شرکت با توجه به نکات مختلفی مانند کوتاه بودن، مناسب بودن برای خواننده و ارسال به موقع، می‌تواند بازخورد خوبی دریافت کند.
  • شما هنگامی که می‌خواهید پیامک تأثیرگذار آماده کنید باید به دو عامل مهم اصول نگارشی و اصول محتوایی پیامک‌ها از جمله پیامک معرفی شرکت توجه داشته باشید.
  • وقتی پیامکی با طول کافی ارسال کنید، بهتر می‌توانید تأثیرگذارترین کلمات را مورد استفاده قرار دهید.
  • پیام‌ شما باید روان باشد تا درک آن آسان‌تر و احتمال مشارکت مخاطبان بیشتر باشد.
  • اگر سؤالی در خصوص ارسال پیام معرفی شرکت و اطلاع رسانی دارید آن را با ما مطرح کنید. ما در اسرع وقت به آن پاسخ می‌دهیم.

پرسش‌های پرتکرار

  1. در آماده کردن پیام معرفی شرکت باید به کدام اصول دقت کرد؟اصول محتوایی هنگام آماده کردن پیامک اطلاع رسانی و معرفی شرکت باید مورد توجه قرار بگیرند.
  2. چه نکاتی در حیطه اصول محتوایی آماده کردن پیامک قرار دارند؟داشتن شروع جذاب، داشتن محتوای کاربردی و مفید، داشتن لحن صمیمی و تأثیرگذار و همچنین ایجاد حس فوریت از نکات مهم آماده کردن محتوای پیامک تبلیغاتی محسوب می‌شوند.
  3. اصول نگارش پیام معرفی شرکت چیست؟
    بدون مقدمه نوشتن، واضح بودن محتوا و استفاده از جذابیت‌های بصری از اصول نگارشی پیام معرفی شرکت محسوب می‌شوند