پیامک تبلیغاتی راه را برای سازمانها هموار کرده است تا در مدت زمان کوتاهتر به پایگاه مخاطبان و مشتریان بیشتری دست یابند. ارسال پیامک در عین اینکه روشی ساده است، مقرونبهصرفه نیز محسوب میشود. به نحوی که از خرده فروشان مستقل گرفته تا کسبوکارهای بزرگ به آن اهمیت میدهند. جالب توجه است که بسیاری از مخاطبان و مشتریان نیز از آن استقبال میکنند. حال این سؤال پیش میآید که پیامک تبلیغاتی یا بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی (بازاریابی سرویس پیام کوتاه) روشی متحول شده و نوعی بازاریابی مدرن است که از طریق پیامهای متنی صورت میگیرد. کسبوکارها از آن برای ارسال تبلیغات به مردم استفاده و مردم نیز با آن مشاغل و برندها از این طریق، ارتباط برقرار میکنند. به عنوان مثال پیامک تبلیغاتی اخذ ویزا و اقامت در واقع نوعی بازاریابی پیامکی برای کسبوکارهایی است که در این حوزه فعالیت میکنند. شرکتهای مذکور این روش را مورد استفاده قرار میدهند تا خود را از این طریق به مشتریانشان معرفی و درباره اهدافشان اطلاع رسانی کنند.
در این مقاله از مجله ایده پردازان نیز به طور خاص به نمونه پیامکهای تبلیغاتی مهاجرت، اخذ ویزا و اقامت میپردازیم.
هدفمند سازی و رعایت اصول محتوایی پیامک تبلیغاتی
اخذ ویزا و اقامت در واقع عبارت کلی است که شروط قانون و مقررات اخذ ویزا و اقامت کشور مورد مهاجرت را پوشش میدهد. طی این مسیر به خصوص برای شخصی که در زمینه مزبور تجربه کافی ندارد، میتواند دشوار باشد. بنابراین آن فرد به شرکتی که قرار است از او حمایت کند یا برای وی درخواست مهاجرت ارائه دهد، سختتر اعتماد میکند.
به همین دلیل شرکتی که پیامک تبلیغاتی اخذ ویزا و اقامت را ارسال میکند، نباید تنها به اطلاع رسانی درباره اهداف و تبلیغات خود اکتفا کند، بلکه باید در راستای آمادهسازی پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار و رعایت اصول نگارشی آن نیز گام بردارد تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. اینگونه است که پیامک تبلیغاتی هدفمندتر و تأثیرگذارتر خواهد بود، ضمن اینکه میزان اهمیت ارسال آن، دو چندان میشود. بنابراین اگر در مسیر خرید پنل اساماس قدم برداشتهاید و بازاریابی پیامکی را شروع کردهاید، فراموش نکنید که باید نکات ذیل را رعایت کنید تا هدفمندتر این کار را انجام دهید.
انتخاب هوشمندانه جامعه هدف
اولین قدم برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی، انتخاب هوشمندانه جامعه هدف و نوشتن متن پیامک متناسب با آن است. حال چگونه باید این کار را انجام دهید؟ برای مثال اگر میخواهید در زمینه اقامت خارج کشور و مهاجرت، متن تبلیغاتی نوشته و ارسال کنید، باید مخاطبان شما افرادی باشند که در زمره بازار هدف مذکور قرار میگیرند، پس باید آنان را سفارشیسازی کنید و از اینکه پیامک شما برایشان مفید است، مطمئن شوید. در غیر این صورت آنها نه تنها پیامک ارسالی شما را پاک میکنند، بلکه سرویس پیامکهای تبلیغاتی خود را نیز غیرفعال میسازند.
عدم آزار مخاطب با پیامک
- رعایت ارزشمندی متن پیامک اولین موردی است که باعث آزار مخاطب نمیشود. هر مخاطبی که پیامی را دریافت میکند، منتظر موارد باارزش است. اگر در متن پیامک تبلیغاتی خود چنین نکتهای را رعایت نکنید و هیچ ارزشی برای ارائه نداشته باشید، پیام بیارزش شما برای مخاطبان، چیزی جز پیام آزاردهنده نیست و شاهد بازاریابی پیامکی مؤثر نخواهید بود.
