هزینه استفاده از وب سرویس برای تمام کاربران و برنامه نویسان و کسانی که پروژه یا برنامه آن ها به سامانه ارسال پیامک متصل است مهم و ضروری است. هزینه های تامین و یا پیاده سازی وب سرویس جهت استفاده و یا اطمینان از فعال بودن آن در چندین سال اهمیت بسیاری دارد. شاید بهتر است با مثالی دلیل اهمیت وب سرویس و هزینه استفاده از وب سرویس را بیان کنیم :

هزینه استفاده از وب سرویس:

تصور کنید شما فروشنده نرم افزاری مطرح و پرکاربرد هستید. خریداران نرم افزار شما می بایست پس از خریداری نرم افزار جهت استفاده از آن کد سریال موجود بر روی بسته را به شماره شما ارسال کنند. مسلما شما برای بررسی کدها پرسنل زیادی را استخدام نخواهید کرد. پس بهترین راهکار چسیت ؟

بله. کاملا درست حدس زدید. وب سرویس . می توانید به راحتی و با سرعت بالا و اطمینان بسیار توسط وب سرویس کدهای دریافت شده را مطابقت داده و نرم افزار خود را فعال کنید. حتی با استفاده از قدرت و گسترش سرویس وبی خود گارانتی محصولات خود را ارائه دهید. حالا اهمیت فعال بودن و پیوستگی و اهمیت وب سرویس بسیار بیشتر از قبل برای شما مشهود است.

یک قدم جلوتر برویم.

از خودتان بپرسید هزینه استفاده از وب سرویس موردی است که ارزش دارد؟ قطعا پاسخ شما به این سوال مثبت خواهد بود. سرویس های وب که مسئول پردازش اطلاعات پروژه شما . اتصال آن به سامانه پیامک هستند جهت فعال سازی و هم چنین کارکرد مداوم نیاز به شارژ سالانه دارند. دلیل شارژ سالانه آن ها می تواند به این خاطر باشد که شما ممکن است سرویسی را برای یک سال نیاز داشته باشید و نه بیشتر. منطقی تر است که ما برای هرسال استفاده از امکان مهمی مانند وب سرویس هزینه آن را پرداخت کنیم. البته این مورد را نیز باید در نظر داشت که پنل های ارائه دهنده خدمات وب سرویس یک دسترسی و امکان اضافه و البته پرکاربرد را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. بنابراین هزینه ای جهت فعال سازی آن می تواند منطقی و ضروری به نظر برسد. در سامانه ارسال پیام کوتاه ایده پردازان نیز کاربران به راحتی و پرداخت سالانه هزینه استفاده از وب سرویس می توانند از این دسترسی مهم و سودمند بهره مند شوند.