نحوه دریافت شناسه گروه مخاطب

چطور بفهمیم که اس ام اس خوانده شده و یا اصلا بازخوردی برای ارسال پیامی که انجام دادیم وجود داشته یا نه و هزینه ما برای ارسال اس ام اس مفید بوده یا نه ؟

ممکنه وقتی به یه شرکت خدماتی که تو حوزه ارسال پیامک فعال هست، زنگ میزنیم این سوال رو بپرسیم. اگر هم همون ابتدا این سوال رو نداشته باشیم، مطمئنا بعد از اولین ارسال این سوال ممکنه برامون پیش بیاد و به دنبال جوابش باشیم.

ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی و یا ارسال اس ام اس خدماتی برای هر کسب و کاری یکی از روش های بقای کار هست. اگر بخواهید با مشتریان خودتون در ارتباط باشید و یا اینکه مشتریان خودتون رو نسبت به برندتون وفادار کنید، ارسال پیامک یکی از روش هاییه که به خوبی جواب میده.

اگر هم در حال افتتاح کاری هستید و یا می خوایید که کارتون رو گسترش بدید بازم پیامک از نظر جواب و بازخورد گزینه مناسبی هست.

اگر راه ارسال پیامک رو انتخاب کردید از کجا مطمئن بشیم که ارسال ما جواب داده و یکی از راه های اینکه ارسال پیامک رو بسنجیم ، اینکه که مطمئن بشیم پیام ها خونده شدن. حالا سوال مهم اینه که چطور بفهمیم که اس ام اس خوانده شده ؟

چطور بفهمیم که اس ام اس خوانده شده ؟

سامانه های ارسال پیام متاسفانه گزینه ای برای خونده شدن و یا نخونده شدن پیام ارسالی ندارن. البته اگر برنامه نویس داشته باشید، یکسری متدها هستند که می تونن مشخص کنند که کدوم پیام های خونده شدن و کدوماشون هنوز خونده نشدن. متدی مثل get send message by ID میتونه یکی ازین متدها باشه.

یه شناسه پیش فرض برای پیام ها مثل 1 درنظر گرفته میشه و تمام پیام هایی که تا اون لحظه فرستاده شده برگردونده میشه و اصطلاحا خونده میشه.

بهداز اون شناسه می تونید هر 5 دقیقه با بیشتر ( به میزان حجم ارسالتون بستگی داره ) این متد رو فراخوانی کنید و از خونده شدن پیام ها مطمئن بشید.

این راهنمایی برای کاربرایی هست که برنامه نویس داخل مجموعشون هست. اما اگر برنامه نویس نداشتیم چی ؟

برای وقتایی که می خواییم خیلی ساده متوجه بشیم که اس ام اس خوانده شده می تونیم روش های گفته شده رو امتحان کنیم :

داخل متن یه لینک بذاریم و بر اساس ورود کاربران روی اون لینک و یا تعداد ثبت نامی که انجام شده متوجه میزان بازخورد بشیم.

حتی می تونیم تعداد کلیک ها رو متوجه بشیم. این تنظیمات رو شخصی که آشنایی با نرم افزار های آنالیز داره میتونه براتون انجام بده.

راه دیگه ای که هست اینه که یه عدد بذاریم و ازشون بخواییم اگر تمایل دارن از خدمات ما استفاده کنند، اون عدد رو به شماره خاصی و یا شماره ارسال کننده بفرستن. بعد میشه کسانی که اون عدد رو ارسال کردند توی سامانه از قسمت دریافتی ها ببینیم و خروجی اکسل هم از شماره موبایل هاشون دریافت کنیم تا بتونیم باهاشون تماس بگیریم.

به همین راحتی میشه چطور بفهمیم که اس ام اس خوانده شده یا نه .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فروزان 1400/03/27 پاسخ

    واقعا بد بود

  • رها 1400/03/22 پاسخ

    با سلام میخواستم بدونم آیا پیامکهای ما در مخابرات ذخیره میشود تا نفر سومی بتواند بخواند یا خیر
    با تشکر

    • محمد حسن گرجی زاده 1400/04/23 پاسخ

      در واقع خوانده شدن یا نشدن پیام ارسالی توسط مخاطب ناممکن است مگر برای کسی که در برنامه نویسی مهارت داشته باشه

  • حسین 00 1399/05/01 پاسخ

    سلام جواب تون در مقابل سئوال ام که”خوانده” یا خوانده نشدن اس ام اس بود” منطقی و معنی دار نبود اصلا قانع کننده نبود …

    • 1399/05/07 پاسخ

      سلام
      ضمن تشکر از زمانی که برای مطالعه این مطلب اختصاص دادید، حرف شما صحیح است، هدف نویسنده از بیان این نکته، وضعیت دلیوری پیام بوده است که به درستی منتقل نشده است.
      همانطور که تا به امروز هم، میدانیم پس از ارسال پیامک، وضعیتی تحت عنوان خوانده شدن در SMS وجود ندارد و در این زمینه با پیام رسان های اجتماعی کامل متفاوت است.
      اما به زودی سرویسی ارائه خواهیم کرد که مناسب مارکتر ها خواهد بود و با ارائه راهکارهایی امکان رصد وضعیت پیامک را به نوعی دیگر فراهم خواهیم کرد.
      موفق باشید

      • ابراهیم 1400/01/31 پاسخ

        منهم متوجه نشدم بطور شفاف توضیح دهیدچگونه متوجه بشیم پیام ارسال شده طرف مقابل خوانده شده است یانه

مشاهده نظرات
ورود / ثبت نام مشاوره رایگان