بایدها و نبایدهای بازاریابی پیامکی دغدغه بسیاری از کسب و کارهایی است که از طریق پیامک با مخاطبین خود در ارتباط هستند و همواره تلاش می کنند ارتباط مداومی با کاربران خود داشته باشند. تمامی کسب و کار ها تمایل دارند تعداد مخاطبین خود را بیفزایند، اما باید دقت بیشتری در این باره داشته باشند، آنها می توانند دانش خود را در زمینه بازاریابی پیامکی افزایش داده و علاه بر بالا بردن تعداد مخاطبینشان، سودآوری خود را نیز افزایش دهند اما اگر دقت لازم را نداشته باشند و بایدها و نبایدهای بازاریابی پیامکی را در نظر نگیرند ممکن است با ریزش مخاطبین مواجه شوند.
صندوق دریافت پیامک مخاطبین را بمباران نکنید!
شاید شما نیز جزو آن دسته از افراد باشید که از دریافت ایمیل های تبلیغاتی و تخفیف از شرکت های مختلف خسته شده باشید و دیگر تمایلی به چک کردن اینگونه ایمیل ها ندارید، باید بدانید این مورد در مورد پیامک نیز صدق می کند و هیچ شخصی تمایل به دریافت پیامک های متعدد از هیچ شرکتی ندارد، بمباران مخاطبین با پیامک های پی در پی نه تنها برای شما فایده و سودی ندارد بلکه در دراز مدت سبب آزرده خاطر شدن مخاطب خواهد شد و این اعتبار کسب و کار شما را خدشه دار خواهد کرد.
بنابراین در نظرداشته باشید که با برنامه ریزی دقیق و هدفمند برای مخاطبین خود ارسال پیامک داشته باشید. و به آنها اطمینان خاطر بدهید که تنها در موارد ضروری برایشان ارسال پیامک خواهید داشت و هر زمان که دیگر مایل به دریافت اخبار و پیامک های شما نبودند، به راحتی می توانند عضویت خود را از باشگاه مشتریان شما لغو کنند.
سفارشی سازی پیامک ها
سعی کنید پیامک های ارسالی خود را برای مخاطبینتان سفارشی سازی کنید. پیامک را با نام و نام خانوادگی برای مخاطبین ارسال کنید و یا اینکه تخفیفات و پیشنهادات شگفت انگیز را برای هرمخاطب با توجه به میزان خرید و استفاده آنها از خدماتتان مشخص نمایید. این به مخاطبین شما احساس ارزشمندی می دهد و متوجه خواهند شد که همانند مشتریان وی آی پی با آنها برخورد می شود. به همین ترتیب مخاطبین وفادار برند خود را افزایش خواهید داد. مثلا می توانید در ازای هر خرید آنها، یک کد تخفیف اختصاصی و یا یک هدیه برای آنها در نظر بگیرید و در پیامک به آنها یادآور شوید.
اینکه شما یک تخفیف کلی و یک پیامک تکراری را هر بار برای مخاطب خود ارسال کنید، حس ناخوشایندی را القا می کند و پس از مدتی مخاطب شما دیگر از دریافت پیامک های مشابه خسته خواهد شد و میلی به خواندن پیامک شما نخواهد داشت، چه بسا عضویت خود را از خبرنامه پیامکی شما نیز لغو خواهد کرد.
دعوت از مشتریان
برای افزایش تعداد مخاطبین در باشگاه مشتریان پیامکی خود می توانید از هر مشتری که از شما خریدی انجام می دهد (حضوری یا آنلاین) برای عضویت در خبرنامه پیامکی اجازه بگیرید و مزایای دریافت پیامک هایتان را برایشان بگویید و درواقع آنها را برای دریافت پیامک، ترغیب کنید. اینکه برخی از کسب و کارها شماره مشتریان خود را بدون اجازه در باشگاه مشتریان خود اضافه می کنند و وقت و بی وقت برای آنها ارسال پیامک انجام می دهند، به هیچ عنوان صحیح نبوده و جوابگو نخواهد بود. در چنین حالتی بازاریابی پیامکی شما نتیجه مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت. بارها در مقالات و دانشنامه های مرتبط با بازاریابی پیامکی شرح داده شده است، که ارسال پیامک به مخاطبین باید با کسب اجازه آنها انجام شود و ارسال انبوه به تعداد زیادی شماره ناشناس به هیچ عنوان برای کسب و کار شما کارآمد و هدفمند نخواهد بود.
ارتباط خود را با مشتری قطع نکنید
در نظر داشته باشید برای یادآوری برند و کسب و کار خود باید برنامه ای دقیق جهت حفظ ارتباط همیشگی داشته باشید، به طوریکه نه پیامک بیش از حد ارسال شود و نه فواصل زمانی ارسال پیامک خیلی زیاد شود. در ضمن می توانید راه های ارتباطی دیگر را نیز در پیامک های خود به کاربران اعلام کنید. آدرس، شماره تماس و یا شبکه های اجتماعی، معرفی کردن شبکه های اجتماعی می توانید تاثیر به سزایی در دیده شدن خدمات و محصولات شما داشته باشد. هرچند بازاریابی پیامکی با کمترین هزینه بالاترین تاثیرگذاری را دارد، اما ارتباط مداوم از طریق پلتفرم های دیگر نیز می تواند رونق بیشتری به کسب و کار شما ببخشد.
با رعایت باید ها و نبایدهای ذکر شده می توانید به تعداد مخاطبین وفادار خود بیفزایید و در نتیجه ارتباط مداوم و هدفمند با مشتریان، کسب و کار خود را رونق ببخشید.
نظرات کاربران