اگر دارای کسب و کاری باشید شاید به فکر شما هم رسیده است، خدمات و شغل خود را در سایتی معرفی نمایید و یا حتی برای خود سایت داشته باشید.
ممکن است کسب و کار شما به گونهای باشد که تماما از طریق سایت ارائه و پشتیبانی میشود مانند فروشگاههای آنلاین و یا تمایل داشته باشید اجناس فروشگاه و یا سوپر مارکت خود را در سایتی با دامنه مختص و متناسب با فعالیتش ارائه دهید. البته ممکن است شما در حوزه شرکت باشید و حتما نیاز به سایت رسمی خود داشته باشید.
در هر شرایط و یا حوزهای که باشید اگر تصمیم به داشتن سایت دارید حتما به سراغ طراح سایت رفتهاید. پیاده سازی سایت شما ممکن است از راههای مختلفی صورت گیرد. مثلا ممکن است بر اساس حجم کار از ابتدا و پایه با استفاده از یک زبان برنامه نویسی پروژه شما شروع شود و یا با استفاده از مدیریت محتواهای از پیش نوشته شده که با نام های وردپرس، پرستاشاپ، اپن کارت و … شناخته میشود، پیادهسازی شود.
به هرصورت که سایت شما آماده شود، شما پس از مدتی دسترسی و پشتیبانی سایت خود را خواهید داشت. حال برای انجام دادن برخی از کارها احساس میکنید بخش هایی در سایت شما هنوز تکمیل نشدهاند.
ممکن است از همان ابتدا برای معرفی سایت خود به مشتریان خود نیاز به کمک داشته باشید و یا ممکن است به دنبال مشتریان جدید باشید. راههای مختلف تبلیغ را میتوانید انتخاب نمایید اما ساده ترین و اقتصادی ترین راه می تواند ارسال پیامک باشد.
دلایل مهم نیاز یک سایت به سامانه پیامکی
شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا سامانه پیامک برای سایت من لازم است؟ برای پاسخ به این سوال میتوانید دلایل این ویژگی مهم را در ادامه بخوانید.
وجود امکان ارسال پیامک تبلیغاتی به لیست مشتریان خودتان و یا استفاده از بانک شماره موبایلهایی که دسته بندی شده هستند، میتواند شما را برای معرفی و اعلام آدرس سایت جدید یاری کند. هم چنین میتوانید از طریق گزارش گیری با آمار ارسالیهای موفق متوجه بازخورد دریافت متن خود شوید.
از همان زمان استفاده از سایت ممکن است شما قابلیت ثبت نام و ارسال متن ورود و خوش آمد هم داشته باشید. بهترین گزینه ارسال پیامک برای این حالت است. وجود قابلیت ارسال سریع پیامک و توانایی ارسال پیام کوتاه به تمام شماره موبایلها برای ارسال کد ثبت نام الزامی است.
اگر سایت شما دارای فروشگاه باشد هم حتما پیام های ثبت سفارشات، فاکتورها، وضعیت موجودی اجناس و … برایتان مهم است. حتما لازم است پیامهای سفارشات و قیمت محصولات انتخاب شده برای مشتریان ارسال شود.
هم چنین مدیران سایت هم میبایست در جریان روند خرید و هزینه باشند. در این حالت افزونههای ارسال پیامک گزینههای مناسبی هستند زیرا بسیار سریع میتوانند حالات مختلف ارسال را در آن ها تنظیم نمایید.
برای مثال ممکن است شما بخواهید متنی را برای ثبت سفارش محصول با شناسه 123456 ارسال نمایید. یا حتی ممکن است تنظیماتی انجام دهید که اگر محصولات شما در یک دسته به تعداد مشخصی رسید، پیامکی به مدیر ارسال شود تا به او اطلاع دهد محصول با چه شناسه و با چه اسمی روبه اتمام است.
در برخی سایتها ممکن است شما وارد قسمت مشتریان و یا خبرنامه شوید. از همان ابتدا ورود اطلاعات شما و اعلام نام کاربری و رمز عبورتان و ارسال پیام های اطلاع رسانی به شماره موبایلتان انجام می شود. البته بهتر است اشاره کنیم که تمام این گزینهها قبلا از طریق ایمیل به کاربران اطلاع رسانی میشد و نداشتن ایمیل و یا نرسیدن و اسپم شدن آن باعث شد تا تمام این گزینهها از طریق راه امن و قابل ردگیری پیامک انجام شود.
نکته مهم تمام این حالات و قسمتهایی که ارسال پیامک لازم دارند، به انتخاب صحیح درگاه پیامک در سایت مربوط میشود.
اصلا مهم نیست که سایت شما به چه صورت پیاده سازی شده است و یا حجم متن ارسالی و تعداد ارسال پیام کوتاه چقدر است. انتخاب درست درگاه پیامک در نهایت مکمل طراحی سایت شما خواهد بود.
برای مثال در نظر بگیرید شما درگاه پیامکی را انتخاب نمایید که توانایی ارسال پیامک ثبت نام و یا نام کاربری را در سریعترین زمان به تمام شمارهها ندارد. ممکن است حتی برای تبلیغات بانک شمارهای را در اختیارتان قرار ندهد و تنها از شما بخواهد خودتان شمارهها را داشته باشید و یا نتوان گزارش کاملی از ارسال و شمارهها دریافت نمود.
پس در نظر داشته باشید هر سایتی هم که داشته باشید انتخاب درگاه مناسب پیامک میتواند خدمات دهی شما را به مشتریان تکمیل نماید.
نظرات کاربران