اشتباهات رایج در بازاریابی پیامکی

علل لغو اشتراک اعضا از خبرنامه پیامکی از مواردی است که کاربران پنل های پیامکی در مورد آن بسیار سوال می کنند و می خواهند بدانند چه مواردی باعث عدم موفقیت کمپین تبلیغاتی و خبرنامه پیامکی آنها می شود. همانطور که هفته گذشته در دانشنامه خبرنامه پیامکی، در مورد اهمیت خبرنامه، نحوه ایجاد و مزایای آن صحبت شد، این هفته ابتدا علل لغو اشتراک اعضا از خبرنامه پیامکی را با هم بررسی می کنیم و راهکارهایی برای جلوگیری از این مورد به شما پیشنهاد می دهیم.

همانطور که می دانید حفظ ارتباط با مشتریان و مخاطبین برای بقای کسب و کار بسیار اهمیت دارد و اگر شما از کسانی هستید که این ارتباط را از طریق بازاریابی پیامکی و خبرنامه و باشگاه مشتریان حفظ می کنید، بنابراین از دست دادن اعضا و لغو اشتراک آنها به ضرر کسب و کار شماست، بنابراین باید تا جایی که می توانید تعداد لغو عضویت ها را به حداقل برسانید که این کار مستلزم تلاش مستمر است.

بررسی علل لغو اشتراک اعضا از خبرنامه پیامکی و راهکار آنها

بسیاری از کسب و کارها و کاربران پنل های پیامکی، اطلاعات لازم برای راه اندازی یک خبرنامه یا کمپین تبلیغات پیامکی موفق را ندارند و از روش های نادرستی استفاده می کنند. پیشتر در مقالاتی چون متن پیامک تبلیغاتی، به نحوه نوشتن یک متن تبلیغاتی تاثیرگذار اشاره شد. این راهکارها برای نوشتن متون خدماتی جهت ارسال به باشگاه مشتریان نیز تا حدودی صدق می کند. در ادامه علت های دیگر نیز عنوان می شود.

برای مشتریان به خصوص، پیشنهادات شگفت انگیز ارسال کنید

بسیاری از کسب و کار ها هستند که این بخش بسیار مهم را فراموش می کنند و اهمیتی به مشتریان وفادار خود نمی دهند، مشتریان وفاداری هستند که همیشه حمایت خود را از یک برند به خصوص نشان می دهند و محصولات و خدمات بسیاری از آنها دریافت می کنند. باید به این افراد توجه ویژه داشته باشید. آنها مهره حیاتی بقای کسب و کار شما هستند، بعد از مدتی ممکن است به دلیل عدم توجه کافی شما، این افراد نیز اشتراک خود را لغو کنند.

راهکار : مشتریان همیشگی خود را بشناسید و از آنها بابت همراهی شان قدردانی کنید. مثلا در روز تولد آنها برایشان یک تخفیف و یا پیشنهاد هیجان انگیز در نظر بگیرید. یا در مناسبت های مختلف یک پیامک شخصی سازی شده برای آنها ارسال کنید و پیشنهادات شگفت انگیز خود را به آنها اعلام کنید، اینگونه متوجه مشتری مداری و قدردانی شما خواهند شد و چه بسا با تبلیغات دهان به دهان برند شما را به افراد دیگری نیز معرفی خواهند کرد.

داشتن بانک گسترده اما ارسال بی نتیجه

بسیاری از افراد تصور می کنند داشتن بانک عظیمی از شماره مخاطبین به نفع سازمان آنها است و بازخورد بیشتری خواهند گرفت، در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست. فرض کنید شما 20000 شماره دارید و خیلی از آنها حتی مشتری شما نیستند و در گذشته نیز تمایلی به دریافت پیامک های شما نشان نداده اند. بنابراین ارسال به همه این شماره ها فایده ای برای شما نخواهد داشت و فقط هزینه های شما را بالا می برد. ضمن اینکه در مدت زمان کمی لغو اشتراک بالایی خواهید داشت و این به نفع شما نیست،پس از مدتی با بررسی آمارها احتمالا به این نتیجه خواهید رسید که بازاریابی پیامکی مناسب کسب و کار شما نیست. در صورتی که استراتژی شما غلط بوده است.

راهکار: پس باید به دنبال مشتریان دائمی و وفادار باشید، وجود همین افراد در باشگاه مشتریان و خبرنامه پیامکی شما، لازم ، کافی و به نفع شما است و سودآوری و بازخورد لازم را برایتان دارد.

پیامک طولانی ممکن است خوانده نشود

این روزها بسیاری از افراد تمایل یا وقت لازم برای خواندن یک متن طولانی را ندارند و این مورد از حوصله آنها خارج است. به هیچ عنوان متون طولانی و گیج کننده برای مشتریان خود ارسال نکنید، بسیاری از آنها پیامک شما را کامل نمی خوانند و یا حتی بدون خواندن آن را حذف می کنند.

راهکار : سعی کنید در کوتاه ترین تعداد کاراکتر ممکن اصل خبر را به اطلاع آنها برسانید، اگر هم نیاز به اطلاع رسانی بیشتر است می توانید در انتهای پیامک خود شماره تماس یا لینک سایت و یا شبکه های اجتماعی خود را بگذارید، به این صورت پیامک های شما توسط افراد بیشتری خوانده خواهد شد وبرای آنهایی که تمایل به مطالعه بیشتر دارند نیز راهکاری در نظر گرفته شده است.

Profile Image

m.tehrani

m.tehrani

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • وحید 1399/12/28 پاسخ

    حق الزحمه و دینی هم می

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان