اگر به عنوان یک سالن زیبایی در حال فعالیت هستید، استفاده از بازاریابی پیامکی میتواند تأثیر فوقالعادهای در رشد کسبوکار شما داشته باشد. یک نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی که به شکل مناسب و هدفمند تولید و ارسال شده باشد، قادر خواهد بود که مشتریان بالقوه را به همراهان همیشگی تبدیل کند. طبق آمار 80 درصد از افراد در 10 دقیقه اول پس از بیدار شدن گوشی خود را بررسی میکنند. از طرفی به صورت متوسط یک پیامک در عرض 4 دقیقه پس از دریافت خوانده میشود.
به همین دلیل اصلاً جای تعجب نیست که خدمات پیامک تبلیغاتی تا حد زیادی میتوانند برای سالنهای زیبایی و رشد کسبوکار آنها تفاوت ایجاد کنند. نکته جالب هنگام استفاده از این شیوه، قیمت بهصرفه و البته تأثیرگذاری زیاد است. بیایید به صورت تخصصیتر به مؤثرترین استراتژیهای بازاریابی پیامکی برای آرایشگاهها نگاهی بیندازیم و چندین نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی را نیز بررسی کنیم و از آنها ایده بگیریم.
نحوه استفاده آرایشگاهها از پیامکهای تبلیغاتی
بسیاری از افراد میخواهند بدانند که چگونه آرایشگاهها و سالنهای زیبایی میتوانند از خدمات پیامک تبلیغاتی به نفع خود استفاده کنند. به عبارت سادهتر مشاغل زیادی هستند که به تأثیر بازاریابی پیامکی اعتقادی ندارند. اما در اینجا به شما نشان میدهیم که یک سالن زیبایی چگونه میتواند از چندین نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی به نفع شناخت برند و رشد درآمدزایی خود استفاده کند.
ارسال لیست قیمت
یکی از پیشنهادات ارسال نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی این است که قیمت خدمات خود را برای مشتریان ارسال کنید. این باعث میشود تا با مشتری ارتباط بهتری برقرار کنید و افرادی را که با قیمت خدمات شما مشکلی ندارند، به مشتری تبدیل کنید. شکل دیگر ارسال قیمتها این است به صورت مستقیم قیمتها را در معرض دید مشتری قرار ندهید. بلکه میتوانید به کمک یک لینک در پیامک، مشتری را به صفحه وبسایت یا پیج کاری خود هدایت کنید. با این کار نه تنها میتوانید افراد زیادی را به مشتریان خود تبدیل کنید، بلکه باعث میشوید بسیاری از آنها شما را برای همیشه دنبال کنند.
ارسال کوپن پاداش به مشتریان
شما میتوانید شمارههای مشتریان خود را دریافت و ذخیره کنید و هر چند وقت یکبار برای جذب آنها و البته برای مشتریان وفادارتر پاداش ارسال کنید. این کار باعث میشود تا مشتریان فعلی شما تشویق شده و از خدمات شما استفاده کنند.
پیامک طرحهای تخفیف
دیگر نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی، ارسال پیامکهایی است که حاوی طرحهای تخفیفی هستند. این پیامکها باعث میشوند که هم مشتریان فعلی و هم افرادی که به استفاده از خدمات شما فکر میکنند، ترغیب شوند که برای انجام خدمات سالن شما وقت رزرو کنند. با این روش میتوانید هرازگاهی روی خدمات خود تخفیف بگذارید و با ارسال بازه زمانی این تخفیفات، افراد را برای استفاده از این طرحهای حمایتی ترغیب کنید.
پیامهای ارتباطی و آموزشی
در بسیاری از مواقع لازم نیست که کار خیلی خاصی انجام دهید. بلکه یک نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی میتواند تنها به منظور محکمتر کردن پایههای برند آرایشگاه شما مورد استفاده قرار بگیرد. در این پیامکها میتوانید برخی نکات آرایشی مهم را به مشتریان متذکر شوید تا از این طریق بتوانید اعتماد افراد را جلب کنید. این کار در برندسازی شما بسیار تأثیرگذار است و حتی اگر در زمان هزینه کردن برای خرید پنل پیامکی خیلی اثرات محسوسی نداشته باشد، اما تأثیرات بلندمدت و البته شگفتانگیزتری را بر جای خواهد گذاشت.
دریافت بازخورد پیامکی
یکی دیگر از استراتژیهای ارسال پیامک تبلیغاتی برای آرایشگاهها و سالنهای زیبایی این است که از پیامکهای نظرسنجی و بازخوردی استفاده کنید. چیزی که مخاطب را وادار به انجام عکسالعمل کند و به نوعی او را با برند شما درگیر کند. برای ترغیب مشتریان به پاسخ دادن به نظرسنجیها، میتوانید از طرحهای تخفیفی و پاداش استفاده کنید.
برای مثال یک نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی برای ترغیب میتواند شامل این جمله باشد: «به نظر شما هزینه کدام یک از خدمات زیر به صرفه نیست؟ به ده نفر از کسانی که به نظرسنجی پاسخ دهند، خدمات مانیکور و پدیکور رایگان اهدا میشود.» چنین متنهایی میتوانند مانند یک معجزه روی خانمها تأثیرگذار باشند و آنها را به مشتریان همیشگی شما تبدیل کنند. استفاده از پیامکهای نظرسنجی میتواند تأثیر زیادی در بینش شما برای تعیین استراتژیهای بازاریابی داشته باشد. زیرا شما را با نیازهای مخاطب آشنا و هماهنگ میکند.
ارسال پیامک هدفمند
علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، میتوانید از پیامکهای انبوه به منظور آگاهسازی مخاطبین خود نیز استفاده کنید. برای مثال در زمانی که یک خدمت جدید مثل پاکسازی صورت را به لیست فعالیتهای سالن خود اضافه میکنید، میتوانید با آگاه کردن مشتریان بالقوه و کنونی آنها را تشویق کنید که از خدمات جدید شما نیز استفاده کنند.
نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی
تا اینجا به نحوه چیدن استراتژی پیامک تبلیغاتی اشاره کردیم. بعد از بررسی استراتژیهای لازم برای بهرهمندی از پیامکهای بازاریابی آرایشگاهها، در ادامه قرار است به معرفی چندین نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی به تفکیک خدمات مختلف اشاره کنیم. شما هم میتوانید با ایده گرفتن از این پیامکها و یا حتی استفاده از آنها به رشد برند خود کمک بیشتری بکنید.
نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی برای خدمات مو
- فقط تا فردا میتوانید از 40 درصد تخفیف خدمات اکستنشن مو استفاده کنید. این خدمات تنها به 10 نفر اول ارائه میشود.
- همیشه وقت برای جبران هست. با کمک پیآرپی به موهایتان زندگی دوباره ببخشید. تخفیفات ویژه برای مشتریان خاص پسند.
- تغییر اساسی با کوتاهی مو بر اساس فرم صورت و سلیقه مشتری. سالن بیتا.
- زیبایی اتفاقی نیست. خدمات رنگ موی فوقالعاده جذاب مطابق با رنگ سال را با ما تجربه کنید.
نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی برای خدمات پوست
- اگر میخوای پوستت مثل خورشید بدرخشه، تخفیفات امروز خدمات پاکسازی پوست ما رو از دست نده.
- با معرفی یکی از دوستان خود از خدمات اصلاح نصف قیمت لذت ببرید.
- 20 درصد تخفیف برای خدمات اولیها. فقط تا پنجشنبه. سالن رز.
- زیباتر از همیشه با سالن ماتیک. خدمات رنگ مو، اسپا، کوتاهی، اصلاح، فیشال، مانیکور و پدیکور.
نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی برای خدمات ناخن
- فقط برای خاص پسندان. پکیج کامل خدمات مانیکور و طراحی ناخن در سالن ویونا.
- زیباییت رو با ما بیمه کن. همیشه راهی برای زیبایی هست. کافیه به سالن ما سر بزنی و سبک ما رو از نزدیک ببینی.
- سالن زیبایی صدف آماده ارائه خدمات مختلف کاشت، ژل و ترمیم است. تخفیف ویژه برای کسانی که زودتر نوبت رزرو کنند.
- مانیکور دوس داری؟ فرانسوی یا آمریکایی؟ ژلی یا آینهای؟ اکریلیک یا سنگی؟ بدو تا نوبتامون پر نشده. خیابان شفا، روبروی ساختمان پزشکان رازی. سالن زیبامون.
نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی برای خدمات آرایشی
- جشن عروسی دعوتی؟ میخوای بری جشن تولد؟ یه دورهمی دوستانه داری؟ میخوای متفاوتتر از بقیه باشی؟ پس بیا اینجا ما منتظرتیم.
- با رزگلد بدرخش. بین خدمات آرایش صورت مینیمال، آرایش لایت، آرایش شب، میکاپ سلبریتی، گریم سینمایی، آرایش ضد پیری، میکاپ کلاسیک، آرایش خلیجی، گزینه مورد علاقت رو انتخاب کن.
- با خدمات میکاپ بهترین آرایشگر شهر به صورت خود زندگی ببخشید. اینجا همه چیز رنگی است.
نکات مهم هنگام نوشتن متن پیامک تبلیغاتی سالنهای زیبایی
این موضوع را به یاد داشته باشید که یک پیامک تنها به قصد تبلیغات مورد استفاده قرار نمیگیرد. بلکه میتوانید اسم آرایشگاه و برند شما را به گوش همشهریان و حتی سایر مشتریان از شهرهای دیگر نیز آشنا کند. همچنین یک نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی میتواند در برقراری ارتباط بهتر با مشتری بسیار مؤثر باشد. اما برای نوشتن یک پیامک تبلیغاتی چه برای آرایشگاه و چه سایر مشاغل، باید به یک سری از نکات توجه شود. در ادامه به معرفی این نکات میپردازیم.
خلاق بنویسید.
هیچ کس از خواندن متنهای تکراری و خستهکننده خوشش نمیآید. در عوض نوشتن یک متن جذاب هر چند کوتاه یا بلند میتواند مخاطب را ترغیب به انجام عکسالعمل کند. بنابراین بسیار مهم است که متن خوب و مناسبی بنویسید.
خلاصه و مفید باشید.
در حالی که متن شما باید ساده و جذاب نوشته شود اما در عین حال توجه داشته باشید که ملزم به استفاده از یک تعداد کاراکتر بیشتر نیستید که البته این تعداد بسته به ارائهدهنده خدمات پیامکی شما میتواند متفاوت باشد. اما در هر صورت باید از زیادهگویی بپرهیزید و متنی جذاب و به اندازه بنویسید. شما باید برای این کار یک طرح اثربخش داشته باشید تا بتوانید از فضای کوچک پیامک برای آنچه در برنامهریزی بازاریابی به دنبال آن هستید، دست پیدا کنید.
تبلیغات جذاب ارائه کنید.
توجه داشته باشید که این روزها باید متفاوت باشید تا توجه افراد به شما جلب شود. یکی از راههای مؤثر در متفاوت بودن این است که از کوپنهای تخفیفی و تشویقی در متن پیامک خود استفاده کنید. برای مثال در متن نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی بنویسید که تا بازه زمانی خاصی برای این نوع خدمات تخفیف 30 درصدی قرار دادهاید. این کار مخاطب را وادار به انجام واکنش میکند و تردیدی برای او بر جای نخواهد گذاشت.
سطح مزاحمت خود را کاهش دهید.
طوری پیامک ارسال نکنید که به جای اثرات مثبت باعث ایجاد دید منفی نسبت به برند خود شوید. برای مثال باید بدانید که در چه موقع پیامک ارسال کنید یا اینکه پیامک خود را برای کدام یک از گروههای سنی یا جنسیتی ارسال کنید. بنابراین هنگامی که قرار است کمپین بازاریابی پیامکی خود را تدوین میکنید، حتماً باید مطمئن شوید که پیامک شما باعث تحریک شدن مخاطب یا ایجاد مزاحمت برای او نمیشود.
روی روزهای تعطیل یا مناسبتهای خاص مانور دهید.
زمانی که هیچ سالن زیبایی به فکر جذب مشتری نیست میتوانید تنها با یک نمونه پیامک تبلیغاتی، مشتریان دیگران را جذب کنید. بر این اساس شما میتوانید از یک کمپین برنامهریزی شده به منظور ارسال پیامک تبلیغاتی در تعطیلات برای مشتریان خود استفاده کنید. این میتواند شامل تخفیف ویژه تعطیلات نیز باشد که در جلب توجه بیشتر مخاطب نیز اثربخش خواهد بود.
از خدمات اضافی استفاده کنید.
برای اینکه بتوانید نظر افراد بیشتری را به خود جلب کنید، بهتر است هدایا و خدمات اضافی را خصوصاً برای کسانی که هنوز از خدمات شما استفاده نکردهاند، در نظر بگیرید. برای مثال وقتی پیامکی با این مضمون ارسال میکنید که: «مشتریان اول در کنار اولین اصلاح صورت میتوانند از خدمات آبرسانی سالن به صورت رایگان استفاده کنند»، قادر خواهید بود که توجه بسیاری از افرادی را که قصد اصلاح صورت دارند به خود جلب کنید.
از طرفی نباید در این بین از مشتریان قبلی خود غافل شوید. برای مثال میتوانید از مکانیسم پاداش برای مشتریان قبلی خود نیز استفاده کنید تا همچنان با تشویق آنها به استفاده از خدماتتان، از این افراد مشتریان همیشگی و وفادار بسازید. این کار حتی میتواند باعث شود که برخی مشتریان، سالن شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند که این عمل نیز در رشد آرایشگاه شما بسیار مؤثر خواهد بود.
جزئیات پیامکها را دنبال و آنها را بهینه کنید.
هرگز مانند اکثر افرادی که از پیامکهای تبلیغاتی استفاده میکنند، عمل نکنید. شما تنها نباید روی درآمد حاصل از ارسال پیامک دقیق شوید. بلکه با توجه به جزئیات پیامکهای قبلی و رفع مشکلات میتوانید پیامکهای بهینهتری تولید کنید که خود به خود در رشد درآمد شما تأثیرگذار خواهند بود.
جمعبندی
- پیامک تبلیغاتی راهی مؤثر برای شناخته شدن انواع سالنهای زیبایی خواهد بود.
- از نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی میتوانید برای نظرسنجی، آگاهی از طرحهای تخفیفی، معرفی برند، معرفی خدمات جدید و به طور کلی جذب مشتری استفاده کنید.
- در نوشتن متن پیامک تبلیغاتی باید به سادگی متن، خلاقیت در نوشتن، عدم ایجاد مزاحمت و بهینهسازی پیامک توجه کنید.
- هنگام نوشتن متن پیامکهای تبلیغاتی حتماً به جذاب و تأثیرگذار بودن آنها توجه کنید.
پرسشهای پرتکرار
- چگونه سالنهای زیبایی میتوانند از پیامکهای تبلیغاتی برای رشد برند خود استفاده کنند؟
سالنهای زیبایی و آرایشگاهها با ارسال قیمت خدمات، آگاهیسازی مخاطبان درباره طرحهای تخفیفی یا خدمات جدید میتوانند در جذب مشتریان و بازاریابی برند خود مؤثر عمل کنند.
- یک نمونه پیامک تبلیغاتی باید حاوی چه مواردی باشد؟
در نوشتن یک متن تبلیغاتی باید به نکات مهمی از جمله سادگی، جذابیت و خلاقیت در متن در عین کوتاه بودن آن توجه کرد. ضمن اینکه توجه به موارد دیگر از جمله عدم مزاحمت در این زمینه هم بسیار مهم است.
- استفاده از پنل اساماس تبلیغاتی برای سالنهای زیبایی چه مزایایی دارد؟
استفاده از پیامکهای تبلیغاتی علاوه بر صرفهجویی در هزینههای تبلیغاتی، میتواند باعث دیده شدن آرایشگاه، رشد تعداد مشتریان و به تبع آن رشد درآمد کسبوکار مورد نظر شود.
نظرات کاربران