تفاوت انواع دریافت در سامانه ارسال پیامک را می توان یکی از موارد مهم و البته ضروری در ارائه سرویس های وب حوزه ارسال پیامک دانست. وجود راه های متفاوت در ارائه وب سرویس دریافتی برای برنامه نویسان می تواند پوشش دهی مناسب را در ارائه خدمات مربوط به پروژه آن ها ایفا نماید.

دریافت های پیامک در سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه حکم حیاتی را در انواع خدمات و یا کارهای شرکت ها و ارگان های متفاوت می تواند داشته باشد. برای مثال شرکتی جهت دریافت بازخورد محصول از مشتریانش می خواهد تا با امتیازدهی به کیفیت محصول خریداری شده امتیاز دهند. حال برای دریافت و بررسی امتیازها باید راه های متفاوتی جهت دریافت وجود داشته باشد. اینکه به چه صورت می توانند دریافت پیامک داشته باشند به قدرت شرکت ارائه دهنده خدمات ارسال و دریافت پیامک وابستگی شدید دارد. شرکت ایده پردازان تفاوت انواع دریافت در سامانه ارسال پیامک خود را با روش های مختلف تحت پوشش قرار داده است.

تفاوت انواع دریافت در سامانه ارسال پیامک:

  • دریافت از طریق سامانه :

می توان به راحتی وارد سامانه ارسال پیامک ایده پردازان شده و با راحتی لیست دریافتی های خط مورد نظرتان را مشاهده نمایید. در صورت تمایل می توانید از آن نیز خروجی اکسل دریافت نمود.

  • دریافت از طریق کد وب سرویس:

می توانید با استفاده از متدهای متفاوت دریافت که در نمونه کدها با Get Receive Message شناخته می شوند اقدام به دریافت متن پیام های دریافتی نمایید.

  • دریافت از طریق انتقال به صفحه :

انتقال به آدرس URL و یا لینک مورد نظر نیز یکی از امکانات موجود در سامانه جهت دریافت آنی تمام پیام های دریافتی می باشد. البته می توان در این نوع از دریافت اقدام به فیلترگذاری در نوع متن دریافتی را نیز داشت تا تنها پیام های دریافتی حاوی عبارت و یا مفهوم خاص به ادرس URL معرفی شده منتقل شوند.

نکته مهم و البته قابل تامل در دو نوع دریافت از طریق کد وب سرویس و انتقال به صفحه نحوه متفاوت کارکرد آن ها می باشد که در مقاله دایورت دریافتی و یا فراخوانی تابع  به تفصیل به آن اشاره است .