- دومین موردی که باید در نظر بگیرید، زمانبندی ارسال پیامکهاست. چراکه در صورت عدم رعایت این نکته برای مخاطبان ایجاد مزاحمت میکنید. هرگز پیامک تبلیغاتی خود را زودهنگام یا دیروقت ارسال نکنید. این کار میتواند آزاردهنده باشد. درست است به قطعیت نمیتوان زمان دقیقی را برای ارسال پیامک اعلام کرد، اما بعدازظهر یا غروب، زمانی که بیشتر افراد از مشغولیت خود فارغ شدهاند، شاید بتواند زمان مناسبی برای خواندن پیامکهای تبلیغاتی باشد.
- توجه به تعداد پیامکها سومین موردی است که باید بدان توجه کنید، زیرا بیش از حد ارسال کردن پیامک ضمن اینکه میتواند آزاردهنده باشد، مسیر بازاریابی پیامکی شما را تغییر میدهد و با شکست مواجه میکند.
تبدیل مخاطب به مشتری
در صورتی که موفق به یافتن جامعه هدف خود شدید، برای اینکه مخاطبان علاقهمند را به مشتریان خود تبدیل کنید، بهتر است در پیامک از آنها بخواهید در سامانه شما عضو شوند و از جدیدترین اخبار و پیشنهادات شما اطلاع پیدا کنند. به نوعی با این کار میتوانید باشگاه مشتریان مخصوص خود را داشته باشید. این باشگاه مشتریان میتواند با سامانه پیامکی شما ارتباط مستقیم برقرار کرده و انجام امور مختلف مربوط به مشتریان را برایتان آسانتر کند.
ایجاد اعتماد در مخاطبان با استفاده از کلمات جذاب
ایجاد اعتماد در مخاطبان قدم بعدی نوشتن متن پیامک تبلیغاتی است. لازم نیست مانند نامه اداری پیامک را با سلام و عرض ادب شروع کنید. تنها کافی است با کلمات گیرا و جذاب، آغازی صمیمانه داشته باشید. صمیمیت یکی از مؤثرترین راهها برای ایجاد ارتباط مثبت با مخاطبان است. عباراتی مانند دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، کلیدی و مهم محسوب میشوند و بر جذابیت متن پیامک تبلیغاتی شما میافزایند. پیامک حاوی نام مشتری (بکار بردن نام کوچک فرد مخاطب) یا شعار تبلیغاتی در خط ابتدایی پیام میتواند به شخصی سازی این نوع پیامک نیز کمک کند.
مختصر و کوتاه بودن متن پیامک
مختصر و کوتاه نوشتن متن پیامک تبلیغاتی مهم تلقی میشود. تعداد کلمات یا کاراکترهای یک پیامک، درست مانند اساماس موبایل شما که میتوانید در آن از تمام حروف، علامت و اعداد استفاده کنید، هفتاد کاراکتر معادل بیست کلمه است که اگر به درستی انتخاب شوند، میتوانند در جهت ارسال پیامک کامل و مفید، مؤثر عمل کنند.
شفاف و واضح بودن متن پیامک
شفاف و واضح نوشتن متن پیامک تبلیغاتی نیز حائز اهمیت است، زیرا استفاده از کلمات پیچیده و تخصصی افراد را دچار سردرگمی میکند. پس باید همه چیز را شفافسازی کنید و چیزی را برای مخاطبان باقی نگذارید که کشف کنند.
تأکید بر کلمات مهمتر
از آنجایی که متن پیامک محدودیت کاراکتری دارد، انتخاب و استفاده از کلمات مهمتر و تأکید بر آنها برای مخاطبین میتواند توجه ویژهای ایجاد کند که قطعاً روش مناسبی برای ایجاد تمایز نسبت به سایر پیامکها است.
مشخص بودن فرستنده کسبوکار
از آنجایی که با ارسال اس م اس کدپستی وارد فضای شخصی مخاطب میشوید، باید خود را معرفی کنید. یکی راههای ایجاد ارتباط و اعتماد مشخص بودن فرستنده پیام تبلیغاتی است. برای مثال معرفی و مشخص کردن نام کسبوکار در ابتدای پیامک میتواند به افزایش تأثیر مثبت بازاریابی و واکنش بیشتر مخاطبان کمک کند.
بهرهمندی از خلاقیت در نوشتن متن پیامک تبلیغاتی
بهرهمندی از خلاقیت و سرگرمی مانند راهاندازی مسابقه یا نظرسنجی پیامکی، تعامل با مشتریان، استفاده از زبان محاورهای، ارائه پیشنهادهای جذاب و استفاده از واژههایی چون آفر، تخفیف، تنوع، آخرین فرصت تخفیف، درصد تخفیف، تخفیف رو به پایان و سایر عبارات این چنینی در نوشتن متن پیامک تبلیغاتی بسیار مفید بوده و هنری است که میتوان باعث جلب توجه مخاطبان شود.
استفاده از لینک و شماره تماس یا آدرس
افزودن لینکهای مجازی مانند لینک وبسایت یا لینک پیج اینستاگرام، شماره تماس و یا ذکر آدرس مجموعه کاری خود نیز برای معرفی و تبلیغ بیشتر، میتواند کاری عاقلانه باشد که البته طبق قوانین اپراتوری ایران تنها با خطوط اختصاصی قابل ارسال است، این بدان معناست که قطعاً با خطهای عمومی قابل ارسال نخواهد بود.
پیشنهاد لغو اشتراک
بر اساس قانون اپراتورهای ارسال پیامک، پیشنهاد لغو اشتراک باید در پیامک تبلیغاتی وجود داشته باشد اما اگر بخواهیم دقیقتر نگاه کنیم، خواهیم دید که وجود گزینه لغو اشتراک و ذکر آن با ارسال عددی خاص میتواند دست کاربر را برای انتخاب باز بگذارد و اختیار را در این زمینه به او بدهد.
نمونه متن پیامک تبلیغاتی اخذ ویزا و اقامت
این بخش از مطلب را به تعدادی نمونه متن پیامک تبلیغاتی اخذ ویزا و اقامت اختصاص دادهایم تا بخوانید و از آنها ایده بگیرید:
- اقامت دائم کانادا-برای سنین 25 الی 35 -برای مشاوره-تلفن تماس: …
- اقامت فوری کانادا و انگلستان-تحصیل رایگان در اروپا-شماره تماس
- اقامت کانادا (کل خانواده) با مجوز رسمی (تضمینی) شماره تماس
- اخذ اقامت سریع خانواده با خرید ملک 2.5 میلیاردی در پنجمین کشور امن دنیا-تلفن تماس
- اخذ اقامت اروپا از طریق اثبات تمکن مالی، گلدن ویزا، سرمایه گذاری، الحاق به خانواده توسط گروه وکلای …. – شماره تماس
- اقامت کانادا کل خانواده آژانس… با مجوز رسمی شماره تماس
- آفر ویژه اقامت فرانسه با 30% تخفیف تا پایان مهر ماه-شماره تماس
- ثبت نام اقامت رایگان آمریکا-لاتاری-حضوری-غیرحضوری-محدوده آدرس-شماره تماس
- ثبت شرکت در دبی 100% ایرانی همراه با افتتاح حساب بانکی و اقامت سه ساله-نام شرکت-شماره تماس
نتیجهگیری
- بازاریابی و فروش شامل استراتژیهای مختلفی است که برخی قدیمی و سنتی و بعضی جدید و مدرن هستند. در این میان، بازاریابی پیامکی یک استراتژی بازاریابی مدرن است که از طریق خرید پنل اساماس تحقق مییابد.
- ارسال پیامک تبلیغاتی سادهترین و مقرونبهصرفهترین روشهای مؤثر برای جذب مخاطب و مشتری است که در نهایت موجب رشد کسبوکار میشود.
- علاوه بر موارد فوق، ارسال پیامک تبلیغاتی با توجه به مواردی چون موقعیت جغرافیایی تبلیغ، فرهنگ مردم محدوده مورد توجه، فصول سال و مناسبتهای ایام میتواند در همه زمینهها مانند پیامک تبلیغاتی اخذ ویزا و اقامت مؤثر باشد.
- درست است پیامک تبلیغاتی محدودیت کاراکتری دارد اما افزایش اطلاعات درباره بازاریابی پیامکی و رعایت نکات ذکر شده در فوق میتواند مسیر شما را در زمینه ارسال پیامک هدفمند هموار سازد و نتیجه مطلوبی را به ارمغان آورد.
نظرات کاربران