در مقاله چند اشتباه رایج در ارسال پیامک(بخش اول) 4 مورد از اشتباهات متداول بررسی گردید.

در این مقاله نیز اشتباهات دیگر شرح داده می شود.

5- ارسال پیشنهاد و آفر یکسان برای همه کاربران

یکی از مهم ترین مزایای پیامک این است که شما می توانید به راحتی پیشنهاد خود را برای مخاطبین مختلف خود جذاب تر کنید.

اکثر شرکت ها اطلاعات زیادی را در مورد هر مشتری خود در اختیار دارند. از این داده ها می توان برای ایجاد پیشنهادهایی استفاده کرد که در حد امکان برای هر فرد هدفمند باشد.

به جای ارسال متن یکسان به همه مخاطبین، از داده های خود استفاده کنید تا مشتریان خود را در چند گروه دسته بندی کنید و برای هر گروه و یا هر دسته ی خاص پیشنهادات خاصی را ارسال کنید که احتمال می دهید برای آنها جذاب باشد.

برخلاف تقریبا همه کانال های بازاریابی دیگر ، ایجاد پیامک های مختلف هیچ هزینه اضافی برای شما نخواهد داشت.

با سفارشی کردن پیامک های خود متناسب با اطلاعات و علایق هر کاربر ، می توانید دریافت پاسخ از هر متنی که ارسال می کنید را به حداکثر برسانید.

6-استفاده از ادبیات نامناسب

تا جایی که می توانید در متون پیامکی بازاریابی خود به زبان محاوره و غیرمتعارف صحبت نکنید، یا اینکه برای گروه مخاطبین مختلف زبان مخصوص به خودشان را به کار ببرید. برای بسیاری از افراد ، صحبت کردن محاوره ای مشکلی ندارد ولی ممکن است افراد خاصی از این لحن در پیامک خوششان نیاید و این کار به نظرشان غیر رسمی و غیر حرفه ای باشد

متأسفانه در این مورد هیچ راهی وجود ندارد که از قبل بدانیم مشتری ها از این لحن خوششان می آید یا خیر.

به هر حال بهتر است به جای اینکه خشم برخی از مشتریان وفادار خود را برانگیزانید، ایمن بازی کنید و از کلمات و متون استاندارد استفاده کنید.

7-ارسال پیامک در زمان های نامناسب

در ارسال پیامک های خود همواره باید در نظر داشته باشید که زمان ارسال آن ها می تواند تاثیر به سزایی در خوانده شدن پیامک ها و همچنین پاسخ به آنها داشته باشد.

پیامک هایی که در زمان استراحت افراد برای آنها ارسال می گردد، صبح خیلی زود یا درانتهای شب، معمولا خشم کاربران را به دنبال دارد و باعث می شود پیامک های شما نخوانده حذف شوند یا اهمیتی به آنها داده نمی شود.

همچنین در زمان های بحرانی، مانند مراسمات مذهبی، مراسمات سوگواری و … از ارسال پیامک و آفر های خود پرهیز کنید.

سعی کنید ارسال هایتان را در زمان های مناسب با توجه به نوع کسب و کار و گروه کاربران خود انجام دهید.برای مثال آژانس های گردشگری باید پیامک خود را نزدیک به تعطیلات آخر هفته و یا تعطیلات رسمی ارسال نمایند تا بازخورد بیشتری داشته باشند.

با برنامه ریزی های دقیق و محتاطانه  برای  کمپین های خود و اجتناب از این اشتباهات متداول در بازاریابی پیام کوتاه ، مطمئن خواهید شد که کمپین بعدی شما موفقیت بیشتری خواهد داشت. پیش از شروع ارسال های خود با یک شرکت بازاریابی دیجیتالی که با فعالیت های پیام کوتاه آشنایی دارند، مشورت کنید.