در این روزها که اکثر افراد جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده‌اند و یا بسیاری از کسب و کارها با مشکل مواجه شده است، اشخاص می‌توانند به فکر یک کسب و کار خانگی در دوران کرونا باشند. حال که زمان زیادی را در خانه می‌گذرانند می‌توانند علاوه بر کسب مهارت‌های جدید، به فکر درآمدزایی از طریق یک کسب و کار خانگی نیز باشند.

به این صورت هزینه‌های جاری نیز کاهش چشمگیری خواهند داشت از جمله هزینه‌های محیط کار مانند اجاره مکان و قبوض و…، هزینه رفت و آمد به محل کار  و … علاوه برآن، در وقت خود نیز صرفه‌جویی خواهند کرد و افراد در ساعات شلوغی در خیابان‌ها و ترافیک نیستند و مهم‌تر از همه، در این برهه با ماندن در منزل سلامت خود و خانواده‌شان را حفظ خواهند کرد.

در ضمن با توجه به تحولات گسترده در حوزه فناوری اطلاعات و افزایش استفاده اشخاص از اینترنت و شبکه های اجتماعی ، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن کسب و کار خود را به دیگران معرفی کرده و درآمدزایی کنید.

معرفی چند کسب و کار خانگی در دوران کرونا

۱- صنایع دستی:

از جمله مشاغلی که بسیار گسترده و پردرآمد است می‌توان به صنایع دستی و دست سازها اشاره کرد که تقسیم بندی‌های مختلفی نیز دارد. از جمله بافتنی، گلدان‌های تزئینی، جواهر و زیرورآلات دست ساز مانند سازه‌های برنجی یا رزینی، مجسمه، پاکت و جعبه کادوهای دست ساز و  … همانطور که اشاره شد این بخش شامل دسته‌های مختلفی می‌شود و هرکس که هنری دارد و می‌تواند وسائل دست ساز تزئینی درست کند، با یک تبلیغات کارآمد، در کوتاه ترین زمان درآمد چشمگیری خواهد داشت.

۲- بازاریابی تلفنی:

اگر مهارت‌های ارتباطی قوی دارید و از مکالمه و ارتباط با افراد دیگر لذت می‌برید، می‌توانید در این زمینه فعالیت داشته باشید. این روزها بسیاری از شرکت ها به دنبال افرادی برای تبلیغات و بازاریابی تلفنی به صورت دورکاری هستند و اگر فکر می‌کنید فرد خوش صحبتی هستید و خصوصیات یک بازاریاب را دارید، می توانید با این شرکت ها در ارتباط باشید.

۳- طراحی سایت، مدیریت و پشتیبانی آن:

اگر دانش طراحی وب سایت دارید به راحتی می‌توانید برای کسب و کار های دیگر سایت‌های چشم نواز طراحی کنید. البته که می‌توانید برای مدیریت و پشتیبانی مداوم سایت نیز آماده همکاری با شرکت‌ها باشید. حتی می‌توانید با آموزش‌های آنلاین متنوعی که در سطح اینترنت موجود است. دانش برنامه نویسی خود را ارتقا دهید و در این زمینه فعالیت‌های متنوعی چون طراحی و توسعه نرم افزار های کوچک، اپلیکیشن‌های موبایل و … داشته باشید.

۴- مدیریت و پشتیبانی شبکه‌های اجتماعی:

بسیاری از کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی مختلفی فعالیت دارند اما نحوه مدیریت آن ها و تولید محتوای جذاب در آنها را نمی‌دانند و یا وقت انجام این امور را ندارند. اگر نگارش خوبی دارید و علاقه مند به تولید محتوا هستید، فقط کافی است، با فتوشاپ و نرم افزارهای ویرایش عکس و فیلم و صدا آشنا شوید تا بتوانید محتوای جذاب برای مخاطبین تولید کنید.

۵- تدریس آنلاین:

این روزها اغلب افراد آموزش‌های مختلف را به صورت مجازی می‌بینند و کمتر کسی به کلاس‌های آموزش حضوری مراجعه می‌کند. اگر مهارت یا دانش به خصوصی دارید که به صورت تصویری و ویدیویی قابل آموزش است، می‌توانید به راحتی در یک سایت آموزشی و یا در شبکه های اجتماعی آموزش خود را در اختیار افراد بگذارید.

۶- فروش محصولات هنری:

اگر مهارت خاصی مانند طراحی و نقاشی، تذهیب یا خطاطی دارید می‌توانید از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی محصولات هنری خود را به فروش برسانید و از این راه کسب درآمد کنید.

این موارد فقط بخشی از راه‌های کسب درآمد در منزل در این دوران است که مطمئنا به ذهن بسیاری از افراد رسیده است اما اکثر آنها دغدغه معرفی کسب و کار خانگی خود را دارند و از این می‌ترسند که مبادا هزینه کرده اما بازخورد مناسبی نداشته باشند و دچار شکست شوند، اول باید به این نکته توجه داشته باشید که نیازی به هزینه زیادی برای تبلیغات نیست. با رعایت چند نکته ساده و بهره بردن از چند مدل تبلیغات ساده و کم هزینه می‌توانید در زمان نسبتا کمی، مخاطبین بسیاری جذب کنید.

در نظر داشته باشید حتما برای کسب و کار خود یک سایت یا نهایتا یک شبکه اجتماعی به خصوص اینستاگرام داشته باشید، چرا که تاثیر به سزایی در جذب مشتری دارد.

از جمله تبلیغات کم هزینه نیز می‌توان به ارسال پیامک های تبلیغاتی اشاره کرد. که برای این مورد می‌توانید در پنل sms.ir ثبت نام کرده و با هزینه‌ای کم و به صرفه، تبلیغات گسترده ای انجام دهید و در متن پیامک خود سایت و یا شبکه های اجتماعی خود را معرفی کنید. برای کسب راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید مقالات سایت را مطالعه نمایید و یا با شماره 0212853 تماس گرفته و با کارشناسان sms.ir صحبت کنید و از آنها مشورت بگیرید.