« پنل پیامکی  در خدمت منابع انسانی  »

ارتباطات بخشی جدایی ناپذیر فعالیتهای روزانه هر بخش منابع انسانی است. از استخدام و قراردادها گرفته تا حقوق و دستمزد و مدیریت کارمندان؛ منابع انسانی باید به طور مداوم با همه کارکنان ارتباط برقرار کند. نگه داشتن کلیه کارکنان در این چرخه می تواند یک فعالیت وقت گیر و پر هزینه باشد. بسیاری از متخصصان منابع انسانی برای پیگیری و اطلاع رسانی تیم های خود به یک راه حل ساده ، یعنی پیامک متوسل شده اند. چرا پیامک؟ خب ، نه تنها پیامک در تمام تلفن های همراه موجود است بلکه امکان برقراری ارتباط سریع و فوری را آن هم به طور مستقیم به کلیه کارمندان می دهد.

بیایید به 8 راه برتر که پیامک در حال کمک به برقراری ارتباط موثر در بخش های منابع انسانی سراسر جهان است ، نگاهی بیندازیم:

  • پیامک برای استخدام

برای دپارتمان های منابع انسانی که سعی در دستیابی به افراد متقاضی کار دارند ، پیامک یک راه حل ایده آل است! راه حل پیام کوتاه می تواند برای ارتباط با افراد جویای کار جهت پست های مورد نظر، پیگیری ها یا یادآوری مصاحبه استفاده شود.

  • پیامک برای اطلاع رسانی کارمندان جدید

برای تسهیل ارتباط دو طرفه بین کارمندان جدید و بخش منابع انسانی از پیام کوتاه استفاده کنید. برای اینکه کارمندان جدید احساس خوب خوش آمد گویی و اطلاع رسانی را تجربه کنند ، می توانید در اولین روز کاری آن ها پیامکی برایشان ارسال کنید. این پیام های استقبال می تواند شامل چگونگی دسترسی به اینترنت شرکت تا معرفی مکان هایی که برای تهیه  مواد غذایی می توانند به آن جا بروند باشد.

  • پیامک در رابطه با برنامه کاری کارمندان

اگر ماهیت کسب و کار شما ایجاد برنامه های هفتگی یا ماهانه برای کارمندتان را شامل میشود، پیامک ابزار ایده آلی است. شما می توانید این برنامه های زمانی را به طور سریع و کارآمد برای همه کارمندان ارسال کنید. همچنین به کارکنان این امکان را می دهد که مستقیماً به پیام پاسخ دهند و هرگونه مغایرت یا اختلاف در برنامه های خود رامشخص نمایند . در مواردی که تماس تلفنی لحظه آخری لازم است ، پیامک یک طرح فوری برای اتصال به تعدادی از کارمندان آن هم به طور همزمان را ارائه می دهد.

  • پیامک برای حقوق و دستمزد

بیشتر ادارات منابع انسانی با پرس و جوهای بیشماری جهت حقوق و دستمزد سروکار دارند. جهت در اختیار داشتن زمان بیشتر برای پاسخ دادن به تماسهای تلفنی یا برنامه ریزی جلسات ، از پیام کوتاه برای تأیید مرخصی یا برطرف نمودن هرگونه ابهام استفاده کنید. پیامک همچنین امکان ایجاد یک “دنباله قابل رهگیری و معتبر” را فراهم می کند که در صورت لزوم می تواند ذخیره و بررسی شود.

  • پیامک برای اطلاعیه های مهم

برای جلوگیری از استفاده ی از حد از تابلوهای اعلان و برگزاری جلسات غیر ضروری ، می توانید به همه کارمندان پیامک ارسال کنید این پیامک می توانددر رابطه با هر چیزی از بروزرسانی های مزایا برای فرصت های شغلی گرفته ، تا تجدید سیاست ها و اهداف ماهانه شرکت باشد.

  • پیامک برای یادآوری

برای جلوگیری از عدم دیده شدن  و از دست دادن برنامه ها، زمان برگزاری جلسات آموزشی یا برنامه ها، را در قالب یک پیامک یادآوری به افراد یا گروه های بخش بندی شده از کارمندان بفرستید. یادآوری در مورد رویدادهای شرکت ، جلسات و نزدیک شدن به مهلت ها توسط پیامک به راحتی و به طور موثر قابل دستیابی است.

  • پیامک برای عضویت گروههای مشخص

با استفاده از ویژگی های انتخاب کلمات کلیدی از طریق پیامک، به کارمندان این امکان را بدهید که به لیست های مشخص یا گروه های اطلاع رسانی بپیوندند. به عنوان مثال ، در برخی از سازمان ها ، کارکنان می توانند در صورت تمایل به دریافت اعلان پیامکی در مورد روندهای اخیر حوزه سلامتی یا ابتکارات شرکت ، یک کلمه کلیدی تعیین شده مانند “سلامت” ارسال کنند.

  • نظر سنجی پیامکی

دریافت بازخورد از کارکنان در مورد نیازها یا خواسته های آنها برای حفظ روحیه سالم شرکت مهم است. برای به دست آوردن بینش های ارزشمند و ایجاد تغییرات لازم برای بهبود فرهنگ شرکت ، از طریق پیام کوتاه نظرسنجی ارسال کنید.

فارغ از اندازه شرکت ، منابع انسانی نقش مهمی در برقراری ارتباط با فرآیندها و رویه های شرکت ایفا می کند. بدون راه حل ارتباطی مؤثر و قابل اعتماد ، منابع انسانی می تواند وقت و تلاش خود را به طور بی مورد هدر دهند. پیامک به کارمندان منابع انسانی کمک می کند تا ارتباطات خود را با کارکنان موجود به صورت بالقوه برقرار کنند و از این امر اطمینان حاصل کنند که همه افراد همیشه مطلع ، به شمار آمده و به روز هستند.