در بسیاری مواقع مشاهده شده است که شرکت های رقیب از ترفندهای غیرمتعارف برای جذب مشتری استفاده می نمایند ، از نمونه این ترفندها یا فریب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

برخی از نرم افزارهای ارسال پیامک در سایتشان اعلام می کنند که امروز این تعداد بازدید دارند : بازديد امروز : 10,037,814 !!!!! این درحالی است که رنک الکسا این گونه سایت ها در حد یک سایت با 10 میلیون بازدید روزانه نیست ، نحوه تشخیص اینگونه سایت ها ، از سایت های واقعی بسیار ساده است ، به این نکته دقت کنید که سایتی که روزانه 10 میلیون بازدید داشته باشد ، قطعا باید سایت معروفی باشد و عده زیادی از مردم ایران (حتی جهان) باید آن سایت را بشناسند .

برخی دیگر اعلام می کنند که کلیه سامانه پیام کوتاه های کشور را برنامه نویسی کرده اند ! شما از این قبیل شرکت ها بخواهید که این امر را به شما ثابت کنند ، نظیر این که نام چند شرکت معتبر را ببرید و بگویید آیا شما واقعا سامانه پیامک این شرکت ها را نوشته اید یا خیر ؟! شرکت های مختلف ، نظیر ایده پردازان الکترونیک ، نرم افزار ارسال پیام کوتاه خودشان را دارند و توسط برنامه نویسان خودشان سامانه پیامک آنها نوشته شده است و این مورد کاملا قابل اثبات می باشد ، البته هستند همکارانی که نرم افزارهای یکدیگر استفاده می کنند یا اینکه نماینده دیگران هستند ، اما هیچ شرکت مرجعی وجود ندارد که کلیه سامانه های پیامک کشور را نوشته باشد .

برخی از شرکت ها می گویند ، ما نماینده رسمی ارتباطات سیار ، ایرانسل ، همراه اول و … هستیم ، این مورد نیز از مواردی است که حتما در هنگام خرید سامانه پیامک به آن دقت کافی داشته باشید ، قبلا در مقاله ای به طور کامل در مورد این ادعای برخی از رقبا توضیحات کافی داده ایم .

بیش از 8 سال ، 10 سال و … سابقه کار دارند !!! سابقه پیامک های تبلیغاتی را بررسی کنید ، یا اینکه کدملی شرکتشان را از آنها را بخواهید تا ببینید که آیا شرکت آنها 10 سال گذشته ثبت شده است و یا از اپراتورهای اصلی پیامک ، مانند : مگفا ، رهیاب و … استعلام این شرکت ها و سابقه فعالیتشان را بگیرید ، داشتن یک دامنه قدیمی مانند sms.ir خود دلیلی بر قدیمی بودن شرکت ارائه دهنده خدمات می باشد ، یا حتی اگر دلیل بر قدیمی بودن نباشد ، اعتبار شرکت را با وجود چنین دامنه ای قابل اثبات می باشد .

داشتن بیش از 6000 نماینده فعال و … : داشتن نماینده دلیلی بر عالی بودن شرکت نیست ، زیرا با روند سامانه پیامک در حال حاضر و اینکه نمایندگی های سامانه پیامک به صورت رایگان ارائه می شوند و یا افراد می توانند سامانه پیام کوتاه را با قیمت های بسیار پایین خریداری کنند و از آن هیچ استفاده ای نکنند ، یا اینکه برخی افراد به جای خرید سامانه پیامک کاربری ، به علت پایین بودن قیمت ها سامانه پیامک نمایندگی خریداری می کنند ، پس افزایش تعداد نمایندگان کار بسیار ساده ای می باشد .

زیاد کردن مجوزهای شرکت ، یا افتخارات شرکت با تکرار آنها : در چند سایت مشاهده شده است که ذکر شده “دارای مجوز فعالیت های فرهنگی و دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” و “دارای گواهی ثبت در ستاد فرماندهی پایگاههای اینترنتی” و “ثبت نرم افزار در مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال” و “دارای مجوز فعالیت های فرهنگی و دیجیتال از مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال” همانطور که میدانید مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد و تمامی موارد فوق که ذکر شده است در مرکز توسعه فناوری اطلاعات یکی می باشد به جز ثبت در پایگاه ساماندهی که این مورد هم به سادگی و برای همگان قابل انجام می باشد .

اعضای 40 نفره شرکت ! با مراجعه به شرکت ها ، یا مشاهده آنها در نمایشگاه ها ، قطعا این ادعا یا تایید می شود یا رد و داوری این ادعا بر عهده شماست .

با توجه به موارد فوق پیشنهاد می گردد که در هنگام خرید سامانه پیامک دقت کافی داشته باشید و مراقبت نیش فروشندگان سامانه پیامک که غیرمجاز هستند باشید و حتما قبل از خرید سامانه پیام کوتاه دقت کافی داشته باشید ، داشتن یک خدمات پشتیبانی خوب بعد از خرید مساله بسیار مهمی است ، پس توجه کافی را به این امر داشته باشید .