گزارشات ارسال پیامک

گزارش ارسال پیامک یکی از ویژگی های اصلی پنل های پیامکی می باشد و برای کاربران این قابلیت اهمیت زیادی دارد زیرا کاربر تمایل دارد بعد از ارسال پیامک از وضعیت آن مطلع شود .

اما این گزارش فقط به پنل پیامکی مربوط نبوده و اپراتور ارسال پیامک نیز در نحوه ارائه دادن یا ندادن و پشتیبانی گزارش دخالت دارد .

اپراتورهای ارسال پیامک ( همانند 1000 ، 3000 ، 5000 ، 021 و … ) گزارش را از همراه اول ، ایرانسل و رایتل دریافت و به پنل پیامک ارسال می کند .

برخی از اپراتور ها گزارش را به صورت دقیق به پنل ارسال می کنند و بعضی از آن ها گزارش صحیحی ارائه نمی دهند یا به طور کلی گزارش پیامهای ارسالی را نشان نمی دهند .

در حال حاضر بهترین گزارش ارسال پیامک توسط اپراتور 3000 ارائه می شود و به مشتریانی که گزارش دلیوری برایشان اهمیت خاصی داشته باشد پیشنهاد می شود که از این اپراتور جهت ارسال پیامک استفاده نمایند .

جهت مشاهده گزارشات پیام های ارسالی پس از ارسال کردن پیام به منو گزارشات ارسال و دریافت مراجعه نمایید ، سپس زیر منو پیامک های ارسالی را انتخاب کنید .

پس از انتخاب این منو پیام ارسالی شما قابل مشاهده می باشد روی آن کلیک کرده و گزینه گیرندگان را انتخاب نمایید . در این زمان صفحه جدیدی برای شما باز می شود که شامل شماره های گیرنده پیامک و وضعیت هر گیرنده می باشد . ممکن است وضعیت نشان داده شده به شما هر یک از موارد زیر باشد :

حالت 1 – ارسال به اپراتور ( رسیده به گوشی ) : این وضعیت نشان دهنده دریافت پیامک شما توسط مخاطب می باشد .

حالت 2 – ارسال به اپراتور ( نرسیده به گوشی ) : این حالت نشان می دهد که در لحظه ارسال پیامک مخاطب در دسترس نبوده یا موبایلشان خاموش بوده است و در صورتی که تا 24 ساعت پس از ارسال به شبکه برگردند پیام را دریافت خواهند کرد اما گزارش آن به روز رسانی نخواهد شد .

حالت 3 – لیست سیاه ( لیست سیاه مخابراتی ) : برای شماره هایی که دریافت پیامک تبلیغاتی آن ها مسدود شده باشد این گزارش نمایش داده می شود . لازم به ذکر می باشد به شماره های لیست سیاه مخابرات تحت هیچ شرایطی نمی توان پیامک تبلیغاتی ارسال کرد و تنها می توانند پیامک خدماتی دریافت کنند .

حالت 4 – در صف ارسال  : این وضعیت بیانگر ارسال نشدن پیام به اپراتور می باشد و قالبا در چند لحظه پس از ارسال پیامک به شما نمایش داده می شود .

حالت 5 – ارسال به اپراتور ( ) : این حالت به معنای ارسال شدن پیامک ها توسط پنل به اپراتور می باشد ، اپراتور گزارشی به پنل ارسال نکرده است و داخل پرانتز خالی می باشد .