نکاتی برای افزایش فروش اینترنتی در مقاله قبلی در بخش هایی برای شما عزیزان شرح داده شد. همانطور که در مقاله قبلی عنوان شد، با توجه به افزایش استفاده کاربران از اینترنت و دنیای مجازی لازم است کسب و کارها نکاتی را برای افزاش فروش و جذب بیشتر مشتری به کار بگیرند.

5- ارائه پیشنهادات و طرح های شگفت انگیز

در زمان های مختلف برای مشتریان خود تخفیفات و طرح های شگفت انگیز ارائه دهید. می توانید این کار را از طرق مختلف انجام دهید، در سایت خود بنر بگذارید، در شبکه های اجتماعی خود پیشنهادات را اعلام نمایید، برای مشتریان خود ایمیل و پیامک ارسال کنید و … همچنین می توانید برای مشتریان دائمی و وفادار خود تخفیفات منحصر به آنها ارسال نمایید مثلا با توجه به سابقه خرید مشتریان خود چنین متنی را برایشان ارسال کنید :

هدیه عزیز محصول … را می توانید تا یک هفته آینده با 30% تخفیف خریداری نمایید.

همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی خود مسابقه و قرعه کشی برگذار کنید و به برندگان محصول یا خدماتی را هدیه دهید و یا تخفیف زمانداری برای آنها در نظر بگیرید

6- نیازسنجی مشتریان

امروزه با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی و خرید آنلاین، جذب مشتری به نظر کار ساده ای می آید، نکته ای که مهم است این است که باید مشتری را به خود وفادار کنید. داشتن یک مشتری وفادار بسیار مهم تر است از جذب یک مشتری جدید. برای حفظ مشتریان باید نکات بسیاری را در نظر داشته باشید. مهم ترین مورد این است که شما نیاز های مشتریان خود را شناسایی کنید. با توجه به خرید های قبلی و محصولاتی که از سایت شما مشاهده کرده اند می توانید علایق آنها را شناسایی کرده و رضایت آن ها را جلب کنید. در این راه می توانید از پیشنهادات و انتقادات آن ها نیز استقبال کنید تا به نتیجه بهتری برسید. برای جلب رضایت آنها در اسرع وقت پاسخگوی درخواست هایشان باشید و در ارائه خدمات و محصولات خود صداقت داشته باشید.

7-کادر حرفه ای

یکی از مهم ترین سرمایه های یک کسب و کار موفق، کارمندان و و کادر آن مجموعه است. باید برای این سرمایه تلاش بسیاری داشته باشید،به عنوان مدیریت یک مجموعه می بایست جلسات هفتگی برگذار کرده نیاز های کارمندان خود را شناسایی کنید و با آنها به صورت مداوم در ارتباط باشید و برایشان ارزش قائل شوید. در نظر داشته باشید که گردهم آوری یک تیم حرفه ای می تواند تاثیر به سزایی در افزایش فروش شما داشته باشد. بنابراین به آنها نشان دهید که حضورشان در تیم شما ارزشمند است و به پیشنهادات و انتقادات آنها برای افزایش بهره وری خود اهمیت دهید.

8-خدمات پس از فروش

بسیاری از مجموعه ها  بر این باور هستند که مهمترین بخش یک  کسب و کار مرحله فروش آن می باشد و با فروش محصول در واقع به هدف خود یعنی سودآوری رسیده اند. اما باید در نظر داشته باشید خدمات پس از فروش بسیار حائز اهمیت است. در واقع خدمات پس از فروش نه تنها موجب تداوم کسب و کار می شود بلکه مهم ترین عامل برای رقابت در بازار جهانی به شمار می آید.

باید در نظر داشته باشید جلب رضایت مشتری و کمک به آنها برای دریافت بیشترین ارزش از محصول خریداری شده و یا خدمات دریافت شده ، برای یک کسب و کار بسیار حائز اهمیت می باشد. ضمن اینکه در بازار کنونی نباید از اهمیت تبلیغات دهان به دهان غافل شوید. اگر خدمات پس از فروش مناسبی به مشتریان خود ارائه ندهید با فرض اینکه برای شما فقط فروش محصولاتتان اهمیت دارد و در صدد جلب رضایت مشتریان خود نیستید، مشتریان بالغوه بسیاری را از دست خواهید داد